blessure door supplementen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blessure door supplementen ?

Ik ben enkele maanden geleden begonnen met volgende voedingssupplementen :

- creatinemonohydraat (5g/d in een glas fruitsap) gedurende 6 weken.
    - koolhydraten - glutamine mix ( 2 keer een maatschep per dag in een glas melk )
    - whey supergainer ( 1 uur na de training in een glas melk )
    - 2 tabletten niet - essentiele aminozuren per maaltijd ( dus 6 per dag ), op rustdagen neem ik er maar 4.

Ik ben van nature al snel maar merkte dat ik na 2 weken veel sneller ben geworden ( het scheelt ongeveer 8 meter op de 100m sprint en dat is heel veel )

maar toen begon de miserie :

Ik was aan het tempolopen ( niet eens sprinten ) en hoorde een knakkend geluid in mijn been. Ik heb een grote hamstringscheur en ben ondertss 6 weken buiten strijd. Ik zou nu ongeveer hersteld moeten zijn maar dat is helemaal niet zo. Ik was nochtans goed opgewarmd en was niet vermoeid, het heeft dus niks met uitputting of verzuring te maken.

Heeft nog iemand dit voorgehad door supplementen ? misschien is het toeval maar ik vind het toch verdacht

ik vind het een vreemd verhaal met een nare uitkomst voor jou maar heb er geen andword op

suc6 met herstel
    Who's the Chef

Comment

Je geeft het zelf eigenlijk al aan: je bent te snel vooruit gegaan. Je spieren kunnen dat in de regel wel hebben, maar je pezen, banden en ligamenten worden niet evenredig sterker. De hamstring is ontzettend blessuregevoelig, dat merk je vooral aan voetballers. Kan best zijn dat je je hamstring een paar dagen daarvoor zwaar had belast en dat deze nog niet was hersteld. Het blijft een beetje gissen, natuurlijk. Succes met herstel!
      We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

kan ook zijn dat je hamstrings voorliggen op je quads en je misschien een snapping hip hebt bij mij was/is het net andersom de quads liggen/lagen voor op de hamstrings ik ben van nature ook snel misschien dat het dan ook sneller voorkomt ofzo en dat dat bij jou dan ook zo is. Naja iig suc6 !
        on the road to get huge

Comment

Het enige mogelijke verband lijkt me idd de optie van Mr. Symmetry.
          Is zo ongeveer de belangrijkste reden om niet te snel en zeker niet te jong aan supplementen te beginnen, lang niet alle supplementen werken maar degene die wel werken kunnen als het te snel gaat zorgen dat je jezelf voorbij loopt, in jouw geval vrij letterlijk.

Beterschap in ieder geval!

Comment

ik kan mijn ook wel vinden in de mening van mr sym, het gebruik van supl. vind ik eigenlijk niks mis mee op jonge leeftijd. Ze zijn immers een aanvulling op je voeding. Dat je sneller bent met sprinten, zou goed door de creatine kunnen zijn. Dit zorgt voor meer atp in je lichaam, wat zorgt voor meer energie tijdens korte inspanningen.

grtz..
            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Niks aan de reacties toe te voegen eigenlijk.
              Doordat je spierweefsel optimaler is gaan presteren( door waarschijnlijk de Creatine) worden je pezen, banden en gewrichten natuurlijk ook zwaarder belast.

Maar dat de door jou genoemde supplementen bijv. delen van je lichaam zoals spieren, pezen of gewrichten aan zouden kunnen tasten is absoluut onmogelijk.
              www.sportfood.nl

Comment

Een van de enigste risico's van creatine is idd dat je sneller gaat als dat je lichaam kan hebben. Dat het bij jou zo enorm goed werkt vind ik wel wonderbaarlijk.
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

hamstring

ik denk dat,dit niet te maken heb met de suplimenten die je op noemt.
                  want dat maakt naar mijn iedee je spieren juist soepelen,een hamstring kan zo en zo uit het niets komen.

maar ieder geval beterschap

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X