Arm blessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Arm blessure

Hallo mensen.

Ik ben in april weer beginnen te trainen.

Ik had 6 jaar niet getraind door drukte in mijn privé leven en eigenlijk ook wel een gebrek aan motivatie. Echter na verloop van tijd komen de kilo's erbij, en dan moet je de knoop door hakken. En dat is dus trainen geworden. Buffelen, afzien, genieten van het feit dat je weer steeds sterker wordt, en dat je conditie beter wordt.

Ik ben er nu ook wat serieuzer mee bezig, qua voeding en leefstijl. Serieuzer dan 6 jaar terug. Eigenlijk ben ik (weer) verslaafd aan trainen.

Het probleem is een beetje dat ik nu 34 ben , en ik het idee heb dat ik ten eerste niet zo snel herstel als vroeger, en ten 2e sneller geblesseerd raak.

Ik heb een maand geleden een schouderblessure gehad, doordat mijn hoofd meer dacht te kunnen dan dat mijn schouder daadwerkelijk aankon. En dat ik dacht dat ik binnen no time weer zo sterk zou zijn als voorheen. Ik trainde te zwaar. Mijn schouder kon dat (nog niet ) aan.

Nu even waar het me om gaat; ik heb nu een nogal vreemde blessure aan mijn onderarm. Ik ben er al mee naar de dokter geweest (die zegt uiteraard RUST), echter twijfel ik nu zelf welke spier geblesseerd is, en of het een spier is of een pees.

Vermoedelijk komt het door overbelasting: ik train 6x per week.

Per dag een spiergroep;

Borst, Rug, Schouders, Biceps + triceps, benen, rust, en dan het riedeltje opnieuw icm met een half uur tot 50 min cardio per training. (Tja, je wilt afgetraind worden, en liefst zo snel mogelijk)

Ik zal even aangeven welke spier/pees mijn problemen oplevert:

Als ik mijn onderarm naar mijn bicep beweeg en hard aanspan, voel ik een stekende pijn ergens IN de binnenkant van mijn elleboog, in de holte dus, en NIET aan de buitenkant.

-Als ik mijn linker arm recht vooruit hou, recht houd, en mijn hand linksom draai , steekt het licht. Rechtsom geeft eigenlijk geen probleem.

Zijn er meer mensen die deze blessure gehad hebben, en mijn vraag is; hoe lang duurt dit? Is het verstandig om er "omheen" te trainen? Of is het beter om echt volledige rust te houden en cardio te doen tot het over is? Ik ben nu ongeveer 2 weken lang alleen aan het cardio'en, en benen aan het doen, echter ik dacht vandaag laat ik eens voorzichtig de biceps doen. Dat was dus een slecht idee. De spier/pees voelt nu stijf aan terwijl ik het héél licht deed. 8kg.

Het viel me overigens op dat bij bijvoorbeeld roeien (voordat ik de blessure ECHT had) deze spier/pees al geirriteerd was (explosieve bewegingen), echter ben ik gewoon door blijven trainen met mijn domme kop.

Ik heb mijn lesje nu op zich geleerd, en weet nu dat ik minder vaak moet (kracht)trainen, maximaal om de dag gewichten, en dat ik lichter moet trainen, om ervoor te zorgen dat ik het gewicht gecontroleerder kan bewegen en dus de oefeningen beter kan doen. Maar daar heb ik nu weinig aan, omdat ik nu nagenoeg geen enkele oefening kan doen waarmee je "trekt" met je arm. Bankdrukken e.d. wil wel, maar voor de rest weinig.

Dus ik baal als een stekker. Ik wil fysiek nog wat bereiken, dus dit moet over.
    Last edited by Vale46NL; 08-08-2011, 16:58.

Ik vroeger in me begin jaren ook veel last gehad van zulke bleserus had een paar dat der me rechter bicebs vol zat met vocht en hele maal maal opgezwolle van.

en ook last vna me schouder en nek en vooral me rug had ik erg veel last.

En de laatse keer in 2008 zat ik nog een kuur maar ja.

kwam dor over belasting trainde toen ook 5 a 6x per week sinds 2 jaar train ik normaal heb nu nergens last van.

maar rust is echt belangrijk

Comment

Bedankt voor je reactie. Hoe lang duren dit soort blessures?

Ik heb nu anderhalve week echt niks met mijn armen gedaan, volgens mij was vorige week woensdag oid de laatste keer dat ik iets deed. Dat was de borst. Lichtjes.

En ja, ik dacht vandaag ff proberen weetjewel? Maar het ging niet echt dus ik ben maar gestopt.

Edit; ik kan gelukkig nog wel cardio'en. Er moet nog 10% vet van me af. Dus op zich is het niet zo heel erg dramatisch dat ik even niks kan, maar goed. Ik wil wel graag zsm weer pompen.
      Last edited by Vale46NL; 08-08-2011, 18:24. Reason: typo

Comment

ik zou zeggen rond de 4 weken rust heb in het begin ook veel last van dit soort blessures gehad
        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Ik denk dan dat dit helaas de prijs is die ik betaal voor het ouder worden.

"Vroeger" had ik hier nooit last van.

Maar goed. Bedankt iig.

Volgende keer maar wat verstandiger trainen.

Comment

o ik was toen der last van kreeg 20 a 21 ik een keer zelf iets verekt in me schouder maar had een week of 8 last van.

maar em ik der zelf maande last van ik weet niet meer precies hoelang.

Maar dit kwam alle maal dor overblasting.

Keek vroeger vaka op tegen andre vond een schema van anrold of zo van 6x per week traine.

of 2x per dag traine nzelff een keer in de kuur en me voedings was hele maal sucks.

nam gainer en had een vet van 17% en toen met kuur en traine 27% of zo
            heef een half gekost om naar 22% maar toen trainde ik in een andre sportschool daar kon me vet meten.

En zo nog wel meer domme foute gemaakt:P

Maar je leert der wel van fouten moet je leren zeggen ze.

Je kunt niet alles weten he

Comment

Aan je leeftijd ligt het in ieder geval niet,das niets man 34!

Comment

nee idd ik mense zien gain rond hun 40ste en clean.

dor naar lichaam te luistere en slim te traine. sommige trainde maar 3x per week.

Maar hun lette toen tijd wel op hun voeding.

Comment

Een gesprekje met de fysio is natuurlijk nooit weg, daar kun je zonder verwijzing naartoe.
                  Ik ben aan het revalideren en daar wordt heel veel aandacht besteed aan het fijne lijntje tussen belasting en overbelasting. Daar hoort een stukje lichaamsbesef bij: hoe herken je problemen voordat ze ontaarden in blessures? Heb het er eens over met een professional, voordat je in een cyclus komt van overbelasting en blessures.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Lijkt op een tenniselleboog? Net zoals een voetbalknie aan de binnenkant van het gewricht waar dus geen spieren zitten? Als dat zo is zou ik inderdaad rust nemen (kan wel 6 weken duren). Er zit vocht in je holtes om een blessure te genezen en dat moet eerst weg. Doortrainen kan het chronisch maken! Als je dat dus hebt kan je wel oefeningen doen zonder je elleboog!
                    Met 34 hoefde ik nog geen gas terug te nemen, maar ik denk dat de schrijvers hierboven vergeten dat je 6 jaar niet hebt getraind... Dan moet je als je wat ouder wordt wel een beetje rustiger opbouwen.. Probleem is namelijk dat je spieren veel sneller sterk zijn dan je aanhechtingen en pezen (als je al een sportgeschiedenis hebt als jij) en dan is er wel een risico op overbelasting.
                    Rustig aan, dan kom je er ook!

Comment

Ik zou gewoon rusten of doortrainen met 50% van wat je normaal deed.

krijg ook wel eens met voetballen trap tegen kuit en dan zegt onze trainer doortrainen maar wel rustig aan
                      dus loop pasje ofzo

Comment

Originally posted by sndrhzng View Post
                        Lijkt op een tenniselleboog? Net zoals een voetbalknie aan de binnenkant van het gewricht waar dus geen spieren zitten? Als dat zo is zou ik inderdaad rust nemen (kan wel 6 weken duren). Er zit vocht in je holtes om een blessure te genezen en dat moet eerst weg. Doortrainen kan het chronisch maken! Als je dat dus hebt kan je wel oefeningen doen zonder je elleboog!
                        Met 34 hoefde ik nog geen gas terug te nemen, maar ik denk dat de schrijvers hierboven vergeten dat je 6 jaar niet hebt getraind... Dan moet je als je wat ouder wordt wel een beetje rustiger opbouwen.. Probleem is namelijk dat je spieren veel sneller sterk zijn dan je aanhechtingen en pezen (als je al een sportgeschiedenis hebt als jij) en dan is er wel een risico op overbelasting.
                        Rustig aan, dan kom je er ook!
                        Bedankt voor het advies.

Ik heb al een week lang speurwerk gedaan op internet, en volgens mij, maar schiet me niet lek, zit het probleem van tenniselleboog meer aan de buitenkant van je elleboog, echter als ik dit plaatje zie dan begin ik toch te twijfelen:

:

Volgens mij is de spier op het plaatje meer de spier met pees die naar de buitenkant van de elleboog loopt. Ik heb geen klachten aan mijn elleboog zelf. Echter als ik die bovenliggende spier zie, die extensoren, dan twijfel ik weer.

Ik heb het gevoel dat de bicep ook meespeelt. Volgens mij is het de M. brachioradialis.

Maar goed. Ik rust wel een week of wat. Ik heb geen haast, al is het wel klote.

Originally posted by Unbenplees View Post
                        Ik zou gewoon rusten of doortrainen met 50% van wat je normaal deed.

krijg ook wel eens met voetballen trap tegen kuit en dan zegt onze trainer doortrainen maar wel rustig aan
                        dus loop pasje ofzo
                        Dat ga ik niet doen. Zelfs 50% is te zwaar. Straks wordt het chronisch, en dan ben ik echt de lul. Dit is al erg genoeg. En een trap tegen een kuit is iets anders dan een verrekte pees of spier natuurlijk... Ik heb nog liever een trap tegen mijn kuit dan wat ik nu heb. Dan weet ik iig zeker dat ik over een weekje weer kan trainen. Alhoewel dat ook pijnlijk kan zijn. Daar heb ik ook wel ervaring mee. Maar dan met uitdelen.
                        Last edited by Vale46NL; 09-08-2011, 01:06.

Comment

Originally posted by Vale46NL View Post
                          Bedankt voor het advies.

Ik heb al een week lang speurwerk gedaan op internet, en volgens mij, maar schiet me niet lek, zit het probleem van tenniselleboog meer aan de buitenkant van je elleboog, echter als ik dit plaatje zie dan begin ik toch te twijfelen:

:

Volgens mij is de spier op het plaatje meer de spier met pees die naar de buitenkant van de elleboog loopt. Ik heb geen klachten aan mijn elleboog zelf. Echter als ik die bovenliggende spier zie, die extensoren, dan twijfel ik weer.

Ik heb het gevoel dat de bicep ook meespeelt. Volgens mij is het de M. brachioradialis.

Maar goed. Ik rust wel een week of wat. Ik heb geen haast, al is het wel klote.

Dat ga ik niet doen. Zelfs 50% is te zwaar. Straks wordt het chronisch, en dan ben ik echt de lul. Dit is al erg genoeg. En een trap tegen een kuit is iets anders dan een verrekte pees of spier natuurlijk... Ik heb nog liever een trap tegen mijn kuit dan wat ik nu heb. Dan weet ik iig zeker dat ik over een weekje weer kan trainen. Alhoewel dat ook pijnlijk kan zijn. Daar heb ik ook wel ervaring mee. Maar dan met uitdelen.
                          niet een trap maar echt iemand met ijzeren noppen vol op joun gestrekte kuit
                          auww
                          maja 25% dan :P nee grapje succes man

Comment

Hallo. Daar ben ik weer...

Ik dacht ik post nog even over hoe het nu gaat.

Eigenlijk gaat het niet goed.

De problemen met mijn "onderarm" zijn weg, echter heb ik nog steeds last van de onderkant (aanhechting?) van mijn biceps.

Ik heb een week of 6 geleden 3 weken rust genomen (na 5 weken na het beginnen van de blessure te hebben doorgetraind), en daarna weer geprobeerd op advies van de fysio. Echter was het probleem na een week trainen weer terug (of eigenlijk is het helemaal niet weggeweest). Ik heb mijn biceps heel licht gedaan, maar ook dit doet pijn.

Ik ben nu dus ALWEER 2 weken niets aan het doen (alleen cardio)...

De fysio zegt dat ik nog 2 weken rust moet houden, en als het dan niet beter is dat ik dan naar het ziekenhuis moet voor een echo of scan.

Zwaar kut dit!

Iemand nog soortgelijke ervaring met biceps blessures?

Ik sta op het punt om schijt aan de pijn te hebben, en gewoon te gaan trainen, maar dan een beetje met beleid, zodat het iets minder pijn doet. Dus zeg maar de pijngrens opzoeken... Of het punt waar het echt pijn begint te doen zeg maar...

Zal ik dit laatste doen of niet? Ik word er een beetje radeloos van! Ik wil trainen!

Ik loop hier nu al een week of 10 a 11 mee!

Bankdrukken/ borst en schouders willen wel, rug gaat redelijk, maar bij elke oefening waarvoor ik de biceps nodig heb heb ik last.
                            Last edited by Vale46NL; 19-10-2011, 08:29.

Comment

pijn aan je bicepsaanhechting is gewoon verbonden aan je eerdere klachten. Goed rekken en strekken paar keer per dag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X