Vitamines toevoegen aan voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vitamines toevoegen aan voedingsschema

Hey krachtpatsers,

ik heb laatst wat documentaires gekeken over voeding, vitamines etc. Ik zit nu te denken om vitamine pillen aan te schaffen maar ik weet nog niet welke ik het beste kan nemen voor hoge doseringen en toch een betaalbare prijs (lees zo'n 10 euro per maand aan pillen hooguit).

Ikzelf zag een tweetal potentiele pillen op B&F namelijk Optimen: Opti-Men - Combi Toppers! - Vitamines en mineralen - Opti-Men - Body en Fitshop en Sport & Vitaliteit: Sport & Vitaliteit - Combi Toppers! - Vitamine Toppers! - Sport & Vitaliteit - Body en Fitshop

Heeft iemand een van deze producten al eens gehad en iets toe te voegen hierover.

Het verschil duidelijk krijgen is altijd lastig met dit soort producten wat nou "beter" zou moeten zijn, maar ik dacht laat ik eens een topic openen en kijken of iemand iets te melden heeft over vitamines in het algemeen of een van deze producten.

Groet,
    WPB
    "Straight outta gym"

Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Hey krachtpatsers,

ik heb laatst wat documentaires gekeken over voeding, vitamines etc. Ik zit nu te denken om vitamine pillen aan te schaffen maar ik weet nog niet welke ik het beste kan nemen voor hoge doseringen en toch een betaalbare prijs (lees zo'n 10 euro per maand aan pillen hooguit).

Ikzelf zag een tweetal potentiele pillen op B&F namelijk Optimen: Opti-Men - Combi Toppers! - Vitamines en mineralen - Opti-Men - Body en Fitshop en Sport & Vitaliteit: Sport & Vitaliteit - Combi Toppers! - Vitamine Toppers! - Sport & Vitaliteit - Body en Fitshop

Heeft iemand een van deze producten al eens gehad en iets toe te voegen hierover.

Het verschil duidelijk krijgen is altijd lastig met dit soort producten wat nou "beter" zou moeten zijn, maar ik dacht laat ik eens een topic openen en kijken of iemand iets te melden heeft over vitamines in het algemeen of een van deze producten.

Groet,
    WPB

Moeilijke bij dit soort supplementen is of het doet wat het merk belooft. Neem als voorbeeld VitC. De veresterde versie neemt geloof ik veel beter op dan de standaard vitC (ik meen ascorbinezuur) in potjes. Als zo'n vitaminepreparaat slecht opgenomen wordt in het maagdarmstelsel dan dump je je geld letterlijk in de WC en zou goedkoop duurkoop blijken. Misschien kan je hierover informatie vinden.
    Train hard or go hormone

Comment

die tweede van body en fit shop moet je 3 per dag nemen (en die pillen zijn niet klein!)
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
        die tweede van body en fit shop moet je 3 per dag nemen (en die pillen zijn niet klein!)
        klopt bij opti-men is de dosering ook 3 keer per dag geloof ik.

Grootte boeit me niet, dat lukt wel. Bedankt voor de opmerking overigens.
        "Straight outta gym"

Comment

Ik heb nu kruidvat multivitamine voor sporters,
          die kost bijna niks. Vooral als je het haalt wanneer er 2 halen 1 betalen is.
          Ik betaalde 2,50 per potje volgens mij.

Binnenkort ga ik over op Solgar VM 2000, de kwaliteit daarvan is goed, alleen daar betaal je dan wel een hoge prijs voor.
          Solgar VM 2000, 180 tabs kosten 75 euro .
          Make it count!
          Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by VanKuip View Post
            Ik heb nu kruidvat multivitamine voor sporters,
            die kost bijna niks. Vooral als je het haalt wanneer er 2 halen 1 betalen is.
            Ik betaalde 2,50 per potje volgens mij.

Binnenkort ga ik over op Solgar VM 2000, de kwaliteit daarvan is goed, alleen daar betaal je dan wel een hoge prijs voor.
            Solgar VM 2000, 180 tabs kosten 75 euro .
            maar hoelang doe je er dan mee?
            "Straight outta gym"

Comment

Die van kruidvat zijn leuk om mee te beginnen, gewoon 1 per dag en ik doe het dan bij het opstaan voor het eten.

Je moet geen vitamine gaan kopen die je 3 maal daags moet slikken, zelf heb ik ook nog omega 3 tabs staan alleen die vergeet ik over het algemeen 's middags en soms 's avonds.

Er zijn multi-vitamine waarvan je maar 1 per dag hoeft te nemen.
              Make it count!

Comment

Antwoord op je laatste vraag is:

Als je er 2 per dag neemt waar er 180 inzitten (Solgar), dan doe je er 3 maanden mee!
                Als je er 1 per dag neemt waar er 120 inzitten (Kruidvat), dan doe je er 4 maanden mee!

De synthetische multi-vitamines zijn natuurlijk goedkoper dan de natuurlijke multi-vitamines
                Make it count!

Comment

Ik zelf gebruik Dyno vite van Vitalife.
                  BP (95kg)
                  DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
                  mp (55) kg

Comment

Ik gebruik momenteel de opti-men, en ze hebben bij mij geen betere werking tov pakweg kruidvat multi vitaminen.

Comment

Originally posted by OneEight View Post
                      Ik gebruik momenteel de opti-men, en ze hebben bij mij geen betere werking tov pakweg kruidvat multi vitaminen.
                      Interessant, hoe heb je dat gemeten?
                      Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X