Creatine gebruik?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine gebruik?

G'avond!

Ik ben Jeremy, 17 jaar en net nieuw hier.
    Ik heb een vraagje over het gebruiken van creatine.

Ik heb ongv. een maand of 4-5 stage gelopen als fitness instructeur, bij een sportschool hier in de buurt, dus ik weet een klein beetje over fitness.
    Ik probeer dan ook alle spiergroepen even goed te trainen.
    Ik fitness nu zo'n 6 maanden, en zie vrij goed resultaat, daarnaast ben ik ook sportiever gebouwd dan gemiddeld. Ik fitness 3x in de week. (ma, woe, vr).
    En probeer ook goed te eten!
    Ik ben 1.77m lang, en weeg 71kg.
    Vetpercentage onder de 11%. (niet echt duidelijk, maar 2maanden geleden

Ik hoorde jongens in de sportschool vertellen over ''hoe goed creatine werkte en dat ze er echt op vooruitgingen.'' Ook de verhalen over eiwitten shakes en wheight gainers gaan rond.
    Ik vertrouw hier niet op en daarom vraag ik jullie om hulp.
    Als het zo goed werkt wil ik het zelf ook wel gebruiken natuurlijk.

Zou dit goed voor me zijn?

Alvast bedankt voor het lezen,
    mvg Jeremy.

goeieavond Jeremy,
    ik zou zeggen kijk bij de stickys, er is een hele onderwerp over Creatine als je dat hebt gelezen zal je er meer te weten komen.

Comment

Eerst je voeding op orde brengen dmv een schema te maken, http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html
      Wil je aankomen of afvallen, alles staat er beschreven.
      Dan pas heeft creatine gebruik pas zin.

Comment

Mij werd aangeraden creatine te pas gaan gebruiken wanneer je niet/ tot nauwelijks nog gains maakt, dus zo lang mogelijk de "natuurlijke" manier massa opbouwen. En pas als je denkt dat het niet verder gaat creatine gaan gebruiken.

Comment

Creatine zou ik persoonlijk pas nemen als ik langere tijd moeilijk vooruit kom en mijn voeding en training op orde hebt. Dan heeft het een echt goede steun. Probeer eerst die basis op orde te hebben dan zul je pas hard vooruit gaan.

Comment

Oke super, bedankt!
            De progressie nu gaat wel een stuk minder dan voorheen.

En met die eiwitten shakes geld hetzelfde?

Comment

Ga maar eerst je voedingsschema maken in die link die ik heb gepost.
              Van daar uit kan altijd eiwitshakes toevoegen om aan je eiwitten te komen.

Comment

Originally posted by Jeremy7 View Post
                En met die eiwitten shakes geld hetzelfde?
                Zoals Tobasco zegt eerst je voeding op orde brengen, whey is wel aan te raden na de training. Al las ik gister een post van Dynobet dat het eigenlijk weinig uitmaakt, Silk heeft volgens mij ook een tijd geen whey genomen en merkte geen verschil.

Creatine is je eigen keuze, ik zou het pas gebruiken als je op een plateau komt.

Comment

Supplementen hebben pas een echte functie wanneer de rest van je voeding goed is, en de supplementen worden gebruikt om de voeding compleet te maken. Om bijvoorbeeld voldoende eiwitten binnen te krijgen kun je gebruik maken van whey proteïnen, maar je kunt ook kiezen voor andere eiwitbronnen.
                  Creatine kun je ook gebruiken wanneer je nog niet heel erg lang traint, de merkbare effecten zullen dan niet heel groot zijn. Creatine heeft de beste effecten wanneer je langer traint en dus minder snel vooruitgaat, of wanneer je een plateau bereikt.

Comment

Bedankt voor de reacties!
                    Ik heb wel wat moeite met het samenstellen van het voedingsschema,
                    het varieert per week vrij veel bij mij.

Wat ik vergeten was te melden is dat ik ook sinds een maand 3 weer voetbal,
                    misschien komt het daardoor dat ik nu een stuk droger ben.

heeft dit ook nog invloed op het gebruik van creatine of whey's?

mvg Jeremy.

Comment

Heb gister wat creatine gekregen van een vriend van me en die voor de training gedronken. Later in de avond voor het slapen kreeg ik last van mijn nier en kon daardoor de hele nacht niet slapen en vandaag nog steeds. Hij voelt echt opgezwollen aan. En nou lees ik in de creatine sticky dat het nierschade kan veroorzaken, dus nooit meer creatine voor mij. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het iedereen schade kan brengen denk ik.

Comment

Best knap dat jij van één keer creatine nemen al gelijk last van je nier(en) hebt. Lijkt me onmogelijk tenzij je een gigantische hoeveelheid heb ingenomen.

Hoe voelt het trouwens; last van je nieren nog nooit gehad; wat voor gevoel is dat?

Comment

Ik had zo'n 30 gram gekregen. Nou het lijkt een beetje op een steek maar ik kreeg die spontaan terwijl ik in bed lag om te gaan slapen en het bleef de hele nacht door gaan, en me nier voelde hard aan voelde alsof ie op ontploffen stond. Hoewel het van alles kan zijn, denk ik toch dat die creatine de boosdoener was. Ik weet ook niet welk merk het was moet even navragen.

Comment

1 keer 30 gram haalt ook geen reet uit met je lichaam qua extra resultaten ofso... Je moet je lichaam concentreren met creatine anders werkt het natuurlijk niet...

30 gram kan je misschien innemen als je aan een loadingfase doet. maar meestal wordt 20 gram dan geadviseerd dus 30 is aan de hoge kant in my opinion (1.5 zoveel). Creatine droogt je lichaam uit aangezien het vocht vasthoudt dus veel drinken is gewoon nodig, en mocht je dan misschien van jezelf al zwakke nieren hebben dan is 30gram in 1 keer sowieso een absolute overkill.

Persoonlijk geloof ik niet echt in een oplaadfase oid en neem ik 5 gram per dag.
                            En goed erbij drinken.

Denk gewoon dat je teveel in 1 keer hebt genomen ofso. Ik zou gewoon 5 gram per dag aanhouden, veel drinken en dan is er niks aan het handje. Mocht je dan nog steeds last hebben: dan zijn je nieren gewoon verrot en kan je het beter niet doen.

PS:

voor alle bovenstaande reacties:
                            Je kan creatine ALTIJD gebruiken, of je nu af wil vallen of niet.
                            Last edited by Rubeltje; 15-12-2011, 19:11.
                            "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Als je er aan kan voelen zoals je zegt zullen het niet je nieren zijn maar waarschijnlijk gewoon een spier die overbelast is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X