Proteine advies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Proteine advies

LS,

Ik ben nieuw en op zoek naar wat advies over hetgeen ik het beste kan nemen. Dit is mijn situatie:

Ik ben van 180kg naar 137,5kg gegaan in een periode van ±1,5 jaar op eigen kracht (dieet, actief sporten, etc.). In die tijd is ook mijn vetpercentage omlaag gegaan van >60% naar ±38%.

Op een gegeven moment stokte de gewichtsafname en ben ik op zoek gegaan naar wat advies en bleek dat de oplossing waarschijnlijk te zoeken was in de hoek van proteinesupplementen. Hierop ben ik actief Whey voor & na het sporten gaan nemen en later ben ik daarnaast Protein Perfection Mix van B&F gaan gebruiken.

Nu is mijn vraag of dat daadwerkelijk het juiste product is voor mij om te gebruiken of dat ik beter over kan gaan op een ander product (dat dan hopelijk goedkoper of gelijk geprijsd is).

Mijn huidige trainingschema ziet er als volgt uit:
    2-3x per week:
    10m roeien
    1 uur krachttraining (bench-press, bent-over row, pullover, leg-press, buikspieren, etc.)
    30m cross-trainer

Ik zit uiteraard op een caloriebeperkend dieet dat er op een gemiddelde dag ongeveer nu zo uitziet:

250ml magere yoghurt + 30g zemelen
    Volkorenbroodje kipfilet + mandarijntje
    2 Volkorenbroodjes eiwit
    30g Protein Perfection Mix + mandarijntje
    Volkorenbroodje kipfilet
    Diner (aardappelen, groente)
    's Avonds nog een shake 30g Protein Perfection Mix

Op een goede dag kom ik uit op zo'n 1800-1900KCal maar ik ben uiteraard niet altijd even heilig.

Mijn doel is eigenlijk een combinatie van afvallen en/of m'n lean-mass laten toenemen. If any wil ik het nu bereikte krachttrainschema behouden op de huidige gewichten (als ik naar mezelf kijk in de spiegel zie ik dat ik gewoon veel sterker ben geworden).

Ik begrijp dat op 1800KCal ik niet veel sterker kan worden, dat hoeft dus ook niet maar ik wil wel spierafbraak voorkomen. Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!

Allereerst welkom

Om het even kort samen te vatten je bent slecht bezig je zit op een crash dieet momenteel en dat is gewoon ronduit slecht, alhoewel ik wel respect heb voor je prestaties ;-)

Eerst moet je voeding in orde zijn voordat je eventuele supplementen gaat gebruiken

Ik weet niet of je al een beetje ingelezen bent zoniet hierbij de sticky http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html hier staat vrijwel alle informatie wat je moet weten over krachttraining en daaromheen

Als je dat heb gelezen, kan je met behulp van een exel schema die je hier kan vinden http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
    Je voeding invullen wat je zoal eet, en die hier plaatsen zodat we je verder kunnen helpen, en je eventueel tips kunnen geven wat beter kan.

Hier staan alle gezonde producten die je kan eten http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html en in een goed voedingschema thuishoren

Ik weet niet wat je hele schema is maar als ik een snelle gok doe kan dat wel beter hier http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html staat een 4 dagen schema, verder ken ik geen schema vinden voor je, dit is een veel gebruikt beginner schema, ik hoop je hier voldoende geholpen mee te hebben
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Het nadeel van lange tijd op lage intake leven is dat je metabolisme (verbranding) zich erop aan gaat passen. Aan het begin zal je snel afvallen omdat het verschil tussen verbranding (behoefte) en inname groot is. Echter, zit je langere tijd op een lage inname dan zal je verbranding/behoefte zakken en verlies je het verschil tussen inname en behoefte. Dit zorgt ervoor dat je afvalproces stil staat. Wat belangrijk is is om om de aantal weken je behoefte weer iets op te krikken door simpelweg meer te gaan eten. Je verhoogt stapsgewijs je inname, waardoor je metabolisme weer toeneemt. Bijvoorbeeld in stapjes van 200kcal weer omhoog gaan tot je theoretische behoefte. Hoe snel je moet verhogen en hoe je je voeding het best kan samenstellen weet ik even niet. Dynobet (moderator op dit forum) is hier wel goed in. Misschien kan je hem een PM sturen.

Overigens vind ik niet perse dat je slecht bezig bent geweest, alleen is het belangrijk dat je nu dus weer wat aanpassingen maakt.
      Train hard or go hormone

Comment

Heel erg bedankt voor 't reageren. Zelf had/heb ik niet het idee dat ik verkeerd bezig was/ben. Mijn MBR is ±2500KCal dus daar ben ik (misschien wat ruim) onder gaan zitten. Wellicht dat ik inderdaad eens moet gaan kijken of het klopt dat mijn metabolisme nu te laag ligt om nog voldoende af te vallen (zijn hier ergens bronnen voor?).

Even kijkend naar dit moment lijkt het mij verstandiger om nog proteinesupplementen te nemen. Zonder deze kom ik uit op ±100g proteine per dag en ik heb verschillende bronnen dat dit rond de 1.6-2.0g/KG lichtaamsgewicht moet zijn. De vraag is dan nog steeds of mijn huidige Proteine Perfection Mix voor dit moment de beste optie is of dat ik over moet gaan op een andere.

Comment

Je hebt al een flinke prestatie geleverd! Maar nu wil je natuurlijk verder waarbij je tegen grenzen van het eigen lichaam aanloopt. Een plateaufase.
          Wat Toph zegt lijkt het inderdaad wel op. Jouw lichaam heeft zich aangepast aan de hoeveelheid beschikbare energie. Je kunt het metabolisme inderdaad weer opkrikken door de voeding te verhogen en spiermassa te gaan bouwen. Spiermassa bouwen is een energieverslindend proces en zorgt voor een blijvende verhoging van het BMR. Je kunt je bijvoorbeeld een half jaar lang richten op het bouwen van spiermassa, en daarna weer vet proberen te verliezen. Dat heeft als voordeel dat jouw metabolisme weer normaal functioneert en het BMR veel hoger ligt. En met mee spiermassa word alles steviger en zie je er ook beter uit, dat is goed voor de motivatie. Dit zou ik wel bespreken met bijvoorbeeld een arts.

Misschien moet jouw training ook onder de loep genomen worden.

Zelf gebruik ik whey perfection van B&F, prima spul en goedkoop. Daarnaast zijn kwark, mager vlees, vis en peulvruchten prima eiwitbronnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X