Originally posted by Mvos
View Post
Het schrijven van 1 grote BN guide
Collapse
X
-
Originally posted by Mvos View PostDit word een moeilijke om te maken.
Er zijn 1001 wegen naar Rome,dus hoe wil je die allemaal in 1 boek stoppen.
Neem bv het zomersticky en pescatores stukje ,daar zit al
zoveel info wat niet deugt.
Leuk dat je dit wil doen,maar zo'n heel uitgebreid verhaal met allerlei onderzoeken ( waar sommige op dit forum goed in zijn het posten daarvan) gaat voor mij compleet aan het forum verhaal voorbij.
Het idee is dat er een basisstructuur gelegd wordt die aangepast of uitgebreid kan worden aan uitkomsten van discussies op het forum, het is natuurlijk totaal het de bedoeling het forum te 'vervangen' maar meer een verduidelijkte verzamelijk van de tot nu geplaatste waardevolle content aangevuld met extern onderzoek.
Verder denk ik dat ook jij zeker een figuur bent die van voldoende kennis beschikt om nuttige zaken toe te kunnen voegen, dus ik zou uiteraard graag opmerkingen/toevoegingen of eventueel zelfs medewerking van je zien (mocht dit ook daadwerkelijk van de grond komen).
Comment
-
Mvos is zeker iemand die goed zou kunnen helpen denk ik!
Denk wel dat je nu zo langzamerhand duidelijk moet gaan bedenken hoe je het wilt gaan doen. Wat er allemaal in gaat staan en dergelijke. Dus een redelijk gedetailleerde basis opzet zou wel handig zijn denk ik.
Ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet, want is inderdaad vrij lastig om te bepalen wat en niet erin te zetten.
Bijv. over training en schema's alleen al.. Wat voor soorten, misschien hoe je zelf een goed schema samen kunt stellen, maar ook bijv. overzicht + uitleg en dergelijk van verschillende methoden zoals bijv. ss, madcow enz. enz.
Denk dat het vooral handig is als je er een soort gids van maakt, waarin mensen dus leren hoe je bijv. een goed voedingsschema opstelt, wat voor trainingsmethoden er bestaan, wat voor wie geschikt is, hoe je zelf een schema op zou kunnen stellen enz.
Dus niet puur theoretisch gericht maar ook dat mensen er echt mee aan de gang kunnen als je snapt wat ik bedoel. Theorie als basis.
Comment
-
Ik denk dat het zeker een goede toevoeging kan zijn voor nieuwe mensen en dat het kan schelen in het x aantal terugkeerde topics bij nieuwelingen.
Helaas kan ik je nu al zeggen dat ik geen tijd heb om je erbij te helpen.
As je zoiets wil doen dan moet je ook volledig je tijd erin kunnen stoppen.
Met mijn prive leven (vrouw/kind) en mijn drukke weekelijkse reis schema voor werk ,ben ik al blij als ik aan mijn 4 x pw trainen kan komen.
Ik zou het dus niet eerlijk vinden tegenover je om aan iets te beginnen waar ik me niet voor de volle 100% kan inzetten.
Dat is voor mij ook een reden dat ik bijna nooit inhoudelijk reageer op topics op dit forum.
Stuurt iemand me een pm dan ben ik altijd bereid om mijn visie te delen.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice
Comment
-
Er zijn een hoop topics waar enorm veel informatie is, je hoeft niet alles te schrijven maar gewoon goed te bundelen. Misschien doe je dit het beste op een site met inhoudstafel (zoals DBB hun wiki heeft). Een lange tekst in een topic leest niemand.
Hiernaast heb je dan nog eens het gegeven dat iedereen een andere visie heeft, wat je kan doen is uit wetenschappelijke onderzoeken conclusies trekken, maar dan nog zullen er wel studies zijn die het tegendeel bewijzen.
Een echte schrijver ben ik niet, maar zou je wel willen helpen als het nodig is.Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Waarom zou je dat doen? Zodat nieuwkomers beter de informatie kunnen vinden? Dan kan je beter de huidige stickies gaan opruimen. Want er wordt standaard daarheen verwezen, maar er staat een hele hoop achterhaalde troep in. Dat opruimen/aanpassen is minder werk, en maakt het uiteindelijk overzichtelijker.
Nu komt er minimaal vrijwel half jaar een nieuwe stickie. Fouten die daarin staan worden overgenomen, en vervolgens wordt het raar gevonden dat leden (die hier soms al heel lang zitten, en erg actief zijn) de fouten maken. En dat zou je kunnen herstellen met de zoveelste versie?
Persoonlijk vind ik dat er niets mis mee is als iemand veel moeit lezen. Het is gewoon Nederlands en het staat allemaal bij elkaar, dus ik zie het probleem niet. Tenzij er veel foute info in staat, en dan gaat het wel mis.
TS (of ieder ander die zich aangesproken voelt), puur uit nieuwsgierigheid: wanneer heb jij voor het laatst de stickies doorgelezen? Als je iets verwijst, weet je dan ook wat erin staat?
Originally posted by erik1982 View PostIk vraag me af in hoeverre de members die echt kennis van zaken hebben hieraan mee willen werken.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Ik help wel mee als ik mag fungeren als uiteindelijke brotelligencefilter.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View Post
TS (of ieder ander die zich aangesproken voelt), puur uit nieuwsgierigheid: wanneer heb jij voor het laatst de stickies doorgelezen? Als je iets verwijst, weet je dan ook wat erin staat?Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Mvos View PostHelaas kan ik je nu al zeggen dat ik geen tijd heb om je erbij te helpen.
As je zoiets wil doen dan moet je ook volledig je tijd erin kunnen stoppen.
Met mijn prive leven (vrouw/kind) en mijn drukke weekelijkse reis schema voor werk ,ben ik al blij als ik aan mijn 4 x pw trainen kan komen.
Ik zou het dus niet eerlijk vinden tegenover je om aan iets te beginnen waar ik me niet voor de volle 100% kan inzetten.
Ik en met mij veel anderen hebben als student gelukkig de tijd om ons in te zetten voor dingen zoals deze maar dat soort zaken gaan uiteraard voor.
Originally posted by Wasofski View PostEr zijn een hoop topics waar enorm veel informatie is, je hoeft niet alles te schrijven maar gewoon goed te bundelen. Misschien doe je dit het beste op een site met inhoudstafel (zoals DBB hun wiki heeft). Een lange tekst in een topic leest niemand.
Hiernaast heb je dan nog eens het gegeven dat iedereen een andere visie heeft, wat je kan doen is uit wetenschappelijke onderzoeken conclusies trekken, maar dan nog zullen er wel studies zijn die het tegendeel bewijzen.
Een echte schrijver ben ik niet, maar zou je wel willen helpen als het nodig is.
Uiteraard is hulp welkom Ga morgen een opzetje schrijven als het kan in samenwerking met anderen om draagvlak te creeren en dan zullen we zien hoe de reacties op dat voorstel zijn, kunnen het in de loop van de week daarop bijstellen en dan aan de slag.
Originally posted by optiflex View PostIk ga een pws houden over het lichaam (spieren pezen botten houding). Misschien komen er wel stukken in waar jullie ook iets aan hebben.
Originally posted by Patriciaaa View PostWaarom zou je dat doen? Zodat nieuwkomers beter de informatie kunnen vinden? Dan kan je beter de huidige stickies gaan opruimen. Want er wordt standaard daarheen verwezen, maar er staat een hele hoop achterhaalde troep in. Dat opruimen/aanpassen is minder werk, en maakt het uiteindelijk overzichtelijker.
Nu komt er minimaal vrijwel half jaar een nieuwe stickie. Fouten die daarin staan worden overgenomen, en vervolgens wordt het raar gevonden dat leden (die hier soms al heel lang zitten, en erg actief zijn) de fouten maken. En dat zou je kunnen herstellen met de zoveelste versie?
Originally posted by Kevster View PostIk help wel mee als ik mag fungeren als uiteindelijke brotelligencefilter.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostOm iets te maken moet je eerst beginnen. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, aangezien je morgen een opzetje maakt.
Ik heb 2 scripties moeten schrijven en dat gaat aanvankelijk ook om onderwerpen waar je het fijne niet van weet.
Met relevante, betrouwbare bronnen en een heldere opzet kom je echter een heel eind. Bovendien, je steekt er enorm veel van op. Ik kan zoiets als dit dus alleen maar toejuichen. Ik zie alleen maar voordelen. Er zullen altijd mensen zijn die denken commentaar te moeten geven zonder toegevoegde waarde, daar moet je geen energie aan verspillen.
Als er dan personen zijn die er wat aan hebben, mooi toch? Zo niet, ook prima. Wat betreft andere visies/meningen/commentaar, prima. Het is gelukkig geen wedstrijd.Last edited by pescatore; 07-10-2012, 22:21.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Als jullie serieus aan de slag gaan dan wil ik ook wel mijn bijdrage leveren als dat gewenst is.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Mvos View Post
Leuk dat je dit wil doen,maar zo'n heel uitgebreid verhaal met allerlei onderzoeken ( waar sommige op dit forum goed in zijn het posten daarvan) gaat voor mij compleet aan het forum verhaal voorbij.
Haal je hiermee inderdaad ook niet het "forum-idee" weg? Waarom zouden mensen nog gaan vertellen of vragen stellen als alles in een soort boek staat?
(En nee, natuurlijk heb ik het dan niet over de zoveelste "hoe eet jij je kwark" topic..............)"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...15 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-