Iemand dit wel eens geprobeerd????

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iemand dit wel eens geprobeerd????

http://www.ergogenics.org/tourniquet.html
    zat ff op ergogenics te browsen kom ik dit tegen, het klinkt erg sterk

Japanse onderzoekers hebben een trainingsmethode ontdekt waarbij de aanmaak van groeihormoon met 290 keer omhoog gaat. De methode komt erop neer dat sporters hun te trainen spieren van tevoren afbinden met een tourniquet.

De Japanners bonden bij zes proefpersonen beide benen af. Daarna deden de proefpersonen vijf setjes leg-extensions. Het gewicht was laag: ongeveer twintig procent van het gewicht waar ze nog net 1 herhaling konden maken. Het aantal herhalingen lag minimaal op veertien. De proefpersonen trainden tot de laatste rep. Na de training maakten de onderzoekers het tourniquet los.

De bizarre trainingsmethode veroorzaakte niet meer schade aan de spieren dan een normale training. De concentraties lipide peroxide - een vrije radicaal die vrijkomt bij inspanning - en creatine fosfokinase - een enzym dat vrijkomt als er spieren zijn beschadigd - veranderden niet.

Wel trad er beduidend meer verzuring op en steeg de aanmaak van Nor-adrenaline. De grootste verandering was echter de stijging van de concentratie van Groeihormoon en Interleukine-6.

De Japanners concludeerden dat ze een methode hadden ontdekt waarmee ze de aanmaak van het anabole groeihormoon konden verhogen zonder de weefsels te beschadigen.

Een nuancering is hier op zijn plaats: de publicatie komt uit het voorjaar van 2000. Nadien hebben de onderzoekers weinig meer van zich laten horen. Misschien is de methode toch iets minder veelbelovend dan de Japanners beweren. Of de methode is zo interessant, dat de Japanse sportwetenschappers hem liever voor zichzelf houden.

De methode doet me denken aan wat dat Japanse schaatsmonster wel eens over zijn wedstrijdvoorbereiding heeft verteld. Hoe heet hij ook al weer? Jullie weten toch wel wie ik bedoel? Klein van stuk. Half mens, half been. En griezelig snel.

Bron

Takarada Y, Nakamura Y, Aruga S, Onda T, Miyazaki S, Ishii N. Rapid increase in plasma growth hormone after low-intensity resistance exercise with vascular occlusion. J Appl Physiol 2000 Jan;88(1):61-5. [PubMed]

Lijkt me straf hoor. Door spieren af te binden voorkom je de bloed doorstroming. Terwijl je bij het trainen net meer bloed door de spieren laat pompen. Spreekt elkaar grandioos tegen. Kan volgens mij dus niet gezond zijn.

Je moet trouwens zelf eens een experimentje doen. Als je een vinger afbindt wordt deze ook dikker. Als je dan met die vinger 'gaat trainen' zal hij nog meer opzwellen. Maar dit is zeker niet blijvend. Eens de bloed doorstroming terug normaal is wordt ook de vinger en bijhorende spieren terug normaal.

Maar ja, japanners he
    -Feel free... Or die trying-
    -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Comment

Lol!

Comment

het idee was toch dat er een bepaald groeihormoon wordt aangemaakt...............ben toch geneigd om het een keer te proberen maar als er nergens anders info over te vinden is zal het wel een hete luchtballon zijn

Comment

soms zijn dingen te raar om waar te zijn. Ik hoop eigenlijk dat niet waar is...
          Als je na gaat denken. 'groot' zijn gaat dan zo makkelijk worden dat heel bodybuilding een beetje standaard gaat worden voor de bevolking want iedereen gaat het doen. Het is dan toch makkelijk om 'groot' te worden.

Als je het mij vraagt, laat dan de ouderwetse moeite-doen-voor-je-lichaam methode maar lekker blijven.
          I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X