Beginnende Sporter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende Sporter

Vanaf april ga ik beginnen met fitnessen. Ik ga begin volgend schooljaar een sport opleiding doen maar ik ben echt totaal niet sterk (bouw ong 1.80 en 65 kilo) Ik wil graag die paar maanden veel sporter en even een stukje sterker geworden. Maar echt geen bodybuder of wat dan ook. Ik ben een duursporter.

Met normale voeding red ik me wel, maar heeft het zin om andere middelen te gebruiken (Shakes of dergelijk) en in welke mate?
    Ik heb er verder totaal geen verstand van.

Ik ben 1.81 en weeg 57 kilo dus hetzelfde ongeveer enkel ben ik niet heel mager ofzo maar wel heel licht., ik ben 15 trouwens.

Als je enkel duursport gaat doen dus niet echt krachttraining dan zou ik geen sups/shakes etc gebruiken.

Comment

Je wordt niet ala minute een bodybuilder hoor, daar gaat echt wel jaren in zitten dus daar zou ik me sowieso al niet zo druk over maken. Als duursporter zou ik me focussen op grote oefeningen (compounds) en oefeningen voor explosiviteit die je zullen helpen bij zowel sprints als lange afstanden.

Voor kracht raad ik je dan ook aan laag in in herhalingen te blijven en hoog in gewicht. Neem bijvoorbeeld een kijkje op google of via de zoekoptie bij "stronglifts" of "rippetoe". Lees dat zorgvuldig door en dan kunnen we je daarna altijd nog helpen.

Wat voeding betreft zou ik even de stickies lezen op dit forum, dit zal veel duidelijkheid scheppen want met alleen shakes kom je er niet. Als duursporter lijkt het me al wat lastiger om aan te komen, dus je zal een goed voedingsplan op moet stellen en een aantal honderd calorieën boven je onderhouds niveau moeten gaan eten, daarbij natuurlijk de nodige eiwitten maar dit wordt je wel duidelijk tijdens het lezen van de stickies! Succes
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

???....snap er geen klote meer van!
        Ga als de sodemieter van die wipkip!!!.......nou is papa!!!

Comment

whey en creatine is het enigste wat nuttig is .
          Als je er wat meer van kent intresseren u deze producten ook wel:
          -vit c
          -vis olie
          -biergist
          -groene thee extract
          -multi vit
          -vit b12

Comment

Als je biergist neemt is extra vitamine B niet nodig. Biergist omvat het hele B vitamine complex. Alsook extra zink.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X