Creatine tijdelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine tijdelijk?

Hallo..

Ik hoor vaak dat creatine slechts tijdelijk werkt, je bent tijdelijk groter omdat je door de creatine meer vocht in je lijf hebt, je bent ook maar tijdelijk sterker, omdat je díe extra energie kwijt bent als je met creatine stopt, of als je in de rustperiode zit.. zijn dit fabels of is dit waar?

Zoals na elke "kuur" zal je erna wel wat verlies lijden (zowel in massa als in kracht) maar een groot houd je toch wel over hoor. Anders zou het toch maar dom zijn.

Comment

Hehehe het woord kuur bij creatine blijft grappig!
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by leydzzz
        Hallo..

Ik hoor vaak dat creatine slechts tijdelijk werkt, je bent tijdelijk groter omdat je door de creatine meer vocht in je lijf hebt, je bent ook maar tijdelijk sterker, omdat je díe extra energie kwijt bent als je met creatine stopt, of als je in de rustperiode zit.. zijn dit fabels of is dit waar?
        Door creatine krijg je gewoon wat meer energie, waardoor je de intensiteit van je training wat omhoog kunt gooien. Je bent net effe iets sterker.
        Dit zal inderdaad minder worden ja. Maar na een rustperiode van 6 weken kun je het weer gewoon nemen.
        Creatine zorgt er inderdaad ook voor dat je vocht vasthoudt, waardoor alles wat groter oogt. Ik behaal er echter altijd goede gains mee. Ik neem crea zo'n 2x per jaar. Dit vocht verdwijnt na verloop van tijd. Je kunt ook extra veel water drinken tijdens je...ahum..."kuur"... Dit zorgt ervoor dat je minder vocht vasthoudt.
        Fighting for peace is like fucking for virginity.

Comment

De bedoeling is dat je tijdens je Creatine kuur vooruitgang maakt qua aantal herhalingen en gewicht dat je verplaatst. Dit geeft de spieren weer een extra prikkel om te groeien (met juiste voeding).
          En zo moet je tijdens elk kuurtje wat gains qua massa zien te pakken.
          Die raak je niet kwijt als je stopt met Creatine. Wat je wel kwijt raakt als je stopt is wat vocht (gewicht) en natuurlijk die extra energie om net wat meer herhalingen eruit te persen.
          www.sportfood.nl

Comment

Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Hehehehehe je hebt zelfs xeno zn bord al gevonden!!!!
              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
              Squat 230 kilo
              Bankdrukken 137.5 kilo
              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

misschien een rare vraag. Maar kan je creatine ook gebruiken als je 16 bent...? Niet dat het nadelen heeft , of effect heeft op je groei ofzo..?

Comment

Of het direct nadelen heeft weet ik eerlijk gezegd niet, dat het geen voordelen heeft weet ik wel.
                  De winst die je kunt halen met creatine is namelijk gebaseerd op een beetje extra kracht waardoor je er bv net een herhaling meer uit kunt persen. Op je 16de zou je nog helemaal niet tot failure moeten trainen en heb je daar dus ook helemaal niets aan...

Comment

Kan zelf ook geen nadeel bedenken maar ben het eens met Shannasse.

Greets...
                    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ok, bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X