Verhoging testosteronspiegel op basis van D-aspartaat Berry deMey Nutrition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verhoging testosteronspiegel op basis van D-aspartaat Berry deMey Nutrition

Testosteronbooster - Berry de Mey Nutrition

Verhoging testosteronspiegel op basis van D-aspartaat

De meeste gebruikers van D-aspartaatsupplementen zijn het erover eens: D-aspartaat werkt. Supplementen met D-aspartaat verhogen de testosteronspiegel – maar hebben ook bijwerkingen. De vernieuwde versie van Testo ProElite hebben we de verhouding tussen bijwerkingen en gewenste effecten verder geoptimaliseerd.

D-Aspartaat is een aminozuur dat van nature voorkomt in ons lichaam en in onze voeding. Het zit vooral in hormoonproducerende klieren, zoals de testes en de hypofyse. In de testes activeert D-aspartaat onder meer het eiwit StAR actiever wordt. Dat eiwit maakt dat de cellen cholesterol kunnen omzetten in testosteron. Verhoog je de concentratie D-aspartaat in het lichaam, dan stijgt dus je testosteronspiegel.

En nee, dat is geen speculatie. De testosteronverhogende werking van D-aspartaat is aangetoond in experimenten. Geef je mannen elke dag 3 gram natrium-D-aspartaat, dan maken ze volgens Italiaans onderzoek, dat is gepubliceerd in Reproductive Biology and Endocrinology, na 12 dagen 43 procent meer testosteron aan.[1]

In de Italiaanse studies gebruikten onderzoekers natrium-D-aspartaat. Het lichaam neemt die vorm van D-aspartaat beter op dan het zuivere aminozuur, dat officieel D-Aspartic Acid heet. In Testo ProElite vind je echter weer een andere vorm. Wij gebruiken calcium-D-aspartaat. Die vorm is nog beter opneembaar dan natrium-D-aspartaat en wellicht ook gezonder. Natrium is een mineraal waarvan we allemaal al veel te veel van binnenkrijgen.

Testosteronbooster en spiergroei

De vormen van D-aspartaat die op de markt zijn als legale testosteronboosters zijn vooral aangeslagen bij krachtsporters. Die kennen testosteron als een hormoon dat spiergroei bewerkstelligt en spierweefsel sneller laat herstellen van training.

Eén van die gebruikers is Juriaan S. Hij heeft een paar keer D-Aspartic Acid gebruikt, en was daarover prima te spreken. ‘Ik train beter op D-Aspartic Acid’, vertelt hij. ‘Ik ben sterker en ik herstel sneller. Ik heb meer zin in seks en ik voel me de eerste twee weken van mijn D-Aspartic Acid-kuurtjes verschrikkelijk goed. Maar dan merk ik dat ik er beter even mee kan stoppen.’

Testosteron in toom houden

Testosteron verandert in het lichaam in het vrouwelijke geslachtshormoon estradiol. Het ligt voor de hand dat als mannen meer testosteron aanmaken ook hun estradiolspiegel stijgt. Die verhoogde aanmaak van estradiol speelt in ieder geval een groep gebruikers parten – waaronder Juriaan. ‘Ik heb van nature niet zoveel lichaamsvet’, zegt hij. ‘Mijn spieren liggen vlak onder mijn huid. Je kunt ze goed zien, en omdat ik aan bodybuilding doe ben ik daar natuurlijk blij mee. Maar dat verandert als ik langdurig D-Aspartic Acid gebruik. Ik ga vocht vasthouden en m’n spieren verdwijnen onder een laagje vet. Ik voel me ook niet meer optimaal, eerlijk gezegd.’

Wat Juriaan beschrijft zijn klassieke symptomen van een verhoogde estradiolspiegel. ‘Ik heb m’n bloed nog laten onderzoeken, en daaruit bleek dat m’n estradiol inderdaad verhoogd was. M’n testosteronspiegel ook, maar ik ben na de uitslag per direct toch met de D-aspartaat gestopt. Ik heb ontdekt dat ik het twee weken achter elkaar kan gebruiken, en dat ik het dan een paar weken niet moet nemen.’

Sommige supplementenbedrijven hebben, nadat ze van ervaringen als die van Juriaan hoorden, stoffen toegevoegd aan hun D-aspartaatsupplementen die de stijging van de estradiolspiegel moeten intomen. Veel van die verbeterde producten zitten slim in elkaar, maar de makers kunnen er vaak niet omheen dat bijna alle natuurlijke estradiolremmende verbindingen alleen zijn getest in reageerbuizen. Het is heel wat als de werking van zo’n stof is uitgetest op ratten of muizen, en onderzoek met echte mensen van vlees en bloed is zonder meer schaars.

Een uitzondering op die regel zijn de extracten van fenugriek of Trigonella foenum-graecum. Oorspronkelijk gebruikten kruidengenezers ze als ze verzwakte mensen wilden laten aansterken, maar in recente studies helpen ze mannen die aan krachttraining doen aan een beetje meer spiermassa en minder vet. Het is niet duidelijk hoe de extracten dat doen, maar wetenschappers zijn er wel achter gekomen dat fenugriek een hormonale werking heeft: het remt de werking van het enzym aromatase.

Dat is interessant, want aromatase is het enzym dat testosteron in het lichaam verandert in estradiol. Volgens een onderzoek dat in 2010 verscheen in de International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism stijgt de testosteronspiegel in mannen als die elke dag 500 mg fenugriekextract slikken, maar blijft hun estradiolspiegel stabiel.[2] Een goede toevoeging voor een testosteronsupplement, dachten wij. Fenugriekextract versterkt immers de verhoging van de testosteronspiegel, maar voorkomt bovendien dat ook de estradiolspiegel stijgt.

De testosteronbooster van Berry de Mey Nutrition

In Testo ProElite, de testosteronbooster van Berry de Mey Nutrition, vind je zowel calcium-D-aspartaat als fenugriekextract. Een dagdosis van 4 capsules levert 3 gram calcium-D-aspartaat en 400 mg fenugriekextract.

Een derde bestanddeel van Testo ProElite is een extract van Coleus forskohlii, een Indiase plant waarvan supplementenmakers in onze contreien al jarenlang dankbaar gebruik maken. Een dagdosis van Testo ProElite levert 200 mg. In proeven waarin mannen dagelijks enkele honderden milligrammen coleus krijgen neemt daardoor hun testosteronspiegel met 16 procent toe. Dat blijkt uit een studie die in 2005 verscheen in Obesity Research.[3]

Het effect van coleus is, als je het vergelijkt met dat van D-aspartaat, misschien bescheiden. Maar de combinatie van beide middelen werkt in theorie synergetisch. Coleus verhoogt in de testes het signaalmolecuul cAMP. CAMP geeft de signalen door die de testosteronproducerende cellen krijgen van de hypofyse, een klier in de hersenen. De hypofyse geeft het hormoon LH af. Hoe LH er in het bloed zit, des te meer testosteron produceren de testes – en hoe meer cAMP er in de testosteronproducerende cellen zit, des te gevoeliger zijn die cellen voor het LH in het bloed. D-Aspartaat is niet alleen actief in de testes,maar ook in de hypofyse, waar het de afgifte van LH verhoogt. In de Italiaanse studie waarover we hierboven spraken verhoogde D-aspartaat de afgifte van LH met 33 procent. Dat versterkte signaal van de hypofyse wordt in de testes door coleus dus nog verder versterkt.

Een vierde bestanddeel van Testo ProElite is piperine, een stof uit peper. Voedingssupplementen op basis van thee, kurkuma of andere plantaardige extracten zijn volgens studies effectiever als ze ook enkele milligrammen piperine bevatten. De toevoeging van piperine verhoogt de opname van de actieve verbindingen in coleus en fenugriek. Een dagdosis Testo ProElite levert 5 mg piperine.

Nog niet zo lang geleden was er voor sporters die hun testosteronspiegel wilden verhogen eigenlijk maar één optie. Ze moesten verboden middelen gebruiken, met alle risico’s van dien. De komst van voedingssupplementen als Testo ProElite heeft dat gelukkig veranderd. Voorgoed.

Literatuur

Reprod Biol Endocrinol. 2009 Oct 27;7:120.
    Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2010 Dec;20(6):457-65.
    Obes Res. 2005 Aug;13(8):1335-43.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

43% extra is best veel voor een dergelijk product waarvoor je geen recept nodig hebt. Straks komt het nog op de dopinglijst.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Snel! Kopen!
      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Kwam het product ook laatst tegen op de website van Berry.
        Heeft iemand hier ervaring mee ??
        BP (95kg)
        DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
        mp (55) kg

Comment

ben niet zo van de test. boosters...
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            43% extra is best veel voor een dergelijk product waarvoor je geen recept nodig hebt. Straks komt het nog op de dopinglijst.
            Kans zit er in dat, ondanks dat de stof mss (nog) niet op de dopinglijst staat, er bepaalde andere parameters bij tests verhoogd blijken te zijn zodat je positief plast. Ik zeg wel kans, het fijne weet ik er ook allemaal niet van.
            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
              Kans zit er in dat, ondanks dat de stof mss (nog) niet op de dopinglijst staat, er bepaalde andere parameters bij tests verhoogd blijken te zijn zodat je positief plast. Ik zeg wel kans, het fijne weet ik er ook allemaal niet van.
              Pas jij maar op met dat soort supplementen. Jullie moeten tenslotten onaangekondigd in het potje plassen in de sportschool wanneer de politie langs komt.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ik gebruik dat soort dingen om die reden (+ dat ze hun geld niet waard zijn volgens mij) dan ook niet, zelfde met prewo ed.
                zo van die dingen waar ze vanalle oosterse tuinkruiden met vreemde namen in steken zijn te mijden

Comment

En dan die gewichten op de grote 3?Vind ik echt klasse, bewijs dat naturel echt veel mogelijk is Top!

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                    En dan die gewichten op de grote 3?Vind ik echt klasse, bewijs dat naturel echt veel mogelijk is Top!
                    Thx leuk te horen

Ik zeg zo'n dingen overigens niet om zulke producten af te kraken ofzo, maar imo is het gwn better safe than sorry, je hoort soms wel eens sporters die verklaren dat er iets verkeerd in een sup zat.. Of ze liegen weet je nooit, maar je wil het iig niet zelf meemaken denk ik.

Comment

Testo booster werken nooit
                      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                        Thx leuk te horen

Ik zeg zo'n dingen overigens niet om zulke producten af te kraken ofzo, maar imo is het gwn better safe than sorry, je hoort soms wel eens sporters die verklaren dat er iets verkeerd in een sup zat.. Of ze liegen weet je nooit, maar je wil het iig niet zelf meemaken denk ik.
                        Als je er meer over wilt weten of het safe is dan zou je Berry zelf op het forum van hem erover kunnen vragen.
                        Al denk ik zelf dat als je echt safe wilt zijn beter je eigen gevoel kan volgen

Comment

Originally posted by kabaffel View Post

Bedankt voor je enorme onderbouwende reply dat testo boosters niet werken

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                            ze werken wel, maar verhogen het genoeg zodat je het echt voelt

voor al de mensen hier die graag "een hoog test" willen... vergooi je geld niet, met al dat geld dat men uitgeeft aan die bs products kon je allang een kuur betalen.

kuur > shit supps

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                              Bedankt voor je enorme onderbouwende reply dat testo boosters niet werken
                              When something sounds too good too be true, it probably is.

Een wijs gezegde als het op dit soort dingen aankomt.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X