moeilijk op gang komen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Helemaal eens met Erik, verzadigde vetten hebben geen enkele toevoeging in tegenstelling uiteraard tot onverzadigde vetten die zijn uiteraard absoluut noodzakelijk.
    Het is ook echt niet zo dat je nooit ook maar iets aan verzadigd vet binnen zou mogen krijgen, maar dit zo veel mogelijk beperken heeft echt alleen maar positieve kanten.

Comment

dieet

ja grappig maar ff wat anders ten eerste zit ik niet aan een dieet probeer zo gezond mogelijk te eten en dit is niet wat ik elke dag eet neem ook vaak tonijn/of ei of lekkere gebraden gehakt ballen ik vind dat je best lekkere dingen mag eten.hierbij moet ik ook zeggen dat ik nooit
      atat of andere fastfood eet
      :snoep of zoetigheid ben ik niet echt dol op/neem liever een boterham
      :en voorde rest kwa tussen doortjes ook niet.

Comment

vergeten

over energie gesproken.
        ik ben voorman betonwerker dus heb altijd druk veel zwaar werk plus de verandwoordelijk heden. en ik doe ook nog een mtb biken +regelmatig trainen in de sportschool en thuis.dus ik verbrand zat en aan mijn gewicht te zien is dat niet echt zwaar 69,8 bij 172cm

Comment

@ erik+shannasse, Mijn punt was dat je niet zonder verzadigde vetten kan. Ik heb gelezen dat dit onderandere je gewrichten smeert. Ik zei trouwens niet dat je je ermee vol moet vreten.

Verder schreef ik trouwens een paar maanden geleden in een artikel dat verzadigde vetten niet gegeten moeten worden(zo min mogelijk), Jij. Shannasse corrigeerde mij toen, en vertelde me dat je niet zonder kunt en dat je ze wel gewoon moet eten, alleen met bijzondere mate.
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

ja daar zit inderdaad heel veel in...had ook meer energie inde sportschool toen mijn ritme weer meer op orde was

Comment

Ja maar Sjakie of was het nou Rowdy, wat Davito zei... ik denk dat hij gelijk heeft over jou verpercentage dat zal echt geen 4,4 zijn.

Comment

teveel verzadigde vetten

nou ik weet een ding zeker dat dat beetje verzadigde vet wat ik binnen krijg dat dat best wel mee valt.en ik ga niet in discussie over mijn vet percentage
                heb het in eenfitness instituut laten meten en ik denk dat dat zeker wel bijna 100% waar is.maar we wijken af van het gene waar het om ging tips over energie tekort voor het sporten.heb ik veel meer aan!!

Comment

Originally posted by rowdy4 View Post
                  nou ik weet een ding zeker dat dat beetje verzadigde vet wat ik binnen krijg dat dat best wel mee valt
                  Er werd je aléén een tip gegeven. Onnodig verzadigde vetten eten terwijl er hele goede alternatieven zijn vraagt om dat soort opmerkingen.

en ik ga niet in discussie over mijn vet percentage
                  heb het in eenfitness instituut laten meten en ik denk dat dat zeker wel bijna 100% waar is.
                  Gelukkig maar!
                  Er wel eens aan gedacht dat veel meet methoden niet betrouwbaar zijn?

maar we wijken af van het gene waar het om ging tips over energie tekort voor het sporten.heb ik veel meer aan!!
                  Het is een discussie forum dus als jij zaken post kan daar over gediscuccieerd worden. Er wordt een bepaald deel uitgeligt waarover een intressante discussie ontstaat die naar mijn mening niet off-topic is en doet wel degelijk terzake doet bij een al dan niet energie te kort.

gr

Comment

onodig...

oke geef dan is een paar goeie alternatiefen. ik heb van een maat toen de tijd een lijst gehad met de meest voorkomende voeding artiekelen met daar bij de calorieen koolhydraten eiwitten vetten per 100 gram nou heb ik van die lijst voedins middelen gehaald die ik al at en nieuwe voeding er bij voor een schema. ik heb thuis een dikke pil met recepten waarbij ook de basis behoeften in staan per leeftijd en lengte gewicht.daarbij zat ik al ver onder het toegestaande vet met daarbij verzadigde vetten. hierbij heb ik al aangegeven dat ik zwaarwerk doet en nog eens flink actief bent heb ook een vreselijke snelle verbrandig dus hierbij zou ik zeker misschien nog wel meer meervoudige verzadigde vetten nodig hebben voor een energie opslag.ik eet voldoende. vis, pindakaas,regelmatig advocado hutekaas.endergelijke.
                    zelfs mijn dokter zij laats nog gecomplimenteert je bent behoorlijk droog. toen heb ik gezegt wat ik daar voor doet en die zij ook let wel dat je wel genoeg vet binnen krijgt anders gaat je weerstand naar beneden. en ik vindt het dan ook vrij logies.

Comment

Heeft de dokter je dan ook verteld dat je vooral onverzadigde vetzuren moet eten? Dat wanneer je een laag vetpercentage hebt verzadigde vetten net zo slecht zijn dan wanneer je te maken hebt met een hoog vetpercentage.

Ook is het niet de hoeveelheid vet die je binnen krijgt bepaald hoe je weerstand is maar wel de hoeveelheid van welke vetsoort speelt hierin een belangrijke rol.

gr

Comment

ja

ja dat weet ik ook wel dat je lichaam meer onverzadigt nodig heeft dan verzadigde. maar waar gaat het over die 5 plakken 48+kaas 3x in de week ende rest van de 2 dagen is het meestal tonijn in het wekend eet ik sóchtends warm meestal rijs met kip en die 5 dagen gebraden gehakt val ook nog wel mee zitten wel veel eiwitten in.en 2x per dag magere yogurt zit helemaal geen vet in alleen in de vruchten yogurt.en de boter is van becel.
                        is jammer dat ik die lijst niet meer heb had ik je het excact kunnen vertellen over de voedins waarde van wat ik ingeveer binnen krijg.

ik neem ook sochtents ook een keer vitamine pil+eetlepel levertraan

Comment

ff binnen schiet

weet je ook dat als vrouwen geen borst voeding geven dat babys groeimelk krijgen in plaats van en ik weet bijna hondert % zeker dat daar meer verzadigde vetten in zitten dan onverzadigd.en weet ook waarom om weerstand op te bouwen.

Comment

dit slaat allemaal een beetje nergens op.

Ik zet alles even voor je op een rijtje.
                            A. je vet percentage is geen 4,4 procent, daar durf ik me hand voor in het vuur te steken. Doe die meting eens 5 x achter elkaar en neem het gemiddelde, dat is een stuk betrouwbaarder. Sommige meettechnieken kunnen wel 10% afwijken.

B. Verzadigd vet is onmisbaar, wel met mate natuurlijk. Jij hoef je met je lage BF totaal niet druk te maken over opslag van vet of LDL cholesterol. Eten maar.

C. Onverzadigd vet is nog veel onmisbaarder, en dit moet je bewust proberen te eten.

D. Een voedingsschema opzetten is niet moeilijk. Je hoeft niet speciaal te doen, als je maar genoeg binnen krijgt. Bekijk de links in mijn signature(handtekening) eens.

E. Maak eens een overduidelijk schema, en post deze.

F. Gebruik leestekens en juiste spelling.
                            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                              B. Verzadigd vet is onmisbaar, wel met mate natuurlijk. Jij hoef je met je lage BF totaal niet druk te maken over opslag van vet of LDL cholesterol. Eten maar.
                              LDL cholesterol wordt niet opgeslagen als lichaamsvet maar zweeft in je bloedbaan. Het blijft dan ergens aan de vaatwand hangen waardoor er na verloop van tijd een vernauwing ontstaat. Dat is het gevaar van LDL cholesterol.

gr

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                                Verder schreef ik trouwens een paar maanden geleden in een artikel dat verzadigde vetten niet gegeten moeten worden(zo min mogelijk), Jij. Shannasse corrigeerde mij toen, en vertelde me dat je niet zonder kunt en dat je ze wel gewoon moet eten, alleen met bijzondere mate.
                                Doe maar ff quoten dan of het topic naar boven schoppen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X