Royal jelly

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Royal jelly

Gister kwam ik in zo'n kruiden, bloemenboek Royal jelly tegen. Klink goed. Iemand hier ervaring mee?

Royal jelly - Wikipedia, the free encyclopedia

Royal Jelly, een biologisch medicijn | Mens en Gezondheid: Alternatief

Als je dat een goed product lijkt, waarom niet?
    Ik weet zelf in ieder geval waarom ik het niet zou gebruiken: je voeding hoort in principe al genoeg bouwstoffen te bevatten, en er is ook zoiets als te veel vitaminen. Als je oversupplementeert kun je daar nadelige gevolgen van krijgen. Denk niet dat dit wel meevalt: sommige vitamines en mineralen zoals A, B3, B11 en zink zijn bij 2 à 3 keer de dagdosis op termijn al schadelijk.
    Zou je willen supplementeren, dan zou ik niet voor een product kiezen dat wordt aangeprezen als "exclusief" en "geneesmiddel voor 100 kwalen". Volgens mij betaal je dan meer voor de status van het product dan voor de inhoud.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

up bump
      Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

De tweede website die je vermeldt is onbetrouwbaar: er zijn geen referenties terug te vinden.

Wikipedia zegt het al dat er nauwelijks bewijs voor is. Heb ook eens gekeken op ScienceDaily en naar artikels gezocht op https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/. Kom niet veel tegen.

Een handige website (reeds in een ander topic vermeld) is Snake Oil? The scientific evidence for health supplements Je ziet daar dat "royal jelly" helemaal onderaan staat op de grafiek bij hoeveelheid wetenschappelijk bewijs = "none"

Als je meer wilt weten over allerhande supplement, heb ik wat links opgezocht in het topic "Wetenschappelijk bewijs voor voedingssupplementen" hier op het forum.
        Last edited by LandoKal; 09-08-2012, 23:35.

Comment

staan paar leuke dingen op pubmed over Royal Jelly

Comment

Originally posted by blocktoblock View Post
            staan paar leuke dingen op pubmed over Royal Jelly
            Staan er randomized controlled trials bij mensen tussen? Want in vitro en dierenproeven zijn relatief zwak als bewijs (e.g. CLA heeft bij dieren enorme effecten, maar bij mensen niet. Honing doet in vitro veel bijzonders, maar bij mensenproeven is dat al heel wat minder).

Comment

Originally posted by LandoKal View Post
              Staan er randomized controlled trials bij mensen tussen? Want in vitro en dierenproeven zijn relatief zwak als bewijs (e.g. CLA heeft bij dieren enorme effecten, maar bij mensen niet. Honing doet in vitro veel bijzonders, maar bij mensenproeven is dat al heel wat minder).

De testosteronfactor van Royal Jelly

dit zag er wel interessant uit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X