nieuwe methode

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

copy en paste

Je hebt spierpijn en spierpijn. Heb je spierpijn die met een dag of twee verdwenen is en waarbij je hooguit enige hinder ondervindt dan is er niks aan de hand. Heb je dagenlang echt pijn, dan is er duidelijk sprake van spierschade. En dat laatste kan nooit de bedoeling zijn.

Spieren herstellen uiteraard van beschadigingen, maar dat betekent wel dat er, hoe klein ook, littekenweefsels aanwezig zullen zijn. En littekenweefsel is geen spierweefsel. Het is minder rekbaar dan spierweefsel en kan zelfs nieuwe spierblessures veroorzaken.

Het is een wijdverbreid misverstand dat spieren sterker worden door herstel na spierpijn. Wat wel het geval is, is dat, door regelmatige zware belastingen en het verleggen van de belasting door langzamerhand steeds zwaardere gewichten te gebruiken, de spieren steeds sterker worden. Dat kan beter zonder èchte spierpijn, omdat echte spierpijn gewoon betekent dat de zaak beschadigd is. Elke beschadiging betekent ook dat er tijdelijk een zwakke plek ontstaat. Dat betekent ook dat, als de spierpijn over is, die zwakke plek nog steeds aanwezig is. Die trekt na verloop gelukkig wel weer bij, maar om te stellen dat je na spierpijn sterkere spieren hebt is onzin.

Let wel, ik heb het hier dus niet over wat men ook vaak spierpijn noemt en die in feite een spierkater is, die dus weinig hinder oplevert en met twee dagen verdwenen is! Want in dat geval is er geen sprake van beschadiging en zal de spier iets sterker zijn na het verdwijnen van de kater.

Vergeet ook niet dat (te) veel bodybuilders ongeoorloofde middelen gebruiken in hun streven naar een "goddelijk" lichaam. Dit spul zorgt voor een veel sneller herstel en een toename van de spierkracht. Train je "natural", dus zonder deze verboden middelen, dan heb je dat effect dus niet in het geval van echte spierpijn!

Concluderend mag je zeggen dat èchte spierpijn gewoon niet goed is. En dat je, als je last hebt van een spierkater, er niets aan de hand is. Je hebt dan gewoon goed getraind en zal daar dan ook, in gezondheid, de vruchten van plukken.
    uut grunn!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Hahahahahahahaa, dat maakt me erg nieuwsgierig naar je eigen onderbouwing.

Hahahahahaa, daar ging een beetje plas mee!
      overbodige info.

Fit vak mensen zijn net zo gek als bij mij in de klas wie niet weet wat ik doe zoek maar op mijn profiel.

trouwens wie dr info wil over voeding wat ik te leren krijg wil ik wel mooi bestandje verzenden vie msn ofzo want mag het niet online gooien

ontopic:
      Spierpijn is helemaal niet nodig om groter/sterker te worden.
      je krijgt zoals je geleerd hebt spierscheurtjes in je eiwit in de spieren dit geeft bij de meeste mensen spierpijn, maar sommige hebben het geluk of ongeluk ligt eraan hoe je het bekijkt geen last van, heb ook eigenlijk nooit spierpijn in mijn triceps.

wet van verminderde waaropbrengst ken ik ja maar gaat erom dat spierpijn geen hol uitmaakt met spiergroei.
      oowhja 2 jaar trianen vind ik niet veel en die papiertjes zuigen omdat er geen vaste regels zijn om die te kunnen krijgen de school/study kan zelf bepalen wat de lat is van wanneer je het papiertje krijgt.
      Calisthenics / Street workout

Comment

De wet van de vermindere meeropbrengst

In het begin ga je snel vooruit, na verloop van tijd wordt dat steeds moeilijker. De
        training zal steeds opnieuw bekeken moeten worden en de trainingsprikkels zullen
        goed gedoseerd moeten blijven. Binnen de hele periodisering en aanpak van de
        atleet zal er zorg gedragen moeten worden dat de prestatiecurve positief blijft.
        Nadat je in het begin scherp en snel reageert op trainingsprikkels neemt dit in de
        loop van de tijd steeds meer af. Dit noemen we de wet van de verminderde
        meeropbrengst.
        Hoe langer je traint des te moeilijker wordt het om effect te behouden en te
        verkrijgen van de training.

Dus ik onderbouw dat die wet inderdaad bestaat.. maar dat BM hem verkeerd gebruikt.. en aan de hand van zijn cijfers had hij dat stuk van de examens fout..

Comment

Leest.....Slaat zich hard in zijn gezicht.....,
          BM miss moet je mn boek fysiologie is lenen en doe er gelijk maar mn sesam atlas bij...
          The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
          Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

This should be you;

Maar omdat dat niet zo is, heb ik er net 15 minuten over gedaan een geschikte foto te vinden;

Originally posted by bobmarley View Post
            Het is mogelijk maar volgens de boeken en ervaring die ik heb gehad, kun je het beter aanpassen zodat je meer spierpijn hebt omdat dit de prikkel vergroot zoek even naar de wet van de vermindere meeropbrengst dan zal je automatisch begrijpen wat ik bedoel.!
            Er valt meer te halen!.
            Heb trouwens geen LOI curcus gevolg ben geslaagd met de cijfers: theorie 7,9 pratijk 8,5 en mondeling 8,5 denk niet dat de mensen van fitvak gek zijn.

Nou dan zal ik mezelf moet bewijzen dat ik wel gelijk kan hebben ofniet.
            Ik ga nu trainen!. trouwens is er een forum waar ik kan laten zien wat de resultaten zijn van de aankomende weken dan zullen we zien of het iets aanhaalt.? trouwens als je geen spierpijn hebt is er geen prikkel dus heb je je lichaam niet of minimaal uit balans gebracht en dat is wel de bedoeling van training, als je telkens minder spierpijn hebt na je trainingen moet je je training aanpassen, zoek anders even op wet van vermindere meeropbrengst het is mij te lang om dat uit te leggen.
            Groeten BM

spierpijn moet wel, dat betekent dat je je lichaam uit balans hebt gebracht als dat niet zo is heb je geen prikkel en als je geen prikkel hebt geen groei, ik heb verder een vrij goede basisconditie, ik neem na de training 2dagen rust i.p.v 1 zodat de spierpijn geen kwaad kan. en ik ga niet al te zwaar in de kilo`s zitten uit voorzorg.
            Groeten BM

Om jullie tijd niet helemaal verdaan te hebben, kijk boobs!

En deze kwam ik tegen en moest ik even ergens posten ...

Ja ik heb even wat tijd over op dit moment
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

WHAHAHAHAHA yawgmoth zalig!!!!! XD en die van febreze WTF :d, en yaaaay BOOOBIES
              The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.

Comment

Het is nu wel akelig stil in eens..

Comment

Nou en ik maar hopen dat we ongelijk krijgen en dat de discussie verder gaat.. maar nee hoor nog steeds geen reactie van BM.. is dat omdat we gelijk hebben en hij er achter is dat zijn opleiding toch niet echt voldoende is?

P.s: in een gezonde discussie moeten uitspraken onderbouwd worden...

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post

trouwens wie dr info wil over voeding wat ik te leren krijg wil ik wel mooi bestandje verzenden vie msn ofzo want mag het niet online gooien
                    Ik heb wel interesse.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                      Ik heb wel interesse.
                      stuur het ook daar naar mij als het interessant is?

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
                        stuur het ook daar naar mij als het interessant is?

Jazeker!

Comment

De hypothekeer!!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X