Creatine --> peesontsteking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine --> peesontsteking

Goedendag,

Eind december 2004 was ik weer begonnen met een kuurtje creatine. Ik gebruikte de klassieke methode (1e week: 25 gr p/d en rest 5 gr p/d) Ik nam het in traingingsdagen in 's ochtends lege maag en na de training, beide met dextrose.
    Maar toen kwam het ik begon wat last tekrijgen van mn peesaansluiting bij mn bicep. Toch ben ik door gegaan en half januari was het zo erg dat ik mn arm amper nog kon bewegen. Ben er nu een maand tussen uit geweest  

Maar wat mijn vraag nu is: Is het wel verstandig om weer creatine te gebruiken en zo jah hoelang zou ik er mee kunnen wachten. En zijn er ook middelen die ik kan nemen voor versterking van mn pezen? Glutamine ed?
    Als iemand ook last hier van heeft, zou ik graag zijn evaringen melden.

Groeten, tommie
    Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!!

It's the mind that make the body rich.......

Zou zeker glucosamine proberen.
    Creatine lijkt me niet handig gezien het vocht wat het vasthoudt.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Dus als ik weer aan de creatine ga.. kan ik beter niet die glucosamine er bij nemen? En blijf ik altijd last hebben van druk op mn pezen, of gaat dat wel weer voorbij?

gr
      Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!!

It's the mind that make the body rich.......

Comment

Die 2 kunnen samen dat is geen probleem.

Omdat creatine vocht vasthoudt leek het me niet zo`n goed plan als je al last van je gewrichten hebt. Als het echt je pezen zijn helpt glucosamine ook niet ben ik bang.

Greets...

Comment

Oppassen met creatine!! Blijkt toch dat sommige mensen er gevoeliger voor zijn dan anderen.
          Ook ik ben er gevoelig voor. Wanneer ik aan de creatine zit, weet ik dat ik niet voluit kan gaan qua kracht. Ik verhoog dan steeds mijn reps naar 15 à 20, want ik krijg ook last van de pezen als ik niet oppas. Ik train dan gewoon meer op pomp.
          Trouwens een familielid van me (gewezen sprinter- atletiek) heeft zijn beide achillespezen afgescheurd tijdens een training. Hij is er rotsvast van overtuigd dat dit te wijten is aan de creatine. De Nederlandse chirurg die hem geopereerd heeft, heeft dit trouwens bevestigd. Volgens hem waren er in medische kringen studies gekend die aantonen dat creatine de sterkte van pezen vermindert. (Een studie die, als ze bestaat, ik wel eens zou willen lezen&#33

Comment

@ t0mmie,
            respect hoor t0mmie. Maar effe een een vraagje hoe lang train je al, want vaak als mensen beginnen met trainen dan willen ze gelijk zo snelmogelijk groeien en vaak nemen ze crea als middel, maar van nature groei je natuurlijk het snelst in het begin.Als je dan ook crea gaat nemen kan het zijn dat je lichaam dan te snel wil groeien en hierdoor last kan krijgen, (speciaal bij de aanhectingen) mijn advies is altijd dat je eerst wat spiermassa moet hebben voordat je aan crea wil beginnen. En natuurlijk de combinatie van harder kunnen en willen trainen en nog in een beginfase zitten kan snel negative effecten geven.

Als je al massa hebt kan het heel goed zijn dat je er gevoeig voor bent, maar dat had je al bij een eerdere keer moeten ervaren, of is het je eerste keer.

greetzzz f
            als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Ik wil best geloven dat creatine invloed heeft op de kwaliteit van je pezen maar dat de afscheuring van je achillespees louter is toe te schrijven aan het gebruik van crea.

Je achillespees is de sterkste pees in je lichaam. Als je deze afscheurt (wat wel vaak gebeurt in atheletiek/marathon)is dit niet door een te grote kracht alleen maar is de pees door een ontsteking (vaak niet merkbaar) al beschadigd. Deze ontsteking zit in de kern van de pees en holt deze als het ware uit vandaar dat deze minder sterk is en dus afscheurt.

Dus als dit door crea alleen zou komen is het heftige shit.
              A.K.A. Jonah Lomu

Comment

pezen moeten ook mee groeien net als je spieren alleen pezen groeien veeeel minden snel misschien dat je spieren te snel zijn gegroeid in verhouding.
                Who's the Chef

Comment

Komt voor bij het gebruik van AS.

Greets...

Comment

En bij beginners of 'herintreders' die hun lichaam geen tijd gunnen en alles tegelijk willen...

Comment

Ik heb zelf geen hoge pet op van de "medische wereld", maar soms hou ik wel rekening met wat de chirurgen of geneesheren verkondigen. Heb ook enig voorbehoud omtrent verband peesontsteking - creatine. Daarom ook dat ik studies hieromtrent zou willen lezen

Comment

Comment

Schaatsers, sprinters, fietsers of gewoon mense die een nieuwe nier krijgen....er gebruike zoveel mense crea.

Lijkt me sterk dat er een pees scheurd door het gebruik van creatine, misschien als hij niet aan de crea zad dat het ook gebeurt was........toch?

Wie t weet mag t zegge.........

Groeten R

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X