Creatine, HMB en whey proteine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine, HMB en whey proteine

Hallo,

ik gebruikte tot voor kort alleen creatine ( 2 maanden , 1 maand rust ) ik was opzoek naar whey proteine en kwam ook HMB tegen. OP internet lees ik vaak dat Creatine + HMB de beste combinatie is qua voedingsuplementen. Ik heb een potje met 60 tabbleten HMB. Ik vraag me nu alleen af wanneer ik wat moet gebruiken, aangezien ik van plan ben alle 3 tegelijk te gaan gebruiken.

Staat het niet op het potje?

Comment

jawel 3 maal daags 4 tabbletten, alleen het is toch zo dat je eiwit en creatine zowiezo bij het ontbijt moet doen,

Comment

Maak gerust gebruik van de zoekfunctie. Hierbij zal je de achtergrond vinden van het volgende antwoord:

- Creatine laad je eerst een aantal weken op. Daarna ga je in onderhoudsfase.

- Hmb gebruik je zoals het op het potje staat. Daarnaast vind ik wat hieronder staat ook goede richtlijnen:

In veel (semi) wetenschappelijke studies wordt 3 gram HMB per dag als een goede gemiddelde aangehouden.

De aanbevolen dosering van is dan ook 4 keer per dag 1 capsule. (750 mg x 4 = 3 gram). Wij raden aan tijdens trainingsdagen 2 capsules een uur voor de training in te nemen en de resterende twee capsules te verdelen over de dag. Op niet trainingsdagen de vier capsules verdelen over de dag.

Voorbeeld:
        U gaat om 19:00 uur trainen. Dan kunt u bij het ontbijt 1 capsule nemen, bij uw lunch nog 1 capsule en dan bij uw avond eten 1 uur voor het trainen de resterende 2 capsules tegelijk innemen!

U kunt de capsules gewoon met water nemen. Daarbij is geen bewijs dat het uitmaakt of HMB wel of niet tijdens maaltijden wordt ingenomen.

Er zijn studies die aanwijzen dat HMB in hogere doseringen ook effectiever zijn. De reden waarom niet bijvoorbeeld 6 gram aangeraden wordt is vanwege de hoge prijs van dit supplement.

Het is in theorie voor het lichaam misschien beter om 6 gram per dag in te nemen, 3 gram is echter een waarde waarbij bij veel onderzoeken positieve reacties waren. Dit is ook een waarde waarbij HMB nog betaalbaar is.

- Eiwitten, whey of caseinaat, moet je zien als een aanvulling op je voeding. Gewoonlijk wordt whey s'morgens en direct na de training genomen. Voor de dosering kijk je op je pot, daarnaast is het een kwestie van aanvullen wat je nodig hebt als aanvulling op je voeding.
        Meer dan 2 shakes per dag vind ik overbodig en zeer prijzig. Hetzelfde voordeel kun je ook uit andere gezonde bronnen halen, die uiteraard minder prijzig zijn.

Succes ermee kerel!

Comment

Nice big brother!

Succes er mee Leydzzz en post je bevindingen aub!

Grtz

Comment

dankje achilles!

ja zal ik zeer zeker doen bocca

Comment

creatine+hmb is freaky punani
              heel raar 2x 6weken gebruikt en ga daarvan als een gek vooruit. zit nu ff in drukken periode en wat minder cash maar na de vakantie ga ik dit weer nemen

Comment

Originally posted by punani
                creatine+hmb is freaky punani
                heel raar 2x 6weken gebruikt en ga daarvan als een gek vooruit. zit nu ff in drukken periode en wat minder cash maar na de vakantie ga ik dit weer nemen
                hoeveel kg ben je aangekomen dan? en welk merk had je

Comment

ben idd. benieuw welk merk en hoeveel je aankwam, kan misschien helpen bij mijn keuzen ik ga waarschijnlijk vrijdag wat halen, maar ben nog niet helemaal uit wat ik precies ga kiezen. creatine denk ik in iedergeval , weight gainer lijkt me ook een goede voor mij maar verder...???
                  on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke
                    ben idd. benieuw welk merk en hoeveel je aankwam, kan misschien helpen bij mijn keuzen ik ga waarschijnlijk vrijdag wat halen, maar ben nog niet helemaal uit wat ik precies ga kiezen. creatine denk ik in iedergeval , weight gainer lijkt me ook een goede voor mij maar verder...???
                    dit is met hmb, niet alleen crea
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

ten eerste voeding helemaal top in de orde.

ik had gebruik mdouble you voor crea en hmb. beviel er goed. moet wel bijzeggen dat ik hmb altijd wel iets hoger dosseer dan aangegeven. is niet goedkoop maar het werkte wel voor mij.suc6

Comment

hoeveel kg ik ben aagekomen weet ik niet precies meer. ik reageer extreem kwa vocht op crea en ben iets van 2kg zwaarder in een week. dacht 6weken 2x een winst van 3a4kg(haal daar 2,5kg vocht af) is ongeveer 1a 1,5kg winst dus best netjes

Comment

wat ik uit allerlei studies van hmb heb begrepen is dat het nooit bewezen is dat het werkt. de onderzoeken die zijn gedaan zijn altijd gedaan door de producenten zelf. snappie. gege.
                          en.... wat inmiddels voor mij ook telt: tis niet te koop op sportfood.nl. de vraag is dus waarom niet? is bovenstaand daar ook de reden van? puur omdat sportfood alleen spul wil verkopen wat werkt. en jah... het is akelig duur. missch. wel interessant om hier wat meer aandacht aan te geven.
                          @ punani: heb jij bevoorbeeld wel es alleen creatine gedaan en geen hmb erbij. en hoe waren de resultaten toen? ik heb zelf ook es hmb gebruikt en was er zeer over te spreken, maar of het achteraf echt door hmb kwam? ik durf het niet te zeggen
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

je leest over elk supplement tegenstrijdige berichten

Comment

Originally posted by bruce
                              wat ik uit allerlei studies van hmb heb begrepen is dat het nooit bewezen is dat het werkt. de onderzoeken die zijn gedaan zijn altijd gedaan door de producenten zelf. snappie. gege.
                              en.... wat inmiddels voor mij ook telt: tis niet te koop op sportfood.nl. de vraag is dus waarom niet? is bovenstaand daar ook de reden van? puur omdat sportfood alleen spul wil verkopen wat werkt. en jah... het is akelig duur.
                              Idd zou ik ook wel eens willen weten wat de mening van Bas (Sportfood) omtrent 'hmb' dan is aangezien het volgens Bruce niet in hun rekken te vinden is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X