Meedere Voedingssupplementen tegelijk gebruiken; schadelijk of kans op overdosis?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meedere Voedingssupplementen tegelijk gebruiken; schadelijk of kans op overdosis?

Heyy Guys,

ik ben een jongen van 19 jaar en doe in mijn vrije tijd aan boksen, krachttraining en joggen. Nu ben ik van plan om Voedingsupplementen aan te schaffen, om beter resultaat te behalen en gezonder te leven.

Omdat ik alle nodige behoeften van mijn lichaam wil dekken heb ik de volgende 6 supplementen bij melkaar gezocht:

Visolie: 3 per dag
    Fish Oil (1000mg) from BODY FIRST on sale. Find information about BODY FIRST
    Per: 1 softgel
    Ingredient Amount % Daily Value**
    Calories 10
    Calories from Fat10
    Total Fat 1g 2
    Cholesterol 5mg 2
    Fish Oil (provides 300mg of Omega-3 Fatty Acids comprising of EPA, DHA, and other Fatty Acids) 1000mg

Beta Alanine (Universal Nutrition's Beta Ala9): 6 per dag
    Beta ALA9 from UNIVERSAL NUTRITION on sale. Find information about UNIVERSAL NUTRITION
    Per: 3 capsules
    Niacin (as niacinamide) 50mg 250
    Beta Alanine 2000mg
    Beta Ala9 Proprietary Buffering Formula 150mg
    -N-acetyl cysteine
    -Magnesium phosphate
    -Potassium phosphate
    -Sodium phosphate
    -Citrulline malate
    -L-histidine
    -Na-R-Alpha lipoic acid
    -Glucoronolactone

Creatine (JARROW Creatine Caps 800): 6 per dag
    Creatine Caps 800 from JARROW on sale. Find information about JARROW
    Per: 1 capsule
    Creatine Monohydrate 800mg

Multivitamine (BODY FIRST First Man Multi): 1 per dag
    First Man Multi (One-Per-Day) from BODY FIRST on sale. Find information about BODY FIRST
    Per: 1 Tablet
    Vitamin A 5000IU 100
    Vitamin C 60mg 100
    Vitamin D 400IU 100
    Vitamin E 30IU 100
    Vitamin K 25mcg 31
    Thiamin 1.5mg 100
    Riboflavin 1.7mg 100
    Niacin 20mg 100
    Vitamin B6 2mg 100
    Folic Acid 400mcg 100
    Vitamin B12 6mcg 100
    Biotin 30mcg 10
    Pantothenic Acid 10mg 100
    Calcium 162mg 16
    Iron 18mg 100
    Phosphorus 125mg 13
    Iodine 150mcg 100
    Magnesium 100mg 25
    Zinc 15mg 100
    Selenium 25mcg 36
    Copper 2mg 100
    Manganese 2mg 100
    Chronium 120mg 100
    Molybdenum 75mcg 100
    Chloride 72mg 2
    Potassium 80mg 2
    Lutein 50mcg
    Lycopene 50mcg
    Boron 150mcg
    Tin 10mcg
    Vanadium 10mcg
    Nickel 5mcg
    Silicon 2mcg
    Strong Man Proprietary Amino Blend 160mg
    -L-Arginine Hydrochloride
    -L-Glutamine
    -L-Lysine HCL
    -L-Valine
    -L-Leucine
    -L-Isoleucine
    -L-Cystine
    -L-Threonine
    Strong Man Proprietary Herbal Blend 100mg
    -Maca (root)
    -Ginseng
    -Korean (root)
    -Saw Palmetto
    -Stinging Nettles
    -Pygeum

B-Complex (COUNTRY LIFE Coenzyme B-Complex): 2 per dag
    Coenzyme B-Complex from COUNTRY LIFE on sale. Find information about COUNTRY LIFE
    Serving Size: 2 Capsules
    Thiamin 50mg 3333
    Riboflavin 50mg 2941
    Niacin 100mg 500
    Vitamin B-6 80mg 4000
    Folic Acid 800mcg 200
    Vitamin B-12 500mcg 8333
    d-Biotin 200mcg 67
    Pantothenic Acid 50mg 500
    Inositol Hexaniacinate 130mg
    Soy Lecithin 100mg
    PABA 50mg
    PAK 50mg
    Phosphatidyl Choline 40mg
    Inositol 26mg
    alpha-Lipoic Acid 100mcg

Dopa (NOW DOPA Mucuna): 2 per dag
    DOPA Mucuna from NOW on sale. Find information about NOW
    Per: 2 Capsules
    Velvet Bean Extract (Mucuna pruriens) (seed) (min. 15% L-DOPA) 800mg
    L-DOPA 120mg

Bij elk product heb ik ook de site, met beschrijving bij gezet.

Mijn vraag is nu dus:
    Is het mogelijk om al deze supplementen tegelijk in te nemen, zonder een schadelijke overdosis, van bepaalde stoffen, op te lopen?

Hier nogmaals een opsomming van de aantal pillen dat ik van plan ben te slikken:

visolie 3 / dag
    Beta ALA9 6 / dag
    Creatine 6 / dag
    multivitamine 1 / dag
    b complex 2 / dag
    dopa mucuna 2 / dag

Ik heb er natuurlijk wel op gelet dat ieder product een aanvulling is en geen supplementen zich overlappen kwa samenstelling, maar ik weet niet of sommige stoffen met elkaar in conflict kunnen raken.
    En zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten als ik van plan ben dit alles te slikken?

Ik doe veel aan sport: Maandag: Boksen, Dinsdag: Joggen, krachtraining, Woensdag: Boksen, Donderdag: Joggen, Krachtraining, Zaterdag: Boksen, daarnaast drink ik de hele dag water en eet brood zodra ik honger krijg.

hopelijk weet iemand raad hiermee,

met vriendelijke groet,
    Moritz Bauer

Als je je aan de aanbevolen doseringen houdt en ze overlappen elkaar niet dan zie ik geen probleem. Of het nodig is is een tweede. Maar ik zie niet zo snel een gevaarlijke interactie tussen Vitamine C en creatine of zo

Waarom DOPA trouwens? L-dopa wat er in zit is een medicijn voor Parkinson patiënten. Dat is de enige waar ik moeite mee heb.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Als je je aan de aanbevolen doseringen houdt en ze overlappen elkaar niet dan zie ik geen probleem. Of het nodig is is een tweede. Maar ik zie niet zo snel een gevaarlijke interactie tussen Vitamine C en creatine of zo

Waarom DOPA trouwens? L-dopa wat er in zit is een medicijn voor Parkinson patiënten. Dat is de enige waar ik moeite mee heb.
      Tja echt nodig.. dat is niet te zeggen, maar het lijkt me wel interessant om uit te proberen en een paar vitamintjes, mineraaltjes ect. kunnen geen kwaad toch

Hier, de letterlijke beschrijving van allstarhealth.com:

DOPA Mucuna Description from NOW
      Dopamine is a neurotransmitter that promotes enjoyment and interest in life. Containing 15% L-DOPA (the immediate precursor of dopamine), NOW DOPA Mucuna provides the body with what it needs to make this important neurotransmitter. Mucunapruriens, commonly known as Velvet Bean, has been used in the traditional Ayurvedic system in India for thousands of years. NOW DOPA Mucuna is 100% vegetarian.
      -Mood Support
      -Standardized Velvet Bean Extract
      -Mucuna pruriens
      -15% L-DOPA
      -A Dietary Supplement
      -Vegetarian Formula
      Het schijnt je geest een positieve stimulans te geven, en je kan het 't best nemen in combinatie met B-complex.
      Maar ik heb ook ergens gelezen dat L-dopa nadelige effecten kan hebben op langere termijn..
      desnoods laat ik Dopa eruit
      Last edited by mogi99999; 14-01-2013, 15:14.

Comment

Originally posted by mogi99999 View Post
        Hier, de letterlijke beschrijving van allstarhealth.com:

Het schijnt je geest een positieve stimulans te geven, en je kan het 't best nemen in combinatie met B-complex.
        Maar ik heb ook ergens gelezen dat L-dopa nadelige effecten kan hebben op langere termijn..
        desnoods laat ik Dopa eruit
        Vraag is, heb je het nodig. Er zijn veel stoffen die je geest een positieve stimulans geven...
        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
          Vraag is, heb je het nodig. Er zijn veel stoffen die je geest een positieve stimulans geven...
          Dat is waar. Ik denk dat ik Dopa zowieso uit m'n lijstje gooi, want dat is meer een "drug" dan een gezond voedingssupplement. Het zal vast wel chille uitwerkingen hebben op je "mind", maar ik wil niet het risiko nemen mijn hersenen op langere termijn te beschadigen.

Wat ik btw al een tijdje gebruik is Alpha Brain, dat zijn pillen (2 stuks per dag) die je concentratie vermogen verhogen, je beter en helderder laten nadenken, allemaal super effecten; vooral als er net een toetsweek aankomt.
          Das dus eigenlijk met Dopa te vergelijken haha, maarja, hiervan weet ik de effecten in ieder geval al.

Ik heb mijn lijsje iets aangepast:
          Beta-Alanine ga ik toch in poeder vorm kopen (dus zonder al die toevoegingen)... en ik haal er creatine poeder bij

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X