Advies/Vraag eiwittenshake

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies/Vraag eiwittenshake

Goedenavond,
    Ik zit sinds juni dit jaar op de sportschool, dit doe ik 2/3/4 x in de week. De laatste 10 weken heb ik een schema gehad wat vooral gericht is op krachttraining. Aanstaande donderdag krijg ik een nieuw schema om verder mee te gaan.
    Vijf weken geleden heb ik, op advies van een vriend, een Protein Deluxe pot besteld, deze : http://www.sportvoedingkopen.nl/Eiwitten
    Ik doe nu na elke training in de sportschool een shake maken met het volgende:
    - een vol glas melk
    - klein beetje magere yoghurt erdoorheen
    - 2 lepels Brinta
    - 2 volle theelepels van het eiwit die ik hierboven heb vermeldt
    - een banaan

Dit alles doe ik in de blender, en dan heb ik een heerlijke shake.

Ik wil graag jullie mening over deze shake op deze manier, omdat ik er verder nauwelijks verstand van heb. Op- en aanmerkingen en adviezen alstublieft!

Originally posted by c0v3rmy4ss View Post
    Goedenavond,

2 volle theelepels van het eiwit die ik hierboven heb vermeldt
    2 volle theelepels ? , kun je jaren met potje doen, Nederlander zeker?

Sorry kon het niet laten , ff het etiket op de ton nog een keer lezen.......

Tijdens trainen, sportdrank (dextro,Aa,siroop,bv)
    Na training +/-50 gram eiwit met 200/400ml water of melk, eventueel nog een banana.

Alleen op trainen ga je niet groeien.

Comment

50 gram zeg je, hoeveel eetlepels zijn dat? Of hoe meet ik dat een beetje af?

Comment

Een volle eetlepel is volgens mij 15gr. Zit er gene "scoop" lepel in?

Comment

Nee ik heb er niets bijgekregen. Enkel de pot. Maar dan ga ik voortaan 3/4 eetlepels erbij gooien!

Comment

Nee ik heb er niets bijgekregen. Enkel de pot. Maar dan ga ik voortaan 3/4 eetlepels erbij gooien!
            Kijk anders even goed onder in de pot. (even schudden) In 99% van de eiwitverpakkingen zit tegenwoordig echt een maatschep zodat je precies en gemakkelijk je hoeveelheid kunt afmeten en niet hoeft te knoeien met eetlepels.
            BODYENFITSHOP.NL - sinds 1995 een vertrouwd adres voor vele sporters in Nederland en België!

Uniek in Nederland: voor 22.00 uur besteld, de volgende dag in huis!

Comment

Krijg nou wat haha, er zit er inderdaad 1 in! Bedankt
              Dan ga ik voortaan een volle mok melk, beetje yoghurt, 2/3 schepjes eiwit, een banaan en nog wat brinta bij elkaar mikken!

Comment

Ik zou er ook nog maar een extra grote mok water bijgooien, wordt anders een erg dikke substantie die niet eens uit je blender wil lopen.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Oke dan helemaal goed! Worden die shakes nou echt duidelijk en goed zichtbaar? Ik ga momenteel 4x per week naar de sportschool, elke keer als ik thuiskom zo'n shake erin.

Comment

Oke dan helemaal goed! Worden die shakes nou echt duidelijk en goed zichtbaar? Ik ga momenteel 4x per week naar de sportschool, elke keer als ik thuiskom zo'n shake erin.
                    Eiwitten zijn belangrijk voor je spiergroei, tijdens je training ontstaan kleine scheurtjes in de bewerkte spieren, de eiwitten (in dit gevall snelle), worden afgebroken tot aminozuren welke deze spieren herstellen en bevordert de spiergroei (waar bestaat een spier ook alweer uit? .

Dus als je keihard traint, beschadig je de spieren, geen eiwitten betekend langzaam herstel en geen groei.

Echter de hoeveelheid welke je neemt/nodig hebt is afhankelijk van je lichaams gewicht en hoeveel je dagelijks al binnenkrijgt.

Wat je als sporter nodig hebt is tussen de 1,4 en 1,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag.
                    weeg je bv 70kg heb je ongeveer 70x1,6=112 gram nodig.

Haal je bv 70% uit voeding dan 112x70%=78,4gr haal je dit van je dagelijkse behoefte. 112gr af en houd je 33,6 gram over, en zou je bv 40gr kunnen bij nemen na je training, het resultaat wanneer je (matig)meer neemt is enkel dat je tonnetje eerder leeg is, dat gaat verloren tijdens pipi machen.....

Comment

Wat ik altijd doe als ik mijn spoon kwijt ben is er met een vork door heen roeren vind je hem altijd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X