Wat te gebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te gebruiken?

hallo allemaal! ik zal me eerst even voorstellen:

richard
    22 jaar
    train nu 2 jaar

ik train nu 2 jaar en de groei is matig, ik heb dan ook nog bijna geen supplementen gebruikt (alleen af en toe een shake)

mijn vraag is wat te gebruiken en hoeveel, hoe vaak?

ik ben ook niet echt zwaar gebouwt dus ik zat te denken aan een weight gainer en eiwitten shake's, pillen. maar dan weer de vraag hoeveel, hoevaak en ook op de dagen dat ik niet train???

ik train 4 keer in de week en de laatste tijd iedere spiergroep 1x in de week...

Zou een multivitamine nemen, als je wat minder te besteden hebt kruidvat multivitamine/mineralen voor sporters. En anders de Solgar vm 75 of v2000 (wel wat duurder)

Zou bij een reformzaak lijnzaadolie kopen, en hier 1-3 eetlepels per dag van nemen.

Whey kan je via internet kopen. Dextrose kan je bij de supermarkt kopen (kijk bij zonnatura producten). Na het trainen zou ik dan een shake van dextrose met whey nemen.

Zou het voorlopig bij deze 4 supplementen houden. Zorg eerst dat je voeding helemaal goed is dan kan je met deze "basis" supplementen heel ver komen.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Hoe ziet je eetschema eruit?Als je voeding niet optimaal is zal je ook niet groeien...

Grtz..
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (KeepItReal @ Okt. 09 2004,19:41)]Zou een multivitamine nemen, als je wat minder te besteden hebt kruidvat multivitamine/mineralen voor sporters. En anders de Solgar vm 75 of v2000 (wel wat duurder)

Zou bij een reformzaak lijnzaadolie kopen, en hier 1-3 eetlepels per dag van nemen.

Whey kan je via internet kopen. Dextrose kan je bij de supermarkt kopen (kijk bij zonnatura producten). Na het trainen zou ik dan een shake van dextrose met whey nemen.

Zou het voorlopig bij deze 4 supplementen houden. Zorg eerst dat je voeding helemaal goed is dan kan je met deze "basis" supplementen heel ver komen.
        zou je mij nou eens precies uit kunnen leggen waarom ik lijnzaadolie zou moeten gebruiken,keep?

ik heb er wel eens het een en ander over opgevangen maar zag er eigenlijk niet echt het nut van in en heb een btje het idee dat het overgehyped word.....

greetzz

Comment

lijnzaadolie is een enkelvoudig onverzadigd vetzuur, en dat is het vetzuur wat we nodig hebben.
          Vet heb je nodig voor het voorkomen van hart en vaat ziektes, leveren van vitamines a,d,e,en k. Bescherming, isolatie, en leveren van energie.
          Met bescherming bedoel ik, rondom onze organen zit vetweefsel. Het vetlaagje zorgt voor een stukje bescherming van de inwendige organen.
          Een vetloos dieet kan tot gevolg hebben datje te weinig essentiele vetzuren en in vet oplosbare vitaminen opneemt.Op lange duur kan een te kort aan vet en calorieen leiden tot andere verstoringen ,cronische vermoeidheid, verlies van vetvrije massa en een verminder prestatie vermogen.
          Daarom nemen mensen die weinig vet in voedingschema hebben een aanvulling met lijnzaadolie.

Grtz.

Comment

Ben het wel een beetje met Arie eens; iedereen heeft het maar over lijnzaadolie in een dieet. Zo van: "Het bevalt goed". Dan denk ik wel 'es: hoezo, het bevalt goed? Wordt je er groot van? Heb je superenergie? Word je er sterker van? In mijn optiek heeft alleen een wedstrijdbodybuilder dier er-rug laag in de vetten zit, het misschien nodig. Totdat iemand mij TASTBAAR bewijs levert dat het echt helpt, begin ik er niet aan.    

We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Lijnzaadolie is natuurlijk niet verplicht, het is geen must om te nemen. Het is echter zo dat de meeste bb niet zoveel vet binnenkrijgen. Toch zal je een bepaalde hoeveelheid vet binnen moeten krijgen om te kunnen groeien en alle processen in je lichaam goed te laten verlopen. Het is zaak om hierbij gezonde vetten binnen te krijgen. Enkele goede bronnen zijn bijv. vette vis, noten, olijfolie, zonnebloemolie, enz. Lijnzaadolie is ook een goede bron en wel omdat het veel alfa linoleenzuur bevat. Het is belangrijk om dit vetzuur in voldoende mate binnen te krijgen.

"Inleiding
              Lijnzaadolie, kortweg ook lijnolie geheten, wordt gewonnen uit de zaadjes van de vlasplant (Linum usitatissimum). Deze plant levert vezels waarvan al eeuwenlang linnen wordt gemaakt. Ook als geneeskrachtig kruid heeft de vlasplant een lange geschiedenis, vooral bij de bestrijding van ontstekingen en verstopping.

Eigenschappen en werking
              De uit vlaszaad gewonnen olie is rijk aan alfa-linoleenzuur, een essentieel omega-3 vetzuur, dat onmisbaar is voor de gezondheid. Essentiële vetzuren worden in het hele lichaam gebruikt ter bescherming van de celmembranen en ze spelen vooral een belangrijke rol bij de groei en ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel (de hersenen en het ruggenmerg). Ze worden ook als bron van energie gebruikt en maken deel uit van de verbindingen die de bloeddruk, de bloedstolling, de immuunreacties en de vetafbraak reguleren. Lijnzaadolie zou gunstig werken bij een aantal ziekten, waaronder
              hartaandoeningen: het gebruik van lijnzaadolie wordt aanbevolen ter voorkoming van hartaandoeningen en kan daarbij als (minder sterk ruikende) vervanging van visolie dienen. Er zijn enkele aanwijzingen dat lijnzaadolie zowel de cholesterolspiegel en de bloeddruk kan verlagen als het ontstaan van atherosclerose kan tegengaan, waardoor de kans op angina pectoris afneemt
              auto-immuunziekten: bij artritis, jicht of multiple sclerose kan lijnzaadolie misschien voorkomen dat het afweersysteem gezond weefsel aanvalt
              huidaandoeningen: de essentiële vetzuren in lijnzaadolie hebben wellicht een heilzaam effect op de huid. Lijnzaadolie wordt soms gebruikt om de symptomen van acne, eczeem, psoriasis en rosacea te verlichten."

Dat lijnzaadolie werkt merk je niet, maar van vitaminepreparaten merk je ook niks. Toch slikken veel mensen vitaminepreparaten.

Als je meer info wil over lijnzaadolie gewoon even zoeken op google, er is zeer veel informatie over te vinden.

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Mr. symmetry @ Okt. 10 2004,10:56)]Ben het wel een beetje met Arie eens; iedereen heeft het maar over lijnzaadolie in een dieet. Zo van: "Het bevalt goed". Dan denk ik wel 'es: hoezo, het bevalt goed? Wordt je er groot van? Heb je superenergie? Word je er sterker van? In mijn optiek heeft alleen een wedstrijdbodybuilder dier er-rug laag in de vetten zit, het misschien nodig. Totdat iemand mij TASTBAAR bewijs levert dat het echt helpt, begin ik er niet aan.    
                Het moet ook niet mr symmetry, maar ook vet heb je nodig.
                Het wordt ook genomen op aanvulling op je voedingschema met een heel laag vet gehalte.
                Het is ook geen wondermiddel, maar net zoals koolhydraten en eiwitten heb je ook vetten nodig.
                Maar zoals keepit real al zegt kan je ze ook uit ander dingen halen zoals noten en bepaalde vissen..

Grtz..

Comment

bedankt keepitreal, dan ga ik daar maar eens naare op zoek....

enne die weight gainer is dan geen goed idee?? omdat ik nml erg dun gebouwt ben van nature???

Comment

oh en trouwens een gozer op de sportschool adviseerde ook whey amino 2300 tabletten, hoe denken jullie daarover en waar is dit eventueel de vervanger van??? ze zeggen dat je hiervan 1 tablet per 10 kg lichaamsgewicht van in moet nemen, dat wordt dus wel erg veel...
                    het schijnt wel dat je er ongelooflijk van naar de wc gaat....

Comment

Weight gainer zou ik mee wachten, eerst je voeding goed op orde hebben.

Whey amino bevat in een bepaalde concentratie aminozuren. Eiwitten worden afgebroken tot aminozuren. Als je voldoende eiwit verspreid over de dag binnen krijgt zijn deze pillen imo niet nodig. Zou dan liever zoals ik hierboven al aangaf whey eiwit kopen.

Dat je er ongelofelijk van naar de wc gaat klopt volgens mij niet, daar heb ik nog nooit van gehoord. Lijnzaadolie kan dat effect wel hebben als je er teveel van neemt en het niet gewend bent.

Comment

ben het volledig met keepit real eens,Eerst je voeding op orde hebben dan pas kijken of supplementen echt nodig zijn.
                        Zou zeker geen amino's kopen, mijn voorkeur gaat dan toch uit naar wei shake's daar zitten goede eiwitten in die worden in je lichaam omgezet tot amino's

GRtz..

Comment

eiwitten zijn imo idd het belangrijkste supplement om te gebruiken.

greetzz

Comment

heel simpel:

eiwitshakes
                            multivitaminen
                            en de juiste koolhydraten verder moet ge het niet gaan zoeken.

(uw voeding moet ook in orde zijn he&#33

groeten

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (kleine @ Okt. 12 2004,14:19)]heel simpel:

eiwitshakes
                              multivitaminen
                              en de juiste koolhydraten verder moet ge het niet gaan zoeken.

(uw voeding moet ook in orde zijn he&#33

groeten
                              Wat creatine mag er ook wel bij

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X