hoeveel spiermassa per/maand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by cihad42 View Post
    heel erg bedankt trouwens, ik eet min of meer wel op gevoel en voordat ik ga slapen schat ik ongeveer hoeveel eiwit- inname ik heb en vet KH doe ik toch weinig, want ik wil geen vet, VVM heb ik liever.... eiwit kom meestal rond de 180 KH- 200 Vet- 75 gram,,

nog iets waar ik nieuwsgierig ben ik heb miclear cassëine.. ik drink het voordat ik ga slapen rond 15mins en mix het met biologische magere melk, maar alsnog zit er nog suikers in,, zal ik beter met water mixen of gewoon bij melk laten?

15mins voordat je gaat slapen geeft geen nadelen toch?

15 tot 30 minuten voor je naar bed gaat is prima, en mengen met water. Je mag er nog een klein schepje whey bijgooien als je die ook in huis hebt.

Er moeten dus idd geen suikers en of vetten bij zitten voor beste resultaat en hoogste GH levels.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Even terug naar de originele vraagstelling:
      hallo iedereen,

als ik voluit train en goed eet, ben ik benieuwd hoeveel spiermassa per maand mogelijk is om te winnen.
      Het ligt er een beetje aan wat je huidige situatie/toestand is. Een beginner kan snel veel gains maken, dus veel spiermassa winnen. Als je echter al een behoorlijke tijd getraind hebt, ben je al dichter bij je genetische maximum gekomen. Je begint dan een plafond te bereiken waar je moeilijk doorheen komt. Dan wordt het moeilijker om nog extra massa te winnen.
      In mijn eerste anderhalf jaar dat ik trainde (en beter dan voorheen op m'n voeding lette) nam m'n gewicht met 18 kg toe (van 84 kg naar 102 kg). Dit verliep in een vrijwel rechte lijn. Dat is natuurlijk niet vetvrije massa: er zit ook vet bij, hetgeen ik nu weer aan het wegwerken ben. Terugkijkende denk ik dat ik in het eerste jaar relatief veel vvm won, en in het laatste half jaar voornamelijk vet en minder vvm aanzette. Ik denk dit omdat toen m'n krachtstats een plafond bereikten en niet wezenlijk meer toenamen.
      Je zou dus eens naar je eigen situatie kunnen kijken en beoordelen of je al in de buurt van je eigen"plafond" bent gekomen of dat er nog ruimte zit om te groeien (letterlijk en figuurlijk).
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Goed stukje NH,

en plafonds zijn er om te doorbreken he......zijn soms wat extremen voor nodig, maar verslaan doen we ze.

Comment

Originally posted by Silk View Post
          Als je wat verder bent en serieus aan het bodybuilden bent? Onder serieus bodybuilden versta ik maar één ding: spuit in je reet. Als je eenmaal aan de roids bent dan maakt het geen donder meer uit wat je wel en niet eet, groeien doe je toch wel.
          Volgens mij is het niet zo makkelijk dan dat je nu beweerd. Zodra voeding bagger is, kun je nog zoveel spuiten maar het verliest dan zijn werking. Grote gains zetten zal dan vies tegenvallen.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
            Volgens mij is het niet zo makkelijk dan dat je nu beweerd. Zodra voeding bagger is, kun je nog zoveel spuiten maar het verliest dan zijn werking. Grote gains zetten zal dan vies tegenvallen.

De training en de voeding worden door gebruik nog veel belangrijker als je het goed wil doen.
            AAS ondersteunen het herstel en sparen eiwitten, maar dat betekent niet dat je dan alles een stappie minder moet doen. In tegendeel, je moet juist extra stappen doen, zwaarder en nauwkeuriger trainen en eten voor beter resultaat.
            Mensen denken te simpel over gebruik van roids.
            Last edited by marnop; 16-10-2011, 11:35.

Comment

nu begrijp ik het beter, ik train ook al rond 8 maanden sirieus..
              alleen ik was zelf in een bulk fase van 3 maanden ongeveer ben van 12 kilo ongeveer aangekomen, ik vermoed dat ik ook in vet ben aangekomen, want ik zie dit wanneer ik in de spiegel kijk.

bij mij is het altijd zo dat ik een zwembandje krijg. ben echt benieuwd waarom ik altijd ten eerste een zwembandje krijg.
              dus ben van plan om nu te cutten van anderhalf maand (1.5maand).

en marnop je zij ik kan ook nog een schepje whey erop gooien, maar dat slaat dan tog ook op in Vet terwijl ik slaap?

Comment

als ik dit zo lees begrijp je nog helemaal niks omtrent voeding en training.
                als je er wat meer in gaat verdiepen, zul je ook begrijpen wat je fout doet.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

dat lijkt jou zo. ik lees bijna alles op dit forum, maar ik zit met paar vragen, o.a wat ik gesteld heb.
                  zal ik het zo maar zeggen.

sinds ik hier lid ben had ik een voedingsschema gemaakt en volgde het, maar ik kon mijn kcal behoefte niet helemaal vinden, ik kwam meer in vet aan dan spiermassa (denk ik). dus nu weeg ik 67. en ik ben nu wel bereidt om te cutten paar weken (circa 6 weken).

en ik had ergens gelezen als je aankomt in verschillende plekken heeft het met je hormonen te maken, iets is dan bij die persoon laag.
                  maar ik kan het niet meer vinden, daarom dat ik vraag ik van ''zwembandje''.

en ook het vraag van whey schepje op casseine eiwitten, voordat ik ga slapen.
                  maar alles wat je binnengooit wat nog niet verteerd is slaat zich op als vet, en in de cut periode zou ik graag hebben dat ik mijn spieren zo goed mogelijk ga onderhouden.

is het zo stuk duidelijker?

Comment

Originally posted by Silk View Post
                    Maar bro, je hebt vast gelijk met voeding en timing, snel aan de maizena na je trainingen toch!
                    Ik denk dat dit soort dingen pas belangrijk worden wanneer je richting wedstrijdniveau gaat werken.

Zelf merk ik iig geen verschil tussen 3 of 6 maaltijden per dag / wel of geen maizena na de training.

Comment

dat lijkt jou zo. ik lees bijna alles op dit forum, maar ik zit met paar vragen, o.a wat ik gesteld heb.
                      zal ik het zo maar zeggen.

sinds ik hier lid ben had ik een voedingsschema gemaakt en volgde het, maar ik kon mijn kcal behoefte niet helemaal vinden, ik kwam meer in vet aan dan spiermassa (denk ik). dus nu weeg ik 67. en ik ben nu wel bereidt om te cutten paar weken (circa 6 weken).

en ik had ergens gelezen als je aankomt in verschillende plekken heeft het met je hormonen te maken, iets is dan bij die persoon laag.
                      maar ik kan het niet meer vinden, daarom dat ik vraag ik van ''zwembandje''.

en ook het vraag van whey schepje op casseine eiwitten, voordat ik ga slapen.
                      maar alles wat je binnengooit wat nog niet verteerd is slaat zich op als vet, en in de cut periode zou ik graag hebben dat ik mijn spieren zo goed mogelijk ga onderhouden.

is het zo stuk duidelijker?
                      Daar lag/ligt jouw voornaamste probleem. Als we ervan uitgaan dat je je niet volpropt met regelrechte rotzooi, maar goede producten kiest, dan is het aantal kcal de belangrijkste factor in combinatie met trainen.

Toen je merkte dat je teveel aankwam in vetmassa, en te weinig in spiermassa. had een lampje moeten gaan branden: "ik krijg teveel calorien binnen. dit is meer dan ik nodig heb om optimaal te groeien, en alles wat ik dus daarbovenop eet wordt omgezet naar vet".

door je inname heel goed in de gaten te houden, en te kijken wat er bij deze inname met jouw lichaam gebeurt, leer je wat jouw daadwerkelijke verbranding is (berekeningen kunnen afwijken van daadwerkelijke verbranding). En afhankelijk van het resultaat dat jij bereikt hebt in de 1-2 maanden dat je op een schema zit, moet je de kcal omhoog of omlaag brengen.

Alle andere factoren zijn ondergeschikt aan deze.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

nu begrijp ik het beter, ik train ook al rond 8 maanden sirieus..
                        alleen ik was zelf in een bulk fase van 3 maanden ongeveer ben van 12 kilo ongeveer aangekomen, ik vermoed dat ik ook in vet ben aangekomen, want ik zie dit wanneer ik in de spiegel kijk.

bij mij is het altijd zo dat ik een zwembandje krijg. ben echt benieuwd waarom ik altijd ten eerste een zwembandje krijg.
                        dus ben van plan om nu te cutten van anderhalf maand (1.5maand).

en marnop je zij ik kan ook nog een schepje whey erop gooien, maar dat slaat dan tog ook op in Vet terwijl ik slaap?

Als je in 3 maanden 12 kilo aankomt is er absoluut een groot deel vet bij. Je hebt dan gewoon teveel (van het verkeerde) gegeten.
                        Een beetje casseïne met whey voor het slapen gaan zal niet direct in vet worden omgezet. De afgifte is redelijk traag en je wil de spieren ook in je slaap een beetje blijven voeden. Vergeet niet dat je spieren in rust ook energie gebruiken en in de nacht herstelt en groeit je lichaam.

Er zijn ook veel mensen die nemen gewoon kwark voor het slapen gaan en worden er ook niet altijd direct vet van.
                        Als je alleen casseíne en whey neemt dan verhoog je ook nog eens je afgifte van GH(groeihormoon) en meer GH betekent ook gelijk meer vet afbreken.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                          Ik denk dat dit soort dingen pas belangrijk worden wanneer je richting wedstrijdniveau gaat werken.

Zelf merk ik iig geen verschil tussen 3 of 6 maaltijden per dag / wel of geen maizena na de training.

Iedereen die er echt serieus mee om gaat zal het verschil merken, ook jij maatje.
                          Het is aangetoond en neem dat maar serieus, je zet meer vet aan als je minder maaltijden neemt en met cutten ga je meer spiermassa verliezen bij minder maaltijden.
                          Ookal is het verschil klein, er is verschil en op de langere duur ga je dat echt heel erg merken.
                          Reken de bevindingen van een x-aantal weken maar door naar een jaar, dan zie je al een wat duidelijker verschil.

Comment

Sowieso waarom zouden alleen mensen die in wedstrijdvoorbereiding zich met zulke details bezig moeten houden. Als je er gewoon zoveel mogelijk uit wilt halen ga je op zulke dingen wel letten Viranelly, beetje onzin dat dat alleen belangrijk voor wedstrijdatleten zou zijn.
                            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

ik kan ook niet opletten op mijn voeding meer, ik studeer ook.
                              dat is echt balen.

hmm dus 2 kilo aankomen per maand is wel mogelijk?
                              Als je wilt kan het gewoon hoor, ik studeer ook gewoon en eet 4500 kcal per dag.
                              Niet kunnen is gewoon niet willen.

Comment

Ik zeg niet dat je niet meer hoeft te trainen en elke dag suiker kunt eten als je steroids gebruik. Kijkend naar bodybuilders die serieus bezig zijn is er maar een kenmerk wat hun onderscheid van het overgrote deel van de mensen op dit forum: spuitje erin. Dus dan kun je wel zeggen dat je zo enorm toegewijd bent en alles extra goed moet doen, daar geloof ik niet in. En als ik zo naar Lee Priest kijk is hij het met me eens.

Als je zwaar onder de 10 procent moet cutten gaat het inderdaad pas belangrijk worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X