Beginner; Whey & Crea.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner; Whey & Crea.

Beste Mede BN'ers,

Zojuist mijn trainingsschema gepost (zie link hieronder), maar heb toch nog even een vraag over supplementen.(http://forum.bodynet.nl/trainingssch...at-vinden.html)

Ik train inmiddels 3 maanden; 4/5x p/week. Ben 170/68kg.
    Ik heb een maand geleden een pot whey van 1000gr gekocht, deze is inmiddels op. Vandaag whey perfection + Creapure van B&F shop ontvangen.

Vanaf maandag begin ik met het opladen (zoals vermeld op het etiket) van creatine, dus 5 maal daags 1e week en vervolgens de onderhoud fase in.

Nou heb ik de volgende vragen:

Hoe kan ik er voor zorgen dat de creatine en whey zo optimaal mogelijk resultaat leveren de komende 1,5 maand?

&

Is deze combinatie voldoende om mee te beginnen, of raden jullie mij toch aan om eventueel extra supplementen te nemen (waar ik open voor sta)?

&

Ik heb veel gehoord over een 'pre-workout' in de gym. Is dit de moeite waard? Want vind het nogal eng klinken een 'energie booster'...

Alvast bedankt!
    Looking for tips & tricks to get back in shape and gain on mass

Optimaal resultaat van de creatine krijg je door het te gebruiken op en rond de momenten dat je lichaam het nodig heeft en goed kan opslaan. Dan neem je ongeveer 2,5 gram voor en na de training in een kleine whey shake van ongeveer 20gram.
    Opladen met creatine hoeft niet. Je gaat met opladen onnodig veel nemen en trekt vocht op verkeerde plekken. Dat komt doordat je lichaam er bar weinig functioneel mee doet met die hoeveelheden op die momenten.
    Meer suplementen heb je voorlopig niet nodig.

Een pre-workout heb je verder ook niet nodig. Goed eten is voldoende pre-workout.

Comment

Als je lichaam er niets mee kan, dat is ongeveer boven totaal 6mg/pd pis je het gewoon weer uit.
      Het maakt ook geen ene fuck uit wanneer je het tot je neemt.

Comment

Originally posted by Massimo86 View Post
        Vanaf maandag begin ik met het opladen (zoals vermeld op het etiket) van creatine, dus 5 maal daags 1e week en vervolgens de onderhoud fase in.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de creatine en whey zo optimaal mogelijk resultaat leveren de komende 1,5 maand?

&

Is deze combinatie voldoende om mee te beginnen, of raden jullie mij toch aan om eventueel extra supplementen te nemen (waar ik open voor sta)?

&

Ik heb veel gehoord over een 'pre-workout' in de gym. Is dit de moeite waard? Want vind het nogal eng klinken een 'energie booster'...

Alvast bedankt!
        Ik zal gewoon 's ochtends één scoop creatine door je shake doen, dit is voldoende.

Hoe ziet jou voeding eruit, supplementen zijn een toevoeging op je voeding.. voeding is het belangrijkste supplement, één supplement wat ik opzich nog wel aanraadt is Magnificent, dit is een post-workout mix met vrijwel alle benodigde stoffen die je spieren nodig hebben direct na een heavy workout, je kunt er ook voor kiezen om een shake direct na het trainen te nemen.. ik vind persoonlijk Magnificent gewoon goed werken, dit is wel voldoende, een pre-workout is opzich leuk, alleen zijn ze way overpriced.. mocht je een keer een dipje hebben oid geven ze je wel de mentale energie boost die je nodig hebt.
        Last edited by jobr; 31-03-2013, 10:32.
        SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Als je lichaam er niets mee kan, dat is ongeveer boven totaal 6mg/pd pis je het gewoon weer uit.
          Het maakt ook geen ene fuck uit wanneer je het tot je neemt.
          Ik merk echt verschil als ik op een andere tijd inneem, ben dan ook minder vol en heb minder kracht.

Comment

Wat bedoel je met 'vocht op de verkeerde plekken' ? Want het is niet de bedoeling dat ik er opeens 'vetjes' van krijg haha.. Iig thanks voor je reactie!

Comment

Wat bedoel je met 'vocht op de verkeerde plekken' ? Want het is niet de bedoeling dat ik er opeens 'vetjes' van krijg haha.. Iig thanks voor je reactie!

Onderhuids vocht en in je gezicht in plaats van in de spieren.

Comment

Je haalt nu vocht en vet door elkaar kerel.

Comment

Originally posted by progressive View Post
                  Onderhuids vocht en in je gezicht in plaats van in de spieren.
                  Creatine neemt alleen vocht op in de spieren, creatine word tevens opgeslagen in de spieren.. je moet wel genoeg blijven drinken, dit is belangrijk bij creatine. Het maakt je spieren voller en sterker, het slaat geen vocht ergens anders op in het lichaam... onderhuids vocht word vooral veroorzaakt door bijvoorbeeld te veel zuivel inname

Je lichaam verbruikt ook dagelijks een paar gram creatine, echter kan je lichaam teveel creatine niet in één keer verwerken en plas je het dus gewoon weer uit bij een te hoge inname.

Ook haal je gemiddeld wel een gram of twee uit je voeding per dag.

Long story short, geen oplaadfase, één scoop door je shake in de ochtend!
                  Last edited by jobr; 31-03-2013, 10:50.

Comment

Originally posted by jobr View Post
                    Ik zal gewoon 's ochtends één scoop creatine door je shake doen, dit is voldoende.

Hoe ziet jou voeding eruit, supplementen zijn een toevoeging op je voeding.. voeding is het belangrijkste supplement, één supplement wat ik opzich nog wel aanraadt is Magnificent, dit is een post-workout mix met vrijwel alle benodigde stoffen die je spieren nodig hebben direct na een heavy workout, je kunt er ook voor kiezen om een shake direct na het trainen te nemen.. ik vind persoonlijk Magnificent gewoon goed werken, dit is wel voldoende, een pre-workout is opzich leuk, alleen zijn ze way overpriced.. mocht je een keer een dipje hebben oid geven ze je wel de mentale energie boost die je nodig hebt.
                    Bedoel je creatine combineren in mijn whey shake? (Mijn whey shake drink ik trouwens met melk, dacht dat dat beter zou zijn, maar na het lezen van berichten op deze forum is het misschien beter om het met water te drinken... Magnificent, ja ik heb het gezien op B&F, maar uiteindleijk toch gekozen voor de combi-deal (Whey&Creapure)..

Mijn voeding.. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten (dus geen snacks & fastfood, ben ook niet echt een snoeperd). Ik hou me niet echt aan tijden, maar probeer wel zo om de 3 uur wat te eten. Ik neem elke dag 8 sneetjes brood mee, de helft eet ik al op in de trein (s'ochtends), rond 12/13 uur ook een appel of banaan, in de middag bijna iedere dag noodles, verder eet ik rond 18.00 avond eten (vaak rijst/aardappelen met vlees, kip/kalkoen/rund). Ik train meestal later in de avond, dus rond 22.00, ben dan 00.30 weer thuis meestal.

Comment

Je piest het niet direct uit, je hebt het eerst in je systeem zitten en op verkeerde plaatsen. Dat is het nadeel van teveel in 1 keer binnen krijgen. Je lost het op in een drankje, je lichaam zegt niet bij de 3e slok nu gaat het direct naar de blaas. Alles komt in je bloedbaan en komt daarmee ook op de verkeerde plekken. Daarna pas komt het uitplassen van een teveel dat achterblijft of niet verwerkt wordt.

Vandaar dat veel mensen nog steeds met bloat rondlopen door crea.

Comment

Je kunt idd vocht gaan opslaan als je niet voldoende drinkt bij de creatine.
                        Als er niet voldoende gedronken word, kan het lichaam gedehydreerd raken (uitdrogen) het is dan niet uit te sluiten dat dit leid tot vochtopslag onder de huid..

Comment

Bedoel je creatine combineren in mijn whey shake? (Mijn whey shake drink ik trouwens met melk, dacht dat dat beter zou zijn, maar na het lezen van berichten op deze forum is het misschien beter om het met water te drinken... Magnificent, ja ik heb het gezien op B&F, maar uiteindleijk toch gekozen voor de combi-deal (Whey&Creapure)..

Mijn voeding.. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten (dus geen snacks & fastfood, ben ook niet echt een snoeperd). Ik hou me niet echt aan tijden, maar probeer wel zo om de 3 uur wat te eten. Ik neem elke dag 8 sneetjes brood mee, de helft eet ik al op in de trein (s'ochtends), rond 12/13 uur ook een appel of banaan, in de middag bijna iedere dag noodles, verder eet ik rond 18.00 avond eten (vaak rijst/aardappelen met vlees, kip/kalkoen/rund). Ik train meestal later in de avond, dus rond 22.00, ben dan 00.30 weer thuis meestal.
                          Het enige verschil tussen een shake met water en melk is dat de whey iets minder snel word opgenomen als het inneemt samen met whey, that's all.. dit is alleen van belang als je hem gebruikt als post-workout shake dan wil je die amino's zo snel mogelijk opnemen.

Ik zal je shake gewoon met halfvolle melk innemen, krijg je nog wat extra voedingstoffen binnen.. ik raadt je alleen wel aan om een echt voeddingschema in elkaar te zetten, voeding staat op nummer één als je resultaat wilt behalen en wilt vasthouden.

Als er niet voldoende gedronken word, kan het lichaam gedehydreerd raken (uitdrogen) het is dan niet uit te sluiten dat dit leid tot vochtopslag onder de huid..
                          Uiteraard gaat je lichaam vocht opslaan zodra je te weinig binnen krijgt en/of de creatine te veel opneemt. Daarom blijft het ook belangrijk om voldoende te drinken, dit is over het algemeen een belangrijk punt.. veel mensen vergeten genoeg water dagelijks te drinken het is niet alleen goed voor je vochtbalans maar het is ook een transport middel voor vitamines, mineralen, amino's noem maar, het is goed voor je gewrichten en noem zo maar op! Water
                          Last edited by jobr; 31-03-2013, 11:00.

Comment

Dat is dan mooi, want ik ben zwaar verslaafd aan Spa-Rood. Ik drink verder nooit sapjes en/of fris drankjes, behalve spa-rood met af en toe een geperste citroen erdoorheen.. Ik denk dat ik zo'n 2/3 liter water per dag drink.

Comment

Originally posted by jobr View Post
                              Het enige verschil tussen een shake met water en melk is dat de whey iets minder snel word opgenomen als het inneemt samen met whey, that's all.. dit is alleen van belang als je hem gebruikt als post-workout shake dan wil je die amino's zo snel mogelijk opnemen.

Ik zal je shake gewoon met halfvolle melk innemen, krijg je nog wat extra voedingstoffen binnen.. ik raadt je alleen wel aan om een echt voeddingschema in elkaar te zetten, voeding staat op nummer één als je resultaat wilt behalen en wilt vasthouden.
                              JobR, je hebt gelijk kerel. Ik hoor van iedereen om me heen dat voedingsschema nr 1 is, alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan.. Ben nogal druk met studie, examens, werk enz, waardoor ik het simpelweg niet red om 5/6x op een dag te eten. Dus ik heb besloten om zo gevarieerd & gezond mogelijk te eten..

Ik eet veel rijst/noodles, groente&fruit, variatie in vlees (vis/kip/kalkoen/rund).. Na 3 maanden merk ik (ook de mensen om mij heen) toch wel een verschil, waardoor mijn motivatie super is nu..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X