Verstandig Creatine-kuur?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verstandig Creatine-kuur?

Ik train inmiddels een jaar serieus, ongeveer 4x per week.
    Ik neem al een tijd een eiwittenshake na elke training en heb de laatste tijd veel gelezen over Creatine. Ik vroeg me af of het verstandig is om op mijn leeftijd (Over 3 maanden 17) al creatine te gebruiken. Al is het maar om een keer het resultaat te kunnen zien. Zou ik er wat aan hebben om een keer een kuur te doen en is dit aan te raden op mijn leeftijd?

Alvast bedankt!

Creatine is geen roids. Je kunt het gewoon bij de winkel kopen en je kunt het prima gebruiken mits je je aan de aanbevolen dosering houdt. Je kunt er dus zeker wat aan hebben. Ik ben echter wel van mening dat voeding belangrijker is dan supplementen (eiwitshakes, creatine). Heb je al een voedingsschema?

Comment

bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga het dan een keer proberen enkel om het resultaat is te merken.
      Ik (heb) een voedingsschema, niet in een excelsheet maar ik probeer ze veel mogelijk goede dingen te eten zoals ik heb gelezen op het forum.

Ochtend 4 Boterhammen Kipfilet
      Middag 8 Boterhammen met Pindakaas/Tonijn
      Tussendoor kiwi's en bananen
      Elke avond 500 gr magere kwark
      En natuurlijk wat de pot schaft.

Klinkt dit een beetje redelijk of zeg je gelijk omgooien?

Comment

Als je een jaar serieus 4xpw traint zo je toch moeten weten dat die toch echt te weinig is.
        sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

je voeding is echt te weinig zoals wzoet al zegt, beter eerst zorgen dat je rond de 3000kcal zit. en daarna zou ik me pas zorgen maken om iets van whey/creatine. ook als aangegeven is creatine geen kuur, het zit ook in vlees aleen met mindere maat. gemiddeld 1 a 2 gram krijg je meestal binnen van je vlees dat je eet.

Comment

Opnieuw bedankt voor de goede reacties erg leerzaam!
            Wat zouden jullie me aanraden meer te eten op een dag? Wat voor producten vooral?

Comment

Creatine kan je prima doen idd..

Om te beginnen zou je als extra bij het opstaan een halve liter melk met brinta kunnen mixen en voila
              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
              Squat 230 kilo
              Bankdrukken 137.5 kilo
              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

een lekker bakkie witte rijs met kip! (als je ouders hiermee instemmen, de mijne niet BAH!)
                En 2L water drinken.

Comment

Ook een idee, echter gezien zijn leeftijd lijkt het me lastig denk niet dat zijn ouders er op zitten te wachten elke dag nog een keer extra te koken wat btw heel begrijpelijk is..!
                  In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                  Squat 230 kilo
                  Bankdrukken 137.5 kilo
                  Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Iguana View Post
                    Ook een idee, echter gezien zijn leeftijd lijkt het me lastig denk niet dat zijn ouders er op zitten te wachten elke dag nog een keer extra te koken wat btw heel begrijpelijk is..!
                    Zit ik zelf en mijn ouders denk ik ook niet echt op te wachten. Daarom kook ik gewoon elke zondag flink wat rijst en kip (me moeder helpt zelfs mee) en verdeel het dan in 6 zakjes, leg deze in de diepvires en haal ze de avond voordat ik het ga eten eruit en leg ze in de koelkast, gaat prima sta je ook niet elke dag in de keuken je rijst te koken.

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                      Zit ik zelf en mijn ouders denk ik ook niet echt op te wachten. Daarom kook ik gewoon elke zondag flink wat rijst en kip (me moeder helpt zelfs mee) en verdeel het dan in 6 zakjes, leg deze in de diepvires en haal ze de avond voordat ik het ga eten eruit en leg ze in de koelkast, gaat prima sta je ook niet elke dag in de keuken je rijst te koken.
                      Wat ik me dan afvraag is, wat doe je bij de kip en rijst geen groenten?
                      en eet je deze koud of warm. Ben namelijk van plan om dit zelf ook te gaan doen.

Comment

Originally posted by NoName View Post
                        Wat ik me dan afvraag is, wat doe je bij de kip en rijst geen groenten?
                        en eet je deze koud of warm. Ben namelijk van plan om dit zelf ook te gaan doen.
                        Ik eet het inderdaad koud als ik het meeneem, maar als ik thuis ben warm ik het wel even op en doe er een tomaatje en een eitje bij.

Maar als ik het meeneem kan dat dus niet dus is het wel een beetje droog maar ik kruid het wel gewoon goed dus hetmvalt mee

Comment

Bedankt voor de tips! En FiTCH slim trucje voor de rijst/kip ga ik zeker overwegen

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                            Ik eet het inderdaad koud als ik het meeneem, maar als ik thuis ben warm ik het wel even op en doe er een tomaatje en een eitje bij.

Maar als ik het meeneem kan dat dus niet dus is het wel een beetje droog maar ik kruid het wel gewoon goed dus hetmvalt mee
                            Ja ik ook,
                            Zou je precies het recept kunnen geven?
                            welke kruiden enzo, want doe er meestal alleen maar ketjap of zoetzure saus bij, en dat is koud niet te pruimen.
                            En je doe tomaat bij de kip? Ik doe meestal paprika,
                            Zal graag jou receptje is proberen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X