Afgevallen.. en nu?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

BMI heb je niets aan zolang je je vetpercentage niet weet.

Een BMI van 24.4 en je zegt dat je nog steeds hangtieten hebt.

Why didn't you come to us first?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
      BMI heb je niets aan zolang je je vetpercentage niet weet.

Een BMI van 24.4 en je zegt dat je nog steeds hangtieten hebt.

Why didn't you come to us first?

Tja, aldoende leert men. Sporten met 118kg is ook geen geweldige motivatie.
      Maar heb je nog tips??

Comment

Aangezien je een zware, grote jongen bent heb je veel eten nodig wil je er goed uitzien.

Bereken je calorische behoeften en vul die in met minstens 2,5 gram eiwitten en 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht, de rest vul je op met koolhydraten, zolang je maar niet boven onderhoud gaat eten.

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...g-schemas.html

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ersschema.html

Krachttraining en normale voeding zijn noodzaak voor een mooi en gespierd lichaam.

Cardio en supplementen zijn bijzaak.

Comment

Super, dankjewel.

Mijn eerste te overwinnen punt.
          Hoe bereken ik mijn calorische behoeften of ben ik nu te voorbarig en moet ik eerst alles gaan lezen. Ik doe het nu al x maanden op 500kcal en ik werk en sport maar zal niet moeten blijven afvallen. Ik weet ook dat 2500kcal normaal is voor een man maar ik ben bang dat dit te veel is voor mij. Ik heb een kantoorbaan (IT-er) en de enige opwinding die daar in zit is de spanning tussen mijn linker en rechter hersenhelft

Comment

Viranelly jonguh, post voortaan dees gwoon

http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html

Ohja, eerst alles lezen, en ook gelijk goed lezen. Als je zelf meer kennis hebt maakt het het ook makkelijker en leuker voor jezelf vind ik omdat je precies weet waarom je bepaalde dingen doet.

Comment

Kijk, ik wordt al ingehaald door mijn eigen enthousiasme.

I'll be back!

Comment

Ik heb morgenavond een afspraak bij de sportschool voor een vetmeting.
                Zijn er nog dingen die ik specifiek moet laten meten of rekening mee moet houden? Ik mag een lichte maaltijd vooraf en niet sporten dus ik ben benieuwd.

Ik heb mijn BMR berekend door even door te klikken naar de metric site.
                De activiteiten zoals beschreven komen niet helemaal overeen. Ik loop 10min naar en van de bus op redelijk tempo en zit de hele dag op kantoor achter de computer. Ik sport nu 3-4 keer per week maar wil dit gaan verhogen. Dus profiel sedentary met 2340 en light activity met 2680 calorien. Omdat ik ook wil cutten hou ik 1750kcal aan. Als ik merk dat ik af en toe wat licht wordt in mijn hoofd of de dag niet kan volbrengen dan kan ik dit altijd verhogen naar 2000kcal.

Nu kom ik in de zomersticky onderstaand verhaal tegen.

Je nieuwe kcal moet gezien worden als het budget wat je te besteden hebt aan voeding. En nu hebben we een klein lijstje nodig om de volgende gegevens te berekenen:
                -Eiwitten 4kcal per 1gram
                -Koolhydraten 4kcal per 1gram
                -Alcohol 7kcal per 1gram
                -Vetten 9kcal per 1 gram

Betekent dit dat ik mijn voedingsschema voor elke gram eiwit/koolhydraat/alcohol/vet een x aantal kcal van mijn BMR af moet halen?

Ben ik zo op de goede weg?

Comment

Even afhankelijk hoe ze de vetmeting doen mag je niet te veel drinken vooraf en is het handig om even het toilet te bezoeken. Ik denk namelijk dat ze een weerstandsmeting gaan doen.

Je voedingsschema vul je als volgt in, zal even een voorbeeldje geven van mij:

Mijn onderhoud is 1904 cal/dag.
                  Mijn vetvrije massa is ongeveer 46 kg. Ik neem 3 keer mijn VVM aan eiwitten, dan kom ik op 138 g eiwitten uit per dag. Dit zijn 552 cal.
                  Mijn vetbehoefte heb ik op 70 ingeschat (is een getal dat vaak tussen de 60 end e 80 ligt). Dit zijn 70*9=630 cal.
                  Nu blijft er over voor de koolhydraten: 1904-552-630=722 cal. Dit komt uit op 722/4= 181 g kh (afgerond).

Je komt dan uit op een schema met 138 g eiwitten, 70 g vetten en 181 g kh. Stel nu dat je uitkomt op een hoog aantal kh, bijvoorbeeld boven de 200, dan zou je er voor kunnen kiezen om de vetten en eiwitten te verhogen.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Gisteren op de weegschaal gestaan op de sportschool. Het gaat hier om de Omron. Ik kreeg de volgende waardes terug

viscaal vet : 7
                    vet 23.2
                    bmi 24.8
                    kg 93.3
                    spier 35,7
                    metabolisme 1881

Dus nu verder met het maken van een schema voor 1300kcal en aan de stacker 7.

Mag ik het voedingsschema ook posten als het af is voor jullie adviezen?

Comment

Hier dreigt even iets mis te gaan. Met dat metabolisme wordt het basaal metabolisme bedoeld (BMR), dit is een aanduiding voor het aantal calorieën dat je zou verbruiken als je de hele dag stil op bed ligt. Dit BMR moet je nog vermenigvuldigen met je actviteitsfactor om op je onderhoud uit te komen. Het wordt afgeraden om onder je BMR te gaan zitten omdat je lichaam dan in de uithongeringsfase kan raken.

Je doet zittend werk en daarnaast train je ongeveer 3 keer per week (uitgaande van beginnersschema). Dan kom je uit op een activiteitsfactor van 1,375 volgens de formule van Harris-Benedict. Dit komt neer op een totaal van 1881*1,375= 2586 cal per dag.

Gezien je dieetgeschiedenis is het aan te raden om eerst een tijd op dat onderhoud van 2586 te gaan eten, en vervolgens een cut in te zetten. Dan zou je uitkomen op een aantal cal tussen de 2086 en de 2286.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                        Hier dreigt even iets mis te gaan. Met dat metabolisme wordt het basaal metabolisme bedoeld (BMR), dit is een aanduiding voor het aantal calorieën dat je zou verbruiken als je de hele dag stil op bed ligt. Dit BMR moet je nog vermenigvuldigen met je actviteitsfactor om op je onderhoud uit te komen. Het wordt afgeraden om onder je BMR te gaan zitten omdat je lichaam dan in de uithongeringsfase kan raken.

Je doet zittend werk en daarnaast train je ongeveer 3 keer per week (uitgaande van beginnersschema). Dan kom je uit op een activiteitsfactor van 1,375 volgens de formule van Harris-Benedict. Dit komt neer op een totaal van 1881*1,375= 2586 cal per dag.

Gezien je dieetgeschiedenis is het aan te raden om eerst een tijd op dat onderhoud van 2586 te gaan eten, en vervolgens een cut in te zetten. Dan zou je uitkomen op een aantal cal tussen de 2086 en de 2286.
                        You're al lifesaver for the unknown

Comment

Hoi Cookie. Goed om te lezen dat je zo gemotiveerd bent!

Paar belangrijke feitjes waarom je niet op te weinig kcal wilt blijven:

Je spiermassa neemt af omdat die worden aangesproken voor verbranding. Spieren verbranden per kilo (dan bedoel ik niet tijdens activiteit ofzo, maar in het algemeen) veel meer energie dat vet, dus bij spierverlies tijdens afvallen zal je metabolisme omlaag gaan. Het risico hierbij is dat je sneller aankomt als je weer normaal gaat eten. Zaak is dus om niet te ver bij je onderhoudsbehoefte te zitten om zodoende spierafbraak te minimaliseren. Ga ook vooral krachttraining doen om je spiermassa op peil te houden of te vermeerderen. Krachttraining is uiteindelijk ook effectiever voor afvallen dan cardio, aangezien je dus je basaal metabolisme verhoogt.

Crash diëten zorgen ook voor een verstoord metabolisme op hormonaal niveau. Je lichaam schakelt over naar een noodtoestand, waardoor je uiteindelijk niet de gewenste resultaten behaalt.

Als jij 2500 kcal zou moeten eten qua onderhoud, dan zou ik op 2100 a 2200 kcal gaan zitten. Zo zal je geleidelijk je doel bereiken. Hou er namelijk ook rekening mee dat bij spieropbouw je onderhoudsbehoefte toeneemt, waardoor je na verloop van tijd je energie inname zou moeten verhogen.
                          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Cookiesmonster View Post
                            Ze geven standaard al aan dat je bij de terugstap naar vast voedsel en meer calorien zwaarder wordt. Een schommeling van 4kg schijnt normaal te zijn al vind ik dat zelf erg veel.

eigenlijk zou er hier wetgeving over moeten komen, wat een klootzakken die dieetisten, zo spelen met de huishouding van mensen hun lichaam

Comment

Eigenlijk zijn wij op dit moment gewoon het Voedingscentrum vooruit. Je moet niet vergeten dat diëtisten regelrecht Voedingscentrum-adviezen herkauwen. Het kan dus nog best eens 20 jaar duren voordat men hun eigen adviezen gaat herzien. Dat was zo met eieren, dat is nu aan het gebeuren met kaas en zal hopelijk ook gebeuren op het punt van dit soort idiote diëten. Sorry Cookiesmonster, niets tegen jou want jij vertrouwt er op dat dit soort mensen verstand van zaken hebben.

Destijds ben ik ook een paar keren naar een diëtist geweest omdat ik een voedselallergie heb. Die zat ontzettend te zeuren over mijn dieet, want het bevatte veel te veel eiwitten, en ik moest beslist niet elke dag noten eten. Verder was 250 cal voor een tussendoortje wel heel erg veel. Ik heb toen braaf ja en amen geknikt en mezelf voorgenomen nooit meer terug te gaan.

Comment

Originally posted by Cookiesmonster View Post
                                Gisteren op de weegschaal gestaan op de sportschool. Het gaat hier om de Omron. Ik kreeg de volgende waardes terug

viscaal vet : 7
                                vet 23.2
                                bmi 24.8
                                kg 93.3
                                spier 35,7
                                metabolisme 1881
                                Dus je vetpercentage is (23.2/93.3)=24.9%. Dit is behoorlijk hoog, maar om eerlijk te zijn ben ik er niet verbaasd over. In m'n vorige post gaf ik al een hint in die richting.
                                Ik deel de mening dat je nu eerst je metabolisme weer op gang moet helpen door "op onderhoud" te gaan eten. Als dat eenmaal op gang gekomen is, kan je wat onder onderhoud gaan zitten zodat dat vetpercentage geleidelijk aan lager wordt. Je uitdaging zal zijn om niet te snel te willen afvallen want dan help je weer je metabolisme om zeep.
                                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X