Onderzoek naar de werking van cla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderzoek naar de werking van cla

Vet dat je verliest met CLA komt niet meer terug

Als je een jaar lang CLA gebruikt, ontdekten Noorse onderzoekers een paar jaar geleden, dan verlies je een paar kilo vet en win je een beetje spier. Als je daarna CLA blijft gebruiken stabiliseert de situatie. Het verloren vet komt niet meer terug, maar de afname van de vetmassa zet ook niet door. (J Nutr. 2005 Apr;135(4):778-84.)

De effecten zijn misschien mooier dan het bovenstaande doet vermoeden. De onderzochte groep zou eigenlijk ongeveer een kilo aan vet moeten winnen. Dat dat niet is gebeurd schrijven de onderzoekers in een interview met NutraIngredients.com toe aan het supplement.

Bijwerkingen had CLA, in de doseringen van 3.4 gram per dag, niet. Er waren effecten op het cholesterol, maar die waren positief. CLA verhoogde ook de aanmaak van de bloedplaatjes en witte bloedcellen, en dat betekent misschien dat CLA ontstekingsreacties veroorzaakt. Wetenschappers denken dat mensen met aderverkalking daarom beter geen CLA kunnen gebruiken.

CLA-producent Cognis betaalde het onderzoek, waarvan de resultaten in de onderstaande tabel zijn samengevat. Het rondje staat voor de placebogroep, het vierkantje en het driehoekje zijn CLA-groepen. Na maand nummer twaalf kregen alle proefpersonen CLA. 'Om ethische redenen'.
    Alles blijft, Alles gaat, Alles blijft gaan

ik ben het momenteel aan het gerbuiken, zal binnen een paar jaar weten te vertellen hoe het werkte

Grtz
    stil growing

Comment

ik kan het beter niet gebruiken, ik heb nogal last van aderverkalking
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

Er zijn natuurlijk tal van andere factoren die meespelen bij vetverlies. Dus een conclusie aan de hand van dit stuk is moeilijk te geven, dan moet je het hele onderzoek lezen.

Een half jaar terug was ik op een symposium waar ook 1 spreker het had over de rol van CLA met afslanken. Zijn conclusie was dat uit zeer groot opgezette onderzoeken nooit is gebleken dat CLA significant vetverlies bevorderd.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik zou hier zelf niet zo snel in geloven. Vind het onderzoek na 1 jaar ook niet zo heel er betrouwbaar ook eigenlijk.
          Paar kg lichaamsvet in een jaar zal misschien rond de 24.000 zitten of zo (3kg). Als je per dag 65kcal vet verbrand heb je dat al simpel gezegd.

het kan natuurlijk allemaal waar zijn, maar dr zijn zoveel onderzoeken die van spullen zeggen dat ze werken dat ik er erg sceptisch over ben.
          I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X