schadelijke werking van eiwitten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• schadelijke werking van eiwitten

ik vroeg me als tijden af is het niet verstandig af en toe te stoppen voor paar dagen met je eiwitten??

ik ben vandaag even opzoek gegaan en kwam deze site tegen: Eiwitten, essentiële bouwstoffen voor de sporter | Sport: Diversen

hier staat ook als je iets naar beneden scorlt de schadelijke effecte.(kan niet kopieren plakken wegend copy right schending)

ik neem nu me whey shakes en wieght gainer en sinds vandaag pre workout.
    en heb dus ook besloten om met me whey eiwitten te stoppen voor enkele dagen, dit lijkt me beter voor me lichaam omdat ik nu erg veel binnen krijg.

mis is dit ook wat voor de mensen die er ook over twijfelden.....

Mvg thijmen

Voor de luie klikkerts onder ons:

Schadelijke effecten bij teveel aan eiwit
    In de praktijk zijn er maar weinig sporters die te weinig eiwitten binnenkrijgen. Soms is de balans is zelfs naar de verkeerde kant doorgeslagen: veel sporters nemen teveel eiwit.

Megadoses eiwit hebben hebben geen enkele functie in je lichaam, vormen overbodige ballast en zijn bovendien schadelijk. Overtollige eiwitten kunnen in je ingewanden gaan rotten en omgezet worden in gevaarlijke stoffen en op die manier zelfs darmvergiftiging veroorzaken. Daarnaast is teveel eiwit ook een extra belasting voor de nieren. Onder Proteïnurie verstaat men een verhoogde uitscheiding van eiwitten (= proteïne) in de urine. Eiwit in de urine kan gemakkelijk worden opgespoord via een urine-onderzoek met teststrips. In veel gevallen merk je aan jezelf dat je teveel eiwitten eet, je zweet ruikt naar ammonia.

Als het aandeel van eiwitten in je voeding boven de 35% van je calorie-inname komt, worden er allerlei processen in opgestart waardoor je lichaam eiwitten gaat verbranden.

(rechtermuisknop -> kopieren ipv ctrl C)
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

De meeste BBers zullen af en toe wel last van die rotting hebben
      Train hard or go hormone

Comment

lijkt mij ook

maar is niet al te best stop nu voor 5 dagen vanaf maandag tot vrijdag zaterdag begin ik weer. daar in tegen ga ik wel wat nooten extra eten voor de eiwitten aan te vullen via me voeding

Comment

Stoppen met eiwit?
          Mijn god, wat bizar. Zelfs in je brood zitten plantaardige eiwitten.

Nee, het is niet verstandig. Je hebt het gewoon nodig, maar je moet niet overdrijven.
          Je gaat toch ook niet stoppen met ademen, omdat er buiten gevaarlijke stoffen in de lucht zitten?

Comment

niet volledig stoppen. ik ga voor 5 dagen geen extra shakes meer nemen. dit kan verder totaal geen kwaat op je prestatie en is blijkbaar af en toe wel goed voor je lichaam want teveel eiwitten zijn schadelijk

Comment

Originally posted by thijmen1993 View Post
              lijkt mij ook

maar is niet al te best stop nu voor 5 dagen vanaf maandag tot vrijdag zaterdag begin ik weer. daar in tegen ga ik wel wat nooten extra eten voor de eiwitten aan te vullen via me voeding
              Er staat alleen wanneer je veel te veel inneemt, dus niet zo druk maken en gewoon doorvreten zoals iedereen doet. Mocht nou tijdens het trainen je zweet naar pis ruiken dan verminder ietswat?
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

niet volledig stoppen. ik ga voor 5 dagen geen extra shakes meer nemen. dit kan verder totaal geen kwaat op je prestatie en is blijkbaar af en toe wel goed voor je lichaam want teveel eiwitten zijn schadelijk

Hoe weet je dat jij te veel eiwit binnen krijgt?

Comment

mijn zweet stinkt regelmatig erg naar amoniac wanneer ik heb hardgelopen en dus erg heb gezweet. dit is niet door verbranding van spieren, want ik blijf aankomen en niet in vet. ik wil het zekere voor het onzeker nemen voor het te laat is, en ook kan je zeker als je weight gainer + pre-workout neemt wel 5 dagen stoppen met je eiwitten zonder enige gevolgen.

Comment

mijn zweet stinkt regelmatig erg naar amoniac wanneer ik heb hardgelopen en dus erg heb gezweet. dit is niet door verbranding van spieren, want ik blijf aankomen en niet in vet. ik wil het zekere voor het onzeker nemen voor het te laat is, en ook kan je zeker als je weight gainer + pre-workout neemt wel 5 dagen stoppen met je eiwitten zonder enige gevolgen.

Je stopt 5 dagen en dan ga je weer door zoals je altijd al deed?

Comment

Originally posted by CruX View Post
                      Je stopt 5 dagen en dan ga je weer door zoals je altijd al deed?

in mindere maten natuurlijk, want anders zou je weer een overschot hebben...

Comment

zal je vast te weinig koolhydraten binnen hebben of te lang bezig zijn, dat je spieren aan het verbranden bent ipv de dingen die je moet verbranden
                        Calisthenics / Street workout

Comment

dude je hebt echt geen teveel aan eiwitten hoor, om een teveel aan eiwitten te hebben moet je echt al serieus over je toeren gaan. Die shake gaat het verschil echt niet maken hoor..

Comment

1 shake niet 3 wel mijn keus....

gaf alleen gegronde info aan over het slechte van eiwitten nu doe ik er wat mee...

wat jullie er meedoen is jullie keus!

Comment

1 shake niet 3 wel mijn keus....

gaf alleen gegronde info aan over het slechte van eiwitten nu doe ik er wat mee...

wat jullie er meedoen is jullie keus!

wauw drie eiwitshakes, dat neemt de gemiddelde gymkneus in elke sportschool hoor... Zoals ik al zei, om een teveel aan eiwit te hebben moet je al serieus over je toeren gaan en ENORME hoeveelheden eiwitten eten...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X