Whey voor de training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey voor de training

Vaak train ik dinsdag en donderdag ochtend om 9 uur.

Ik ben iets voor 8 wakker en neem dan een whey shake. Aangezien ik om 9 uur sport, is 1 dosering dan voldoende?
    Aangezien je lichaam het ook gebruikt om "wakker te worden"?

Bij voorbaat dank!
    Just trying hard

neem je voor je gaat trainen alleen een whey shake?
    Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
    musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Het kan goed in de ochtend genuttigd worden, bij het opstaan geeft een goed verzadigt gevoel.
      Ik zelf kan niet zonder brood (volkoren) voordat ik ga trainen. meestal nam ik hier mijn pre workout na. is nu al een tijd creatine.
      Na de training eiwitten is echt nodig.
      Voor de training is wel goed omdat je dan gelijk kan herstellen.
      2 x per dag een shake is genoeg, maar dat wil niet zeggen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt.

Comment

@Wengster Nee, misschien heb ik het een beetje lastig uitgelegd. Normaal gesproken neem je 3x een shake op trainingsdagen. Voor het ontbijt, voor het trainen en na het trainen. Als ik 8 uur wakker word en om 9 uur ga sporten krijg ik dus een combinatie van voor het ontbijt en voor het trainen. Nu vraag ik me af of ik dan twee doseringen moet nemen voor die twee momenten.

Dus dit gaat puur over de shakes en de twee momenten, voor de rest zit voeding en pre workouts goed .
        Just trying hard

Comment

Originally posted by Dvxx View Post
          @Wengster Nee, misschien heb ik het een beetje lastig uitgelegd. Normaal gesproken neem je 3x een shake op trainingsdagen. Voor het ontbijt, voor het trainen en na het trainen. Als ik 8 uur wakker word en om 9 uur ga sporten krijg ik dus een combinatie van voor het ontbijt en voor het trainen. Nu vraag ik me af of ik dan twee doseringen moet nemen voor die twee momenten.

Dus dit gaat puur over de shakes en de twee momenten, voor de rest zit voeding en pre workouts goed .
          Als je voeding goed is het dan nodig om 3x op een dag whey shakes te nemen? ik neem bijvoorbeeld alleen een shake na het trainen. Voorderest probeer ik met m'n voeding zoveel mogelijk eiwitten te nemen doormiddel van melk en kip en etc. Heb je een voedingsschema of eet je gewoon wat je wilt maar let je er wel op?

Comment

Ja heb een goed voedingsschema waarin 3 shakes opgenomen zijn, mijn vraag was alleen of t nog uitmaakt om twee doseringen in de ochtend te nemen voor, voor het ontbijt en voor de training.

Voeding is prima en het gaat ook de goede kant op!
            Just trying hard

Comment

Als je maar een uurtje tussen je ontbijt en training hebt, is je eten toch nooit helemaal opgenomen? Of heb je daar geen last van met trainen?
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Neen geen dubbele dosering. 3 x per dag pfff whey is zo overrated
                (except bij serieuze cut)
                I'm not special, but not the same as you.
                Because I do things you will never do.
                SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

@Patricia Mij is verteld dat je een half uur moet wachten met sporten nadat je gegeten hebt, kan zijn dat het idd niet helemaal is opgenomen. Heb er zelf nog geen problemen mee ondervonden.
                  Het enige waar ik tegenaan loop tijdens trainen is een keiharde en snelle hartslag, af en toe licht in men hoofd, trillerig, vermoeidheid en gigantisch zweten. Daar ga ik morgen de huisarts even voor bellen .

@nbtp Is een derde whey in de middag ook overbodig?
                  Just trying hard

Comment

@Patricia Mij is verteld dat je een half uur moet wachten met sporten nadat je gegeten hebt, kan zijn dat het idd niet helemaal is opgenomen. Heb er zelf nog geen problemen mee ondervonden.
                    Het enige waar ik tegenaan loop tijdens trainen is een keiharde en snelle hartslag, af en toe licht in men hoofd, trillerig, vermoeidheid en gigantisch zweten. Daar ga ik morgen de huisarts even voor bellen .

Te lage bloedsuiker misschien? Probeer eens wat havermout door je shake te gooien en neem er wat jus bij ofzo.

Comment

Train je wel eens op andere tijdstippen? Simpelweg zodat je het verschil kán merken tussen bv 2uur voor je training eten? Of dat niet?
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dan is het geen derde whey meer als de 2e overbodig was toch? Maar 2x een whey in een uur zou ik inderdaad niet doen neem er als je er zo nodig 3 shakes neemt 1 bij opstaan 1 na het trainen en 1x tussen door voor of na het avond eten...

Comment

Na een whey shake zou je al na 30 minuten kunnen trainen, maar je hebt ook carbs nodig, nuttig je je carbs dan zou ik 1,5 uur minimaal wachten en dan trainen.
                          Alleen op eiwit trainen is een andere fase waar je niet in zit dus zou altijd carbs erbij nemen, neem je iets van een grapefruit dan kun je al iets eerder trainen.
                          Heb je complexe carbs op dan 1,5-2 uur wachten, maar dan neem je ook whey en daarbij wat tragere eiwitten.
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                            Te lage bloedsuiker misschien? Probeer eens wat havermout door je shake te gooien en neem er wat jus bij ofzo.
                            Zoiets dacht mijn vriendin ook, of iets met mijn ijzer. Laatste keer dat mijn hemoglobine gemeten was, was voordat ik het ziekenhuis uit ging anderhalf jaar geleden. Toen was die nog extreem laag. Na die tijd is het nooit meer gecheckt.

@Patricia Train op de woensdag vaak in de middag, dan eet ik tussen 12 en 1 en train ik om 15.00. Elke training heb ik last van dezelfde symptomen, al ligt het er wel aan hoe intensief ik sport. Ik merk wel dat wanneer ik rustiger aan doe de symptomen minder erg zijn. Al heb ik wel altijd na het sporten last van trillen.
                            Maar heb zelf niet het idee dat het uitmaakt wanneer ik van te voren eet ( sowieso 1 uur van tevoren ).

@Robbie 's Ochtends doe ik een whey shake voor het ontbijt. Daarna eet ik een bak yoghurt +/- 250ml en een laag cruesli erbovenop. Fruit moet ik wat meer gaan eten, af en toe eet ik een kiwi voordat ik ga sporten. Maar dat maakt verder geen verschil.

Volgende week donderdag naar de huisarts.
                            Just trying hard

Comment

Cruesli is gebakken koek met suiker!Gewoon ouderwetse basismuesli zonder toevoegingen, dat is veel beter
                              Ik zou wel meer eiwitten nemen, gooi 200 gram kwark erbij of neem 5 ei eiwitten en 2 dooiers bij je ontbijt, dan heb je genoeg tragere eiwitten en carbs en gelijk je belangrijke vetten binnen
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X