sups bij de 'jeugd'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sups bij de 'jeugd'

Is het misschiein bekend of suplementen minder goed helpen bij mensen onder de 18 of maakt dat niet uit ?
    on the road to get huge

Volgens mij maakt dat niet uit. Hoewel het er natuurlijk wel aan ligt welke je neemt. Bijvoorbeeld tribulus wordt afgeraden onder je 21ste.

Ik heb ieder geval voor mijn 18e ook al genoeg supplementen gebruikt. Zoals Creatine, HMB en amino's. En dat kan volgens mij geen kwaad.
    Groei, Groeier, Groeist

Comment

ja pcies ben ook heus niet van plan om testosteron dinge te gebruike ofzo hoor hep't in overvloed. mar gewoon standaart sups, vitamine's creatine's glutamine's eiwitjes
      on the road to get huge

Comment

als je nog jong ben groei je al hard zat zou je creatine niet eens nodig hebben

vitamine zijn altijd welkom
        Who's the Chef

Comment

Ligt eraan wat je precies onder 'jong' verstaat en over wat voor supplementen je het precies hebt.
          Kinderen en jongeren die nog volop groeien zijn een stuk kwetsbaarder voor overdosering van allerlei dingen, van eiwitten tot allerlei vitaminen en mineralen. In principe is alles wat ze niet via normale voeding binnen zouden kunnen krijgen al snel te veel.
          Voor knullen van een jaar of 15,16 gaat dat overdoseren meestal al totaal niet meer op natuurlijk, aangezien die meestal een eetlust hebben waar geen 3 bootwerkers tegenop kunnen. Die zijn dus theoretisch in staat enorme bergen eiwit en vitaminen via de normale voeding binnen te krijgen.

Ben het overigens helemaal met Been eens dat veel supplementen op die leeftijd nog volledig zinloos zijn. Vind het dan ook een véél betere en verstandiger keuze om ze zoveel mogelijk links te laten liggen en pas te gaan gebruiken als je op z'n minst volledig uitgegroeid bent in de lengte en lang genoeg traint om wat meer baat bij die supplementen te hebben.

Comment

Vind dat whey shakes je toch wel goed kunnen doen, ook op die leeftijd.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Dat kan ook wel, maar normaal gesproken heb je op die leeftijd een enorme eetlust.
              Als je die gewoon op de juiste manier gebruikt en dus een beetje verstandig je voeding kiest heb je absoluut geen shake meer nodig, omdat je al ruim voldoende eiwit uit voeding haalt.
              Een whey-shake heeft net als een weightgainer op zichzelf heel weinig waarde, het is alleen een goede en makkelijke manier om snel aan wat extra eiwitten te komen. Als je er al voldoende uit je voeding haalt is de whey dus overbodig en te veel eiwitten kunnen weer allerlei problemen veroorzaken.

Comment

Het is serieus nog erg moeilijk genoeg eiwitten binnen te krijgen. Op die eetlust verkijk je je. HIj is er wel, maar heeft enorm zijn ups en downs, er zijn weken dat ik echt amper iets lus, en er zijn weken dat ik idd die 3 matrozen bij elkaar vreet. Verder is eiwitrijk voedsel blijven nemen ook nog niet het gemakkelijkste.

Comment

Niets wat écht de moeite waard is zal ooit eenvoudig zijn, wen er maar vast aan...

Comment

Ja, ik heb het niet over overdoseringen gehad ofzo hoor. Mijn vraag was of het helpt als je sups. gebruikt op een jonge leeftijd. Ik heb toevallig creatine en dat spul gebruik ik wel maar ik zou het niet snel weer kopen, kon misschien een deal met david maken en voor een lage prijs een lading weight gainer kopen 3 kg was alleen benieuwd of dat verschilt als je jong of oud ben. En aan je behoeftes komen op onze leeftijd is echt moeilijker dan je denkt ja ik ben niet iemand die eetschema's gaat maken dat is te veel van het goede, probeer gewoon zo veel mogelijk te ete, maar dan nog denk ik dat ik wel hulp kan gebruiken vandaar die gainer. Wou heel misschien ook glutamine kopen want ik wou de maand dat ik die weightgainer ga bebruiken trainen met wat lagere reps iets meer kg dus want merk dat ik eerst veel beter gainede dus het lagere rep trainen helpt wel beter bij mij. Maar ik wil geen onnodige blessures oplopen dus doe het in periodes wat zwaarder ( met wat zwaarder bedoel ik wat zwaarder als nu maar niet zo als ik eerst deed ) ik dacht misschien is het wel goed voor herstel enzo als ik glutamine neem ?
                    on the road to get huge

Comment

dan krijg ik dit extra binnen :

770 ckall 30 gram eiwitten 158 gram koolhydraten en 1,8 gram vet

dus da's extra 1/3 van mijn koolhydraten
                      dat is 1/4 van mijn eiwitten
                      en meer dan 1/4 van mijn ckall

59 Kg Vetpercentage: 7.6 % Vet Vrije Massa: 54.5 Kg
                      Basisbehoefte: 1308.5 Kcal Sporttoeslag: 130.8 Kcal Arbeidstoeslag: 981.3 KcalSportieve arbeidstoeslag: 400 Kcal------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 2821 Kcal Dagelijkse behoefte Eiwitten: 120 Gram Dagelijkse behoefte Vetten: 63 GramDagelijkse behoefte Koolhydraten: 444 Gram
                      Last edited by hardcoremenneke; 17-12-2006, 13:56.
                      on the road to get huge

Comment

goed om aan te komen dus

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                          goed om aan te komen dus
                          daar komt het wel op neer moet toch minimaal 2 kg kunnen pakken
                          on the road to get huge

Comment

Voedingsupplement zijn een aanvulling op je voeding. Dus je kan ze naast je gewone voeding gebruiken. En dan heb ik het over weightgainers en dat soort dingen. Maar het hoeft eigenlijk op zo'n leeftijd nog helemaal niet nodig te zijn. Dit om de eenvoudige reden dat je het nog makkelijk allemaal uit je voeding kan halen. Wel zou ik bv whey kopen voor de pwo shake, ik denk wel dat dat een goede toegevoege waarde kan hebben.

Grtz..
                            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

ja dat het allemaal voor erbij is enzo weet ik wel het is ook een 'extra' maar ik had met david berekend en ik ben even duur uit als de hele maand 1 shake per dag volgens mij en 1 shake had een lager eiwit percentage 22 ofzo dacht ik en 2 weightgainer 30 dus moet je voor het voordeligste gaan, en wat aan komen is geeen probleem.
                              on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X