Superfoods wie gebruikt ze en welke ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Superfoods wie gebruikt ze en welke ?

Ik vroeg mezelf af omdat we steeds meer richting de gezonde voeding gaan wie van jullie heeft er superfoods in zijn schema opgenomen ?

Ik heb zelf voornamelijk noten toegevoegd aan mijn schema.

Definieer het woord 'superfoods' even voor mij met een goed onderbouwde uitleg.
    In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
      Definieer het woord 'superfoods' even voor mij met een goed onderbouwde uitleg.
      Dit is wel z'n beetje wat ermee bedoeld word.

Wat zijn superfoods?
      Superfood is een term die je tegenwoordig vaak tegenkomt in speciaal zaken maar ook steeds vaker in de grote supermarkten. Superfoods zijn natuurlijke voedingsmiddelen die buitengewone hoeveelheden voedingsstoffen bevatten. De meeste gezonde voedingsmiddelen hebben 2 of 3 bijzondere eigenschappen die goed voor de gezondheid zijn, superfoods bevatten vaak 12 of meer bijzondere eigenschappen. Het unieke en tevens kenmerkende aan superfoods is dat deze voedingsmiddelen enorm rijk zijn aan mineralen, vitaminen, aminozuren en antioxidanten.
      Hebben wij superfoods echt nodig?
      Een gezond lichaam kan alleen worden gerealiseerd door een combinatie van 3 pilaren: (1) gezonde & gebalanceerde voeding, (2) voldoende lichamelijke beweging en een (3) ontspannen geest. Met alle nieuwe technologie waardoor we 24/7 “actief” zijn, en de hedendaagse voeding die steeds minder voedingswaarde heeft vanwege nieuwe landbouwmethoden lukt het mensen vaak niet deze drie pilaren te volgen. Men heeft vaak al moeite om een van de drie te volgen. Daarom is het belangrijk dat we bewust zijn van wat we eten om zodoende voldoende vitaminen binnen krijgen. Door een toenemende bewustwording van gezonde voeding kunnen wij ons lichaam de juiste bouwstenen geven voor een optimale gezondheid.
      Wat zijn bekende superfoods?
      Zoals eerder beschreven is de term superfood iets wat in de marketing kringen is bedacht. In de realiteit is het een naam voor voedingsmiddelen die wij al eeuwen eten. Verschillende onderzoeken hebben laten zien dat van al deze voedingsmiddelen, enkele met kop en schouders boven de rest uitsteken als het aankomt op voedingswaarden zoals vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. Klassieke superfoods zijn spinazie en broccoli. De superfoods die tegenwoordig veel aandacht krijgt, maar al eeuwen wordt gebruikt door andere bevolkingsgroepen zijn Acai bessen, Goji bessen, Chlorella, Spirulina, Maca en rauwe Cacao.

Comment

Bron superfoodsshoppen.nl

Comment

Ik weet niet zeker of het een superfood is, maar ik heb al een tijdje quinoa in mijn voedingsschema. Niet zozeer omdat het een superfood zou zijn (ik weet niet eens zeker of dit zo is), maar puur om de voedingswaarde.

-edit-
          Oh, en is avocado ook een superfood? Die ook dan..

Comment

Het lijkt me vooral een aanduiding voor goed voedsel of betere keuze voedsel.

Comment

Originally posted by Bigdude View Post
              Bron superfoodsshoppen.nl
              Je bron halen van de site die het verkoopt. Dat noem ik geen bron maar reclame.

Comment

Dat hele "superfood" gedoe is niets anders dan een uitgekiende marketingstunt van groepen die er belang bij hebben. Het is niets anders dan een hype. En de domme massa bukt diep en graait nog dieper in de buidel.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Dat hele "superfood" gedoe is niets anders dan een uitgekiende marketingstunt van groepen die er belang bij hebben. Het is niets anders dan een hype. En de domme massa bukt diep en graait nog dieper in de buidel.
                  Eens. Gewone groenten zijn net zo goed of beter. Al eet ik gerust wel eens goji bessen oid. Gewoon omdat ze lekker zijn.

Comment

Link: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ight=superfood
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post

Dat bedoel ik, vandaar ook mijn iets sarcastische vraagstelling.
                      Het is een grote bullshit.
                      Last edited by mdejonge; 01-04-2015, 17:46. Reason: ie**************** sarcastisch word niet weergeven?

Comment

Het is een gezonde keuze ik denk dat dat een betere benaming zou zijn. En inderdaad zit er ook wat hype bij

Comment

Het is een gezonde keuze ik denk dat dat een betere benaming zou zijn. En inderdaad zit er ook wat hype bij
                          Het is een en al hype, kom op zeg.
                          Rijst is ook clean en gezond, is dat dan ook superfood?

Als ik mijn M&M's afwas met Dreft is het dan ook clean, je krijg een aanzienlijk aantal KH binnen per 100 gram dus ook SUPER toch???

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                            Het is een en al hype, kom op zeg.
                            Rijst is ook clean en gezond, is dat dan ook superfood?

Als ik mijn M&M's afwas met Dreft is het dan ook clean, je krijg een aanzienlijk aantal KH binnen per 100 gram dus ook SUPER toch???
                            Het is ook een hype. Maar wel blijkbaar wat mensen willen. Het is altijd een kwestie van vraag en aanbod. Ik verwacht niet echt dat BBer's in superfood zullen geloven of erover praten maar goed de huisvrouw dan toch weer wel.
                            En ja als we noten gewoon noten zouden noemen denk ik niet dat het net zo goed zou lopen dan nou

Comment

Het is ook een hype. Maar wel blijkbaar wat mensen willen. Het is altijd een kwestie van vraag en aanbod. Ik verwacht niet echt dat BBer's in superfood zullen geloven of erover praten maar goed de huisvrouw dan toch weer wel.
                              En ja als we noten gewoon noten zouden noemen denk ik niet dat het net zo goed zou lopen dan nou
                              En je punt is...?
                              Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X