Info Dextrose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Info Dextrose

Ik las dat het goed is om na de training dextrose te nemen samen met je wheyshake, nou vroeg ik me af of het verstandig is ook vóor de training te nemen om wat meer energie te krijgen?

Kon het nergens vinden al zag ik het wel in sommige voedingsschema's

grz

Zou geen snelle suikers meer nemen voor de training, ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij veroorzaakt het een insuline(?) piek waarin je heel veel energie hebt, maar daarna in een dip komt.

Ik merkte zelf toen ik iets van fruit/dextrose pakte voor de training, ik echt niks waard was op de training en een ontzettende glucose dip onderging..

Nu pak 1-1,5u voor de training een grote maaltijd (bijv. 100g rijst 100g kip met wat komkommer, direct na de training een shake met 40g whey en 25g dextrose, vervolgens 30-45min na die shake post-wo maaltijd (100g rijst 150g kip 200g sperziebonen of 100g rijst, 125g kip, 1 ei en wat groenten)

Niet heel duidelijk allemaal, maar hopelijk heb je er iets aan
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
      Zou geen snelle suikers meer nemen voor de training, ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij veroorzaakt het een insuline(?) piek waarin je heel veel energie hebt, maar daarna in een dip komt.

Ik merkte zelf toen ik iets van fruit/dextrose pakte voor de training, ik echt niks waard was op de training en een ontzettende glucose dip onderging..

Nu pak 1-1,5u voor de training een grote maaltijd (bijv. 100g rijst 100g kip met wat komkommer, direct na de training een shake met 40g whey en 25g dextrose, vervolgens 30-45min na die shake post-wo maaltijd (100g rijst 150g kip 200g sperziebonen of 100g rijst, 125g kip, 1 ei en wat groenten)

Niet heel duidelijk allemaal, maar hopelijk heb je er iets aan
      dit!
      evt na training hoef je niet perse dextrose te pakken. stuk fruit/chocomel bijv kan ook.

Comment

Iedereen doet het anders en heeft een andere zicht op het laden van carbs na de training.

Zelf doe ik 50g dextro door mijn water dat ik drink tijdens de training. Ik ondervind geen dip. Probeer het zelf uit.

Of het effectief is om het voor de training te drinken is anders. Het zou na 5-10 minuten al in het bloed zitten. En geen idee wat je gedachte hierachter is om snelle KH ter beschikking te stellen aan het lichaam voordat er werkelijk inspanning is geleverd.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by kidmonster View Post
          dit!
          evt na training hoef je niet perse dextrose te pakken. stuk fruit/chocomel bijv kan ook.
          Bijna al het fruit heeft een GI van lager dan 65, daardoor wordt het niet gezien als een complex koolhydraat. Fruit is daarom als post-wo niet geschikt. Chocomelk daarin tegen wel, een snelle suiker (de druivensuiker die er in zit) en een deel van melk is ook snel.
          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Aangezien ik nu na mijn trainingen alleen een whey shake neem, neem ik aan dat het niet verkeerd is om ook wat dextrose te nemen na trainingen, hoeveel raden jullie mij aan?
            1,75m, weeg 61, en 16 jaar oud

Comment

Dextrose is geen vereiste, zou voor sneller herstel zorgen maar het hangt voornamelijk ook af van je totaal plaatje van voeding. Heb je geen problemen met aankomen kan je een kleine hoeveelheid toevoegen, kom je toch niet snel aan kan je wat hoger gaan tot een 0,8g per kg lichaamsgewicht. Waarvan je ook een deel tijdens de training zou kunnen nemen.
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Bedankt voor de info! Zal vanavond effe me voedingsschema in een excelletje zetten
                tnxx

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X