Paar onzekerheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goeiemorgen!

Wederom bedankt voor de vele reacties
    Nou zie ik toch al wat tegenstrijdige informatie van verschillende mensen? Sommige zeggen dat je een heel voedingschema moet samenstellen. anderen zeggen weer dat je al in de goede richting zit als je wat dingen laat (en wat andere dingen er juist weer BIJ eet..)

Kort samengevat komt het er dus op neer dat de eerste 3 maanden m'n lichaam genoeg te verbranden heeft, maar over 3 maanden niet meer. en daarom moet je dus goed/veel eten?..

Comment

stickies gelezen?
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by nickhguitar View Post
        Goeiemorgen!

Wederom bedankt voor de vele reacties
        Nou zie ik toch al wat tegenstrijdige informatie van verschillende mensen? Sommige zeggen dat je een heel voedingschema moet samenstellen. anderen zeggen weer dat je al in de goede richting zit als je wat dingen laat (en wat andere dingen er juist weer BIJ eet..)

Kort samengevat komt het er dus op neer dat de eerste 3 maanden m'n lichaam genoeg te verbranden heeft, maar over 3 maanden niet meer. en daarom moet je dus goed/veel eten?..
        Als n00b zijn je spieren nog vrij in-actief en werkt je lichaam alles behalve optimaal om je voeding te gebruiken. De eerste maanden kun je dus met slecht eten al redelijke vooruitgang boeken omdat je spieren eerst actief moeten worden en dan al iets groeien. Ook gaat je lichaam eindelijk de voeding gebruiken die je het geeft. Vanwege dit concept is het mogelijk dat als je gewend bent, maar 1400kcal per dag te eten al te kunnen groeien op 1600kcal. Terwijl je berekend kcal iets van 2500kcal zou moeten zijn. Dit is omdat je lichaam opeens iets qua voeding krijgt en het meteen gaat gebruiken.

Als je niet strikt wilt eten...zorg op zijn minst dat je genoeg eiwitten en onverzadigd vet binnen krijgt. Eet dus veel vlees beleg, los vlees en een handje of 2-3 aan nootjes per dag. Neem een bak kwark voor het slapen. Dat is al een redelijke basis om een tijdje mee vooruit te kunnen gaan.

Maar als je serieus winst wilt boeken dan ja...bereken je kcal en wat je doen moet eten en hoeveel. Je hoeft je niet druk te maken om hoe laat je eet...als je het maar allemaal op eet gedurende de dag.

Comment

ja, gisteravond wel. maar ik vind 't niet echt overzichtelijk ofzo..
          Ik vraag gewoon dingen. Als je niet wil antwoorden, laat 't dan..

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Als n00b zijn je spieren nog vrij in-actief en werkt je lichaam alles behalve optimaal om je voeding te gebruiken. De eerste maanden kun je dus met slecht eten al redelijke vooruitgang boeken omdat je spieren eerst actief moeten worden en dan al iets groeien. Ook gaat je lichaam eindelijk de voeding gebruiken die je het geeft. Vanwege dit concept is het mogelijk dat als je gewend bent, maar 1400kcal per dag te eten al te kunnen groeien op 1600kcal. Terwijl je berekend kcal iets van 2500kcal zou moeten zijn. Dit is omdat je lichaam opeens iets qua voeding krijgt en het meteen gaat gebruiken.

Als je niet strikt wilt eten...zorg op zijn minst dat je genoeg eiwitten en onverzadigd vet binnen krijgt. Eet dus veel vlees beleg, los vlees en een handje of 2-3 aan nootjes per dag. Neem een bak kwark voor het slapen. Dat is al een redelijke basis om een tijdje mee vooruit te kunnen gaan.

Maar als je serieus winst wilt boeken dan ja...bereken je kcal en wat je doen moet eten en hoeveel. Je hoeft je niet druk te maken om hoe laat je eet...als je het maar allemaal op eet gedurende de dag.
            Dankjewel voor je reactie!
            Is ipv kwark andere zuivel ook goed? of gaat het echt specifiek om kwark?
            En wat voor nootjes moet ik aan denken?.. (of maakt dat niet uit?)

Comment

Kwark is goede zuivel. Wat zou je anders willen? o.O

Qua noten maakt niet zoveel uit. Walnoten hebben extra Omega-3, Macademia's, cashews, pinda's...varieer zou ik zeggen.

Comment

Monaverwerntoetje is geen goede zuivel, zet dat maar uit je hoofd.
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by nickhguitar View Post
                  ja, gisteravond wel. maar ik vind 't niet echt overzichtelijk ofzo..
                  Ik vraag gewoon dingen. Als je niet wil antwoorden, laat 't dan..
                  Ik ben niet geinteresseerd genoeg om me ef te concentreren op die tekst.
                  Dus ik doe het gewoon op de luie manier en stel gewoon domme vragen zodat iedereen mij alles voorkauwd.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                    Ik ben niet geinteresseerd genoeg om me ef te concentreren op die tekst.
                    Dus ik doe het gewoon op de luie manier en stel gewoon domme vragen zodat iedereen mij alles voorkauwd.
                    hahah daar lijkt het op neer te komen ja

Comment

hmm, persoonlijk vind ik de stickies ook wel niet echt denderend gestructureerd.
                      Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X