Hard Gainer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hard Gainer

ik ben redelijk dun gebouwd, en ik doe mijn best om meer binnen te krijgen dan ik nodig heb. dat is niet zo simpel, want ik krijg bijvoorbeeld in de ochtend geen brood weg. dan eet ik muslie met yoghurt.

is het verstandig om een hard gainer of iets wat er op lijkt aan te schaffen als ik wil gaan bulken ? of moet ik het alleen met voeding doen, wat ik heel lastig vind.

bedankt!

Hard Gainer is niks meer dan een supplement en geen wondermiddel. Het is een aanvulling op goede voeding. Zonder voeding kom je er niet. Ik zou die yoghurt met muesli weggooien en brood of brinta eten
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ligt ook een beetje aan welke muesli, ik heb van die bio muesli, die is prima en neem ik weleens een weekje als afwisseling met melk. Lijkt wel niet echt op die supermarkt muesli, dat dan weer niet
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Kan ook havermout/oats nemen.

Comment

Probeer zoveel mogelijk te eten. Voer dit steeds iets op tot je genoeg binnen krijgt. In één keer heel veel eten lukt bijna niemand Ik heb een tijdje weight gainer gebruikt (1 maand tot de pot op was). Meeste hier zijn er best op tegen, maar het heeft mij geholpen om een zetje te geven, doordat ik wat makkelijker meer binnenkreeg. Daarna ging het meer eten veel makkelijker!

Ik zeg nu niet dat je per sé een weightgainer moet pakken maar, mij heeft t een zetje in de rug gegeven.
          Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Vet levert de meeste calorieën. Je kunt dus proberen om wat meer gezonde vetten te gaan eten.
            Voeg bv. aan je ontbijt wat noten, (biologische) pindakaas, vloeibare olie (vis-, lijnzaad- of olijfolie) toe.

I.p.v. een 'vet' gainer kun je ook 300 ml chocomel (eventueel + Whey) met 2 sneeën volk.brood met pindakaas en een banaan eten. Dit levert al gauw 700 kcal op.

Er zijn genoeg manieren om meer calorieën binnen te krijgen. Succes!

Comment

Originally posted by Ozgur79 View Post
              Vet levert de meeste calorieën. Je kunt dus proberen om wat meer gezonde vetten te gaan eten.
              Voeg bv. aan je ontbijt wat noten, (biologische) pindakaas, vloeibare olie (vis-, lijnzaad- of olijfolie) toe.

I.p.v. een 'vet' gainer kun je ook 300 ml chocomel (eventueel + Whey) met 2 sneeën volk.brood met pindakaas en een banaan eten. Dit levert al gauw 700 kcal op.

Er zijn genoeg manieren om meer calorieën binnen te krijgen. Succes!
              Volgens mij is het niet de bedoeling dat hij vet wordt. Hij moet meer leren eten, zodat hij massa kan gaan opbouwen, lijkt mij. Voor vet gaan we maar naar de mac

Ik weet ook niet hoe je ineens op het woord vet gainer komt?

Comment

Ik krijg 's ochtends ook geen brood weg. Niet te kanen in de ochtend. Gewoon brinta/havermout mixen met whey en melk. Glijdt makkelijk door je keel.

Comment

Originally posted by Prime View Post
                  Volgens mij is het niet de bedoeling dat hij vet wordt. Hij moet meer leren eten, zodat hij massa kan gaan opbouwen, lijkt mij. Voor vet gaan we maar naar de mac

Ik weet ook niet hoe je ineens op het woord vet gainer komt?
                  Er wordt regelmatig aanbevolen om meer te gaan eten, door het verhogen van de volume van de maaltijden o.a. meer brood, rijst of andere voedingsmiddelen.
                  Dit is niet voor iedereen de oplossing.

Het gaat namelijk om het aantal calorieën en niet om de hoeveelheid/grootte van de maaltijd.
                  Het aantal calorieën kun je eenvoudig verhogen door het toevoegen van gezonde vetten. Ik had het dus niet over de Mac. Al hoewel een keer bij de Mac eten wel een boost kan geven aan je metabolisme.

vb: 1 eetlepel olijfolie levert meer calorieën dan 1 snee brood.

Met 'vet' gainer doel ik op weight gainers die vooral simpele suikers (fructose, dextrose, goedkope maltodextrine) bevatten en meer dan 1000 kcal per shake leveren.

Comment

Originally posted by Ozgur79 View Post
                    +1

Imo zijn mensen te bang dik te worden en krijgen ze daardoor te weinig vet binnen.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Volgens mij is het niet de bedoeling dat hij vet wordt.
                      Dat wordt toch ook nergens gesteld, alleen dat vet een prima bron is om je calorieinname te verhogen. Dat wil nog zeggen dat je dikker wordt.

Sterker nog, als je je keuze goed maakt kan het je zelfs droger/gespierder maken omdat er

-vetten zijn die onevenredig je vetverbruik vergroten (maw je verbruikt meer calorien dan dat je aan calrorien door deze vetstoffen binnen krijg denk aan bv visolie ed)
                      - vetten zijn die je hormoonhuishouding positief beinvloeden (bv cholesterol)
                      - vetten zijn die door je lichaam rechtstreeks als brandstof bij trainen gebruikt kunnen worden (MCTs)
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Uiteraard heb je voldoende vetten nodig om te kunnen groeien. Vet is net als eiwitten en kh belangrijk. Maar door hem alleen maar vette dingen voor te gaan schrijven, vat dit niet verkeerd op, moet hij ook weer op gaan passen dat hij weer niet teveel vette dingen gaat eten, alleen maar om hoger in de kcal te komen.

Vet gainer vond ik nou niet echt het juiste woord, maar goed laten we het daar maar bij laten.

Vraag gericht aan topicstichter:
                        Heb je uberhaupt een voedingschema/heb je je ingelezen op de site wat betreft voeding e.d. We kunnen je wel vertellen wat wel en niet verstandig is, maar zonder voedingschema is dat behoorlijk nutteloos.

Comment

Uiteraard heb je voldoende vetten nodig om te kunnen groeien. Vet is net als eiwitten en kh belangrijk. Maar door hem alleen maar vette dingen voor te gaan schrijven, vat dit niet verkeerd op, moet hij ook weer op gaan passen dat hij weer niet teveel vette dingen gaat eten, alleen maar om hoger in de kcal te komen.

Vet gainer vond ik nou niet echt het juiste woord, maar goed laten we het daar maar bij laten.

Vraag gericht aan topicstichter:
                          Heb je uberhaupt een voedingschema/heb je je ingelezen op de site wat betreft voeding e.d. We kunnen je wel vertellen wat wel en niet verstandig is, maar zonder voedingschema is dat behoorlijk nutteloos.

ik heb wat rondgevraagd, en zelf de stickies over voeding enzovoort bekeken, dat heb ik gedaan. morgen ga ik mijn schema maken.
                          Dankje!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X