Soja eiwit vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Soja eiwit vraag

Ga vanaf vandaag extra eiwitten nemen , heb 1kg soja eiwit 95% aangeschaft , nu hoor ik verhalen van ...

soja eiwit is niet goed , je krijgt er acne van etc...

wat is hiervan waar ? ik weet dat whey eiwit beter is maar de prijs staat mij niet aan.
    de soja eiwit 1kilo was 10,00 eur

is soja eiwit echt zoveel slechter ?
    wat zijn de beste momenten om het eiwit te nemen ? (voor of na het trainen)

mvg , PIPI

Ik zou in het vervolg Promaxx 85 nemen als eiwit-shake daar zitten namelijk 3 eiwit soorten in. ei-eiwit,Melk-eiwit en Whey-eiwit..Deze zijn het beste volgens mij.Van eiwitten krijg je niet zo gek veel puisten hoor..Gewoon nog genoeg water drinken.Ik zou je eiwitten in de ochtend nemen en 1ntje een half uurtje na de training..

Ps: Calcium eiwit is trouwens het slechtste want dat neemt het slechts op in je lichaam ... dit eiwit is te vinden in melk.

Greetzz

Comment

misschien schept dit stukje een beetje duidelijkheid

Grtz..
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (harold @ Okt. 16 2004,16:33)]misschien schept dit stukje een beetje duidelijkheid

Grtz..
        Daar moet ie behoorlijk de tijd voor nemen harold maar idd een informatief stukje tekst ..

Comment

Soja eiwit is in grote hoeveelheden niet goed. In kleine hoeveelheden (we gaan even uit van +/- 25 gram per dag) heeft het een gunstige uitwerking.

Soja eiwit is idd niet duur, maar de kwaliteit is dan ook velen malen minder dan bijv. whey eiwit. Als je meer over soja wil weten wat betreft bodybuilding moet je op www.bodybuilding.com maar eens zoeken op soja, veel info over te vinden.

@xeno, calcium caseïnaat is niet het slechtste eiwit hoor. Het is zelfs een heel goed eiwit omdat het traag opgenomen wordt. Perfect om voor het slapen te nemen dus, bijv. in de vorm van kwark, cottage cheese, melk. Als je er dan ook nog vetten aan toevoegd wordt het nog trager opgenomen.
          Will Brink (guru wat betreft voeding/supplementen) heeft zelfs in een artikel uiteengezet waarom caseïnaal beter dan whey zou zijn. Kwam er op neer dat het beter is omdat je lichaam het beter benut dat whey omdat het over lange tijd opgenomen wordt en whey heel snel opgenomen wordt.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (KeepItReal @ Okt. 16 2004,17:06)]Soja eiwit is in grote hoeveelheden niet goed. In kleine hoeveelheden (we gaan even uit van +/- 25 gram per dag) heeft het een gunstige uitwerking.

Soja eiwit is idd niet duur, maar de kwaliteit is dan ook velen malen minder dan bijv. whey eiwit. Als je meer over soja wil weten wat betreft bodybuilding moet je op www.bodybuilding.com maar eens zoeken op soja, veel info over te vinden.

@xeno, calcium caseïnaat is niet het slechtste eiwit hoor. Het is zelfs een heel goed eiwit omdat het traag opgenomen wordt. Perfect om voor het slapen te nemen dus, bijv. in de vorm van kwark, cottage cheese, melk. Als je er dan ook nog vetten aan toevoegd wordt het nog trager opgenomen.
            Will Brink (guru wat betreft voeding/supplementen) heeft zelfs in een artikel uiteengezet waarom caseïnaal beter dan whey zou zijn. Kwam er op neer dat het beter is omdat je lichaam het beter benut dat whey omdat het over lange tijd opgenomen wordt en whey heel snel opgenomen wordt.
            hmzz..las ergens anders wat anders,maja jij bent de voedings leraar...Greetzz dude

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (KeepItReal @ Okt. 16 2004,17:06)]Soja eiwit is in grote hoeveelheden niet goed. In kleine hoeveelheden (we gaan even uit van +/- 25 gram per dag) heeft het een gunstige uitwerking.

weet je dit allemaal uit je hoofd keepitreal?

grtz..

Comment

yep. Veel informatie omtrend voeding en bodybuilding haal ik van www.bodybuilding.com Op deze site is echt een enorme hoeveelheid informatie te vinden, zowel over trainen als voeding. Informatie over anabolen vind ik wat karig op die site...

Ongeveer 2 jaar lang bezoek ik zeker om de 2 dagen die site, en lees of scan de nieuwe artikelen. Ze zijn meestal in redelijk simpel engels geschreven en ik vind ze goed te begrijpen.

Verder lees ik ook de sticky's wat betreft voeding om verschillende boards, ook hier staat veel info in.

Verder studeer ik natuurlijk voeding & dietetiek, en hierdoor leer ik ook veel over voeding. Al is deze info vaak niet sportgericht.
                Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Dan heb ik nog veel te lezen

Grtz...

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (harold @ Okt. 19 2004,19:54)]Dan heb ik nog veel te lezen

Grtz...
                    Poehh...daar heb ik allemaal geentijd voor

Comment

Verschillende soorten eiwitten

Melk eiwit: goedkope vorm van eiwitten, ook wel bekend als Calcium Caseinaat. Worden moeilijk opgenomen en moeilijk verteerd. Bevat lactose; een stof die door veel mensen nauwelijks verteerd wordt. Hierdoor kunnen diaree, huiduitslag en spijsverteringsproblemen ontstaan. Calcium Caseinaat is de goedkoopste eiwit variant op de markt. De meeste eiwit poeders met namen als 80%, 85% of 90% eiwit poeders bestaan voor 90% uit Calcium Caseinaat. Met andere woorden goedkope eiwitten die je lichaam niet tot nauwelijks kan gebruiken. De speciale "variant" Micellar Caseinaat (melk eiwit isolaat) is een verbetering van het gewone melk eiwit. Het zorgt namelijk niet voor diverse spijsverteringsproblemen, wordt geleidelijk verteerd en heeft een zeer krachtige anti-catabolische (spierafbrekende) werking. Hierdoor is Micellar Caseinaat een absolute aanrader voor (kracht)sporters!

Soja eiwit: plantaardig eiwit, echter met een aantal positieve eigenschappen. Soja eiwit bevat een aantal stoffen die de kans op hart- en vaatziekten aanzienlijk kan verkleinen. Soja wordt tevens erg makkelijk verteerd, en bevat zeer hoge concentraties BCAA's en Glutamine. Er is rond Soja eiwitten nogal wat commotie ontstaan. Soja eiwit zou volgens een aantal "experts" een oestrogene werking hebben. Soja eiwitten hebben inderdaad een oestrogenen werking, alleen deze is zo minimaal dat ze zelfs antioestrogeen werken! Dit is aangetoond in recente gepubliceerde wetenschappelijke studies.

Ei-eiwit: uitstekende eiwit vorm. Makkelijk verteerbaar, is anabolisch (spieropbouwend) en zeer goedbruikbaar voor het lichaam. Bevat echter wel vet. Een goed ei-eiwit product heeft deze vetten van de eiwitten weten te scheiden. Hierdoor is ei-eiwit een eiwit dat uitermate geschikt is voor (kracht)sporters.

Whey eiwit: Bijna ideale eiwit vorm. Wordt optimaal door het lichaam gebruikt. Whey eiwitten worden gemakkelijk verteerd en zijn bijna lactose vrij.

Whey eiwitten zijn er in 3 oplopende varianten; concentraat, isolaat en hydrolisaat. Whey eiwit concentraat is de goedkoopste en "minst" zuivere vorm; en hydrolisaat de duurste vorm.

Bron Body & Health
                      It's nice to have a career, but you can't move your fingers trough its hair.

Comment

daarom gebruik ik ook graag Whey eiwit
                        goede informatie dames en heren !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X