D-Ribose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• D-Ribose

Heeft er iemand ervaring met deze stof?
    Face your demons...........

Vroeg ik me eigenlijk ook af ...

Ik lees dat het wel is gestacked wordt met Creatine omdat ze mekaar goed aanvullen. Ze helpen beide om meer ATP vrij te zetten, alleen op verschillende manier. Ik heb Ribose zelf nog niet getest, maar zat er ook al over te denken. Ik heb nog een 100g Creatine Monohydraat staan, dus misschien haal ik wel een potje ribose om is te proberen.

Heeft iemand anders ervaring ermee?

Comment

Originally posted by Mister D View Post
      Ze helpen beide om meer ATP vrij te zetten, alleen op verschillende manier.
      Creatine zet geen ATP vrij o.i.d.
      Creatine word in de spiercell gebonden aan fosfaat tot creatinefosfaat. Het splitsen van deze verbinding leverd energie voor de spiercontarctie. Maar als eerst word ATP, adenosinetrifosfaat, gesplitst naar ADP (adenosinedifosfaat) hierbij komt energievrij dat word gebruikt voor de spiercontratie. In rust word ADP weer opgebouwd naar ATP, door via de elektronentransportketen energie te halen uit acetylcoa. Raakt de vooraad ATP op word creatinefosfaat aangesproken, hierdoor kun je in theorie meer reps maken e.d. De reden voor creatinesupletie dus.

D-ribose is een pentose en dient als bouwsteen voor o.a. RNA en ATP. Ribose word normaal gemaakt uit glucose, maar dat duurt vrij lang. Met ribose als suplement word geprobeerd de ATP vooraden sneller te laten herstellen na een krachttraining.

Zelf heb ik geen ervaring met het gebruik van Ribose als suplement.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X