nauwelijks resultaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Omdat als je je rug traint je een pull-beweging doet en dus de gewichten naar je toetrekt, daarmee train je dus ook gelijk je biceps. En bij borst doe je push-bewegingen en druk je daarmee weg, dus je gebruikt je triceps ook
    .. no pain = no gain ..

Comment

Originally posted by HYilmaz85 View Post
      Omdat als je je rug traint je een pull-beweging doet en dus de gewichten naar je toetrekt, daarmee train je dus ook gelijk je biceps. En bij borst doe je push-bewegingen en druk je daarmee weg, dus je gebruikt je triceps ook
      Dat is geen reden waarvoor het beter is, het kan allebei even goed namelijk.
      Ligt er beetje aan hoe het verder ingedeeld is.
      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
        Dat is geen reden waarvoor het beter is, het kan allebei even goed namelijk.
        Ligt er beetje aan hoe het verder ingedeeld is.
        Ik zeg ook niet dat het beter is he
        Hij vraagt waarom rug+biceps ipv rug+triceps etc. En ik geef aan dat je je biceps meetraint als je je rug aan het trainen bent..
        .. no pain = no gain ..

Comment

Dat is dan toch geen directe reden om biceps na rug te doen?
          Groeten

Comment

Dat is nou ook mijn punt

Comment

Als je borst traint zijn je triceps en voorkant schouders assisterende spiergroepen. Vooral bij grote oefeningen zoals bankdrukken is dat het geval. Je spieren werken namelijk niet altijd maar alleen, ze werken ook samen. Bij bankdrukken dus bijv. pak je niet alleen je borst aan, maar ook je voorkant schouders en triceps. Bij rug hetzelfde verhaal. Als je rug traint pak je ook biceps mee, net als achterkant schouders.

Dat verhaal betekent inderdaad niet dat je borst niet kan combineren met biceps en rug met triceps. Dat kan wel. Maar niet op de manier zoals jij dat doet. Je moet dan een betere indeling maken. Vandaag rug + triceps en morgen borst biceps is dus onmogelijk. Dat is vloeken in de kerk. Als je bovenstaande leest snap je nu dus als het goed is waarom. Schouders de dag na borst is dus ook niet echt optimaal, dan kun je die beter verwerken in de training die je op borst dag doet. Dat was het voorbeeld dat ik gaf met borst/voor en zijkant schouders/triceps.

Verder zou je ook nog kunnen denken aan een 3 daags fullbody schema, maar als je meerdere sporten beoefend lijkt een split schema mij sowieso voordeliger. Dan kun je de dagen beter in plannen. Maar dat is uiteraard helemaal aan jezelf.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Nee dat is ook geen reden om biceps na rug te doen. Maar ik vind het logischer/fijner om rug+biceps te trainen, en borst+triceps.
                .. no pain = no gain ..

Comment

Originally posted by gentjuh View Post
                  yep, mar neem je genoeg rust tussen je sets of train je achter elkaar door, veel mensen vergeten rust tussen sets waardoor spiergroei erg langzaam kan gaan, doe 2/3 min rust bij iedere set!
                  (ps ik ben miss nog noob op dit gebied mar heb het gelezen in M&F!!!)
                  Zou iemand me soms kunnen uitleggen waarom hje zolang zou moeten wachten tussen setjes ?

alvast bedankt!

Comment

Dat hoeft niet, snap niet dat jullie naar gentjuh luisteren

Wat ik al helemaal niet snap is dat Gentjuh anderen tips gaat geven terwijl hij er zelf geen bal van snapt. Ik zeg niet dat ik er veel verstand van heb, daarom houd ik ook verstandig mijn bek dicht bij dingen waar ik niets over weet.

Comment

Originally posted by crescere View Post
                      Zou iemand me soms kunnen uitleggen waarom hje zolang zou moeten wachten tussen setjes ?

alvast bedankt!
                      Is bullshit.
                      Groeten

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                        Meer eten.
                        +1 je eet veel te weinig
                        <------ BB Gun doet auw!

Comment

Dit is echt the stupid leading the blind, waar zijn we nou mee bezig hier. Mensen die zelf net beginnen geven hier advies wat in de verste verte soms kant nog wal raakt. Onderwerp drijft af naar borst/triceps, danwel rug/triceps en whatnot, TS komt niet verder zo.

Die kerel komt 1,4kg aan in een maand, nergens wordt gezegd of dit spiermassa is, vetmassa en hoeveel van beiden (TS als je dit niet weet zoek dat eerst maar eens uit want dan weet je helemaal niet waar je mee bezig bent als je een klaagtopic aanmaakt) 1,4kg per maand in cleane massa is prima.

Verder doet de TS aan kickboxen verdere cardio en wat/hoe die traint is naar alle waarschijnlijkheid ook nog genoeg op te merken.

Oplossing; je komt niet genoeg aan - > Eet meer PUNT EINDE DISCUSSIE

Verder is je schema nog aardig troep

Wat doet appelstroop in je schema, waarom zit er boter op je brood, wat is het nut van vruchtensap midden op de middag. 400gr aardappelen is echt een berg in tegenstelling tot wat iedereen blijkbaar denkt hier, nogmaals vruchtensap bij het eten, waarom is er jus, rijst is in ongekookt waarschijnlijk en een lepel is hoogstwaarschijnlijk geen 30gr, wat is het praktisch nut van 15gr kip?

Je eiwitten zitten onder de 200, inclusief granen en whatnot, hier raden ze 3x BW aan, zou dat zelfs nog wat opschroeven maar that's just me (inclusief granen 250)

Zelfs als je dit schema volgt van rond de 4k cal, dagelijks met jouw BW kan ik me bijna niet voorstellen dat je geen progressie boekt. Je cal ligt hoog true, maar ik geloof nooit dat je dit consequent dagelijks volgt en niks bijkomt.

Je trainingsschema zou eventueel 'ok' zijn als je er niet nog troep naast doet, dit doe je wel dus is het teveel. Verder is je indeling vrij ruk, triceps de dag voor schouders is al vrij bout, schouders en benen bij elkaar is ook niet de meest ideale combo tenzij je een pussy benentraining hebt (ye I just said that) en je voorste schouderkoppen zijn sowieso overbelast, al is het maar door de frequentie in combo met kickboxen (wat hard je schouders sloopt)

Je bent duidelijk teveel aan het trainen voor je extra activiteiten en zorgt dat beide minder effectief zijn, niemand kan lekker kickboxen na een goede benendag, interesseert me niks hoe hardcore je bent, AS gebruikers eventueel uitgesloten.

Je volume in de gym is ook nog eens torenhoog, 4x12 reps damn en ik gok erop dat je nog vrij veel oefeningen doet ook.

Je oplossing zou liggen in je trainingsschema aanpassen aan je herstelvermogen, je voeding omhoog gooien en consequent eten.

Training zou ik gaan denken aan hogere intensiteit, minder volume, stricte (iets langszamer dan nu) uitvoering om je gewrichten zoveel mogelijk te ontzien in iets lagere reprange alsmede je schema te herzien. Je vergt meer van je herstel met een borst/bi, rug/tri, schouders benen dan met een borst/schouder/tri, rug/bi, benen split. Verder moet je je realiseren dat er maar erg weining kickboxers zijn die daadwerkelijk vrij breed zijn (en naturel) en dit heel erg lastig samengaat. 3x p/w KT + 2x KB is wel aardig aan de max voor veel naturals, eventueel 4x mits je UB/LB doet en goed timed.

Tot slot, houdt een trainingslog bij, als je geen progressie maakt in de gym hoef je ook geen progressie in gewicht te verwachten.

Deed vroeger ook aan KB'en en in die tijd (behalve het feit dat ik kut at) was het voor mij echt een hell om ook maar 100gr aan te komen, misselijk na de KB, vaak misselijk na het fitnessen, altijd spierpijn, vermoeidheid en kutte KB trainingen vanwege stijfheid, you name it...
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hij zegt het misschien wat bot, maar hij heeft wel gelijk.
                            Ik zei het al op pagina 1 van dit topic: JIJ DOET VEEL TE VEEL!
                            Als massa echt je doel is zou ik bovenstaande advies van Yawgmoth maar snel opvolgen. Afhankelijk van hoe droog je wil staan moet je zijn advies qua koolhydraten naar je eigen maatstaven behandelen maar je vetten en eiwitten moeten idd echt omhoog.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
                              Dat hoeft niet, snap niet dat jullie naar gentjuh luisteren

Wat ik al helemaal niet snap is dat Gentjuh anderen tips gaat geven terwijl hij er zelf geen bal van snapt. Ik zeg niet dat ik er veel verstand van heb, daarom houd ik ook verstandig mijn bek dicht bij dingen waar ik niets over weet.
                              luister gast IK HEB DIT GELEZEN IN M&F!!!! die snappen er wel wat van, ik eg alleen mar wat daar staat

Comment

Tja wat meer kan je toevoegen aan de reactie van Yawgmoth want die is

@TS, niet meer omkijken naar gezwets maar volg deze adviezen op!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X