creapure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• creapure

Hallo

ik heb een vraag. Ik gebruik creapure potje is bijna op. Kan ik dat doornemen of niet? Was toch achterhaald dat je moest stoppen?
    Ik heb in iets meer als 2 maanden 3kilo gegaint, heb natuurlijk een goed voeding schema en gebruik whey.
    als mijn creapure op is val ik dan af? Een heel schoon, geen zout, geen vet (in het weekeind paar biertjes en frietje, verders non stop aan voedingschema houden en hard sporten).

Bedankt

Kan je in principe gewoon mee door blijven gaan.
    Als je stopt, kan het zijn dat je enkele kilos afvalt, hoeft niet.
    Dat is voornamelijk vocht, geen spiermassa.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oke bedankt. Ik neem aan dat ik weinig vocht vast houd ivm het schone eten. Maar dan bestel ik gewoon een potje bij.

Comment

Vocht vasthouden heeft niets te maken met 'schoon' eten. Vocht houd je vast als je koolhydraten consumeert (ongeacht uit welke bron deze komen); glycogeen wordt dan opgeslagen in je spieren en lever waarvan de moleculen zich binden aan vocht. Uit mn hoofd houdt 1 gram glycogeen 2 gram vocht vast.

Als je geen vet eet, dan ben je niet verstandig bezig. Vetten zijn essentieel voor o.a. je hormoonhuishouding, testosteron bijvoorbeeld.. kan weleens van pas komen als je traint.

Naar mijn weten is het raadzaam om na een week of 6-8 even te stoppen met creatine omdat je lichaam er dan aan gewend is geraakt en het effect afneemt.

Comment

Ik eet zeker wel vet, alleen het aantal gram wat ik nodig heb. Maar zal ik dan stoppen met creatine als die op is? 6 weken wachten dan weer beginnen? Heb namelijk geen zin om mezelf te zien krimpen namelijk.

edit: ik dacht dat zout inname ook veel te maken had met vocht?
          Last edited by revange; 19-12-2013, 19:45.

Comment

Het vocht wat je verliest is het vocht wat de creatine vasthoudt, dus dat heeft niet met je eten te maken in dit geval.
            Als je stopt met creatine zie je jezelf niet 'krimpen'. Het feit dat de spieren voller worden van creatine is natuurlijk wel waar, maar dit is bijna niet zichtbaar. Is vooral theorie.

Comment

Originally posted by revange View Post
              Ik eet zeker wel vet, alleen het aantal gram wat ik nodig heb. Maar zal ik dan stoppen met creatine als die op is? 6 weken wachten dan weer beginnen? Heb namelijk geen zin om mezelf te zien krimpen namelijk.

edit: ik dacht dat zout inname ook veel te maken had met vocht?
              Ik houd zelf aan: 2 maanden creatine gebruiken, 1 maand niet en dat herhaal ik steeds.

Zout zorgt er idd ook voor dat je vocht vasthoudt, maar da's weer een ander verhaal.

Comment

Oke dan is het helemaal duidelijk. Bedankt mannen, topic kan close

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                  Vocht vasthouden heeft niets te maken met 'schoon' eten. Vocht houd je vast als je koolhydraten consumeert (ongeacht uit welke bron deze komen); glycogeen wordt dan opgeslagen in je spieren en lever waarvan de moleculen zich binden aan vocht. Uit mn hoofd houdt 1 gram glycogeen 2 gram vocht vast.

Als je geen vet eet, dan ben je niet verstandig bezig. Vetten zijn essentieel voor o.a. je hormoonhuishouding, testosteron bijvoorbeeld.. kan weleens van pas komen als je traint.

Naar mijn weten is het raadzaam om na een week of 6-8 even te stoppen met creatine omdat je lichaam er dan aan gewend is geraakt en het effect afneemt.
                  Want alleen van glycogeen ga je vocht vasthouden? Noem je nu ook precies 'n substantie die het vasthoudt door binding i.p.v. osmotische druk (waar zo'n beetje de gehele vochthuishouding van het menselijk lichaam afhankelijk van is). Laat creatine nu net vocht vasthouden door diens osmotische druk.

Heb je voor je laatste bewering een bron?

Originally posted by diasog View Post
                  Het vocht wat je verliest is het vocht wat de creatine vasthoudt, dus dat heeft niet met je eten te maken in dit geval.
                  Als je stopt met creatine zie je jezelf niet 'krimpen'. Het feit dat de spieren voller worden van creatine is natuurlijk wel waar, maar dit is bijna niet zichtbaar. Is vooral theorie.
                  Hoezo vooral theorie? Bijna alle studies geven een stijging in het gewicht van circa 1 a 2 kg aan: jij vindt 1 a 2 kg niet zichtbaar? Ik zie het bij mezelf prima, en heb dit ook bij genoeg anderen geobserveerd. Of onze definitie van 'bijna onzichtbaar' wijkt teveel van elkaar af
                  Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X