Carnitine en CLA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carnitine en CLA

Beste medesporters,

Zoals velen van jullie ben ik bezig met cutten.

Een maat van me vertelde me laatst dat Carnitine en CLA hierbij kunnen helpen om sneller je vetpercentage te doen verminderen met behoud van spiermassa.

Omdat ik weinig van voedingssupplementen weet dacht ik dat jullie me misschien meer hierover kunnen vertellen.

Wat denken jullie van carnitine en CLA, is het een fabeltje of de moeite waard? Is het iets wat op de dopingslijst hoort of is het net een voedingssupplement als bijvoorbeeld Q10?

Graag jullie mening.

CB

Carnithine op de dopinglijst?..........Ja is goed dan worden we allemaal vegetariër.
    Boter(o.a. Becel) moet dan ook op de dopinglijst vanwege de CLA.

Vet verbranden gaat sneller met L-carnitine

Carnitine ( l carnitine) is een voedingssupplement welk vetzuren transporteert naar de mitochondriën (energieleveranciers van cellen) waar ze als energie verbruikt worden. Het gaat voornamelijk vermoeidheid tegen. Dit gebeurt o.a. in de spieren en dan met name in de hartspier. Extra carnitine kan het vet­zuurgehalte (triglycerides) verlagen en heeft een gunstige invloed op de hdl/ldl-choles­terol verhouding.

Uit studie blijkt dat carnitine het cholesterolgehalte verlaagt en het hdl-cholesterol verhoogt terwijl het ECG verbetert dit komt de totale vetstofwisseling ten goede. ...

Carnitine

• Oxideert vet
    • Verhoogt uithouding
    • Natuurlijke energieboost
    • Verhoogt de vetverbranding

L-carnitine komt 'natuurlijk' in het lichaam voor en is essentieel voor de omzetting van vet in energie. Het voedingssupplement wordt veelvuldig gebruikt door fysiek actieve mensen ten behoeve van het herstel na zware inspanning, het verhindert het de opbouw van melkzuur. Ook wordt het middel ingezet bij cardiovasculaire aandoeningen en de behandeling van obesitas.

Natuurlijke bronnen van Carnitine

Carnitine behoort tot de aminozuren. Via voeding komt het voor in vlees, vis en ook melkproducten. De betere bronnen zijn rundvlees (zoals steak), lams- en schapenvlees. Ons eigen lichaam produceert eveneens carnitine zelf. Waarom dan voedingssupplementen nemen ? Wel, een voedingssupplement met carnitine voorkomt een tekort aan deze stof tijdens lichamelijke inspanning. Je kunt deze verkrijgen in tabletten of vloeibare vorm...
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X