Afgevallen.. en nu?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afgevallen.. en nu?

Wie o wie wil en kan mij helpen en adviseren.

Ik ben een man van 93kg en ben 194cm lang.

In April ben ik begonnen met het cambridge dieet (3x dag shake of soep totaal 500cal per dag). Hierdoor ben ik van 118kg naar 93kg gegaan in ongeveer 3 maanden.

Nu wil ik graag aan spieropbouw gaan doen. Mijn doel is een strakke borstkas (heb nu hangtieten) en mooie armen en schouders. Ik krijg rondom het advies om aan supplementen te beginnen. Eiwitten, creatine e.d. maar wat is nou de juiste en wat moet en mag ik eten?

Ik ben vandaag bij Vitamins and more geweest in Utrecht. Goed gesprek het klonk goed. Ze adviseerde als eerste om Vitortho groene thee extract te gaan slikken. Ik ben namelijk nog aan het opbouwen vanaf het dieet naar normaal voedsel en meer calorien. Wat wel jammer is, is dat het potje van 23 EURO een houdbaarheidsdatum heeft tot Juni 2011 dus dat schept vertrouwen.

Ik sport 3x per week licht vanwege het dieet maar krijg vanaf 19Sept het kracht schema om de boel weer te activeren.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!!

Bedankt alvast.

Edit:

Comment

500kcal per dag is natuurlijk te gek voor woorden.

Zoek uit wat je kcal behoeften is.

Shakespas gebruiken als je voeding top is.

Maak een voedingschema via de zomersticky,
      http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
      keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post
        500kcal per dag is natuurlijk te gek voor woorden.
        Nou, dankzij deze vrijwilliger weten wij in ieder geval dat het mogelijk is om 3 maanden lang te overleven op 500 kcal per dag. Handige informatie voor als er een wereldoorlog losbarst en er een voedseltekort ontstaat.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Dus wat de meeste mensen hier als tussendoortje aan calorieën nemen, daar doe jij een hele dag mee :| ?? Respect dat je het heb volgehouden man.

Blijf nog maar een tijdje bezig met lekker veel cardio, kan geen kwaad.. En wat voor setjes / herhalingen doe je ??

Comment

mijn god

Cambridge dieet - Weight Plan - Als een gewoon dieet bij u niet werkt

Comment

Originally posted by Cookiesmonster View Post
              Wie o wie wil en kan mij helpen en adviseren.

Ik ben een man van 93kg en ben 194cm lang.

In April ben ik begonnen met het cambridge dieet (3x dag shake of soep totaal 500cal per dag). Hierdoor ben ik van 118kg naar 93kg gegaan in ongeveer 3 maanden.

Nu wil ik graag aan spieropbouw gaan doen. Mijn doel is een strakke borstkas (heb nu hangtieten) en mooie armen en schouders. Ik krijg rondom het advies om aan supplementen te beginnen. Eiwitten, creatine e.d. maar wat is nou de juiste en wat moet en mag ik eten?

Ik ben vandaag bij Vitamins and more geweest in Utrecht. Goed gesprek het klonk goed. Ze adviseerde als eerste om Vitortho groene thee extract te gaan slikken. Ik ben namelijk nog aan het opbouwen vanaf het dieet naar normaal voedsel en meer calorien. Wat wel jammer is, is dat het potje van 23 EURO een houdbaarheidsdatum heeft tot Juni 2011 dus dat schept vertrouwen.

Ik sport 3x per week licht vanwege het dieet maar krijg vanaf 19Sept het kracht schema om de boel weer te activeren.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!!

Bedankt alvast.
              Ken,m van vitamins and more.
              Smeert je alles echt goed aan !
              Neemt alles zelf ook.(Zecht ie) ?
              Maar is zwaar vergroejde neandertaler op de HGH en AAS!!!
              Geloof maar niets van wat ze daar zeggen haha !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Dus ga daar nooit meer heen.
              Smeert je veel troep aan.
              Niet nodig en kei duur.
              Ken,m persoonlijk haha
              Echt een GEK !!!
              Beter XXl Nutr.

Comment

Dat je zoveel gewicht verloren hebt is fijn voor je. Maar de manier waarop je dat gedaan hebt is verre van gezond. Het zou me niks verbazen als je vetpercentage nog steeds zeer hoog is.
                Wat in mijn ogen verreweg het belangrijkste is, is dat je eerst weer normaal voedsel gaat eten. De juiste hoeveelheid en in de juiste verhouding koolhydraten/vetten/eiwitten. Ik vermoed dat je spijsvertering nu volledig op z'n gat ligt door dat lange crash dieet wat je gedaan hebt. Dus het op gang brengen zal enige weken kosten.

Om je snel op weg te helpen in het vaststellen van het juiste voedingsschema, de volgende berichten zijn "classics" op dit forum:

Zomersticky
                Een veel gevraagd 4 dagen schema
                Algemene informatie over voeding en schema's
                Voedingsschema excelsheet
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

precies met zo'n crashdieet raak je veels te veel spiermassa kwijt en relatief weinig vet.
                  It just makes you a skinny fat guy
                  Fear is the mind killer

Comment

zo hoe verzinnen die mense zulke achterlijke dieten:O

Comment

Akelige gedachte..

Comment

maar ik ben bang dat we met onze 'feedback' TS meteen hebben afgeschrikt :S
                        Fear is the mind killer

Comment

Dam, wat doe je overdag zoal als je slechts 500 kcal neemt? Ondanks dat het iets is waar je niet mee moet spotten heeft het in mijn ogen meer wat weg van anorexia.

Voordeel is nu wel dat nu je op wilt gaan bouwen je sowieso meer mag en (zelfs) moet eten..

Naar mijn idee is het hetzelfde idee als niks eten, dan val je ook vanzelf af..

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
                            zo hoe verzinnen die mense zulke achterlijke dieten:O
                            geld he, de reclame zegt zelfs dat je zelf niets hoeft uit te rekenen, zalig toch, uitrekenen is ooh zo erg he, je kan alles gwn kant en klaar kopen van hun, wat een engeltjes....

maar goed voor sterk overgewicht, kan het mss via ketose toch een idee zijn om effe vet en jah wat spier te lozen...

nu wil hij met krachttraining en goede voeding doorgaan...

laten we vooral daarmee mee helpen nu, veel of geen spier hij weegt nu 93 met een lengte van 194 centimeter, dat is juist tegen de grens van 25 bmi... dus best ok, als hij weer normaal gaat eten zullen er wel snel weer wat kilo's bijkomen..... dus langzaam opbouwen van meer eiwitten en vetten samen met krachttraining kunnen hem helpen zijn resultaat te behouden...

Zelf gewoon niet genoeg ervaring en kennis om em te helpen, laaat ik aan betere over...

veel succes TS

Comment

Zo, je kijkt ffe niet en je hebt 2 pagina's met reactie's
                              Helemaal geweldig. Ik zal proberen wat opmerkingen te weerleggen.

Nee, ik heb geen anorexia en ik ben ook niet doorgeslagen. Ja ik ben veel afgevallen en ben ook wat spiermassa kwijt maar het postuur heb ik nog steeds. Uiteraard val je als eerste af in je gezicht maar dat is denk ik met elk dieet. Was het zwaar? Ja. Ben ik er blij mee? Ja. Ik heb een tussenpauze gedaan in het dieet tussen half mei en 1 Aug. In die periode ben ik 3.5kg aangekomen incl 4 weken vakantie naar Amerika. Ze geven standaard al aan dat je bij de terugstap naar vast voedsel en meer calorien zwaarder wordt. Een schommeling van 4kg schijnt normaal te zijn al vind ik dat zelf erg veel.

Tijdens mijn dieet heb ik 3x per week gesport wat bestond uit. Half uur crosstrainer, 10km fietsen en wat oefeningen met gewichten en buikspierkwartier. Ik kon dit gewoon 3x per week doen en trainde naar vermogen. Je wordt natuurlijk niet energieker door 500kcal.

Ik ben in ieder geval weg bij Vitamins and more. De eerste doos met groene thee was over de datum en bij de nieuwe kreeg ik het advies 1tablet per dag. Ik ben overgestapt naar body supplies waar het advies 5st per dag is. Ik ben aan de groene thee gegaan om de stofwisseling te verhogen zodat niet elke hap vast voedsel gelijk geclaimt wordt door mijn lichaam. Hamsteren!!

Ik heb advies gevraagd bij body suplies voor voeding. Wat mag ik bijvoorbeeld eten of moet ik gaan eten als ik snel resultaat wil zien. Uiteraard ga ik ook de linkjes lezen die ik heb gekregen in deze draad. Op 19 September wordt mijn schema gemaakt en dan zal ik het zeker posten. Vanaf overmogen gaat mijn voedselpatroon in ieder geval worden uitgebreid met 150gr vlees en 250gr groenten per dag.

Ik zou ook heel graag een vetmeting willen doen maar waar kan ik dat laten doen of uitrekenen? Volgens www.weightcare.nl heb ik met een lenge van 194 en 92kg een bmi van 24.4 Ik ben daar heel blij mee aangezien ik van 31,4 afkom.

Ik hou jullie op de hoogte en tips zijn enorm welkom.
                              Zodra ik een advies heb van body supplies laat ik het weten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X