Het schrijven van 1 grote BN guide

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Dan zul jij je het volgende moeten afvragen:
    • Hoe wordt bepaald wie lid wordt van de community?
    • En wat als hetgeen dat wordt ingediend totaal niet stookt met de algemene visie van de community?
    • Is er wel sprake van een soort visie?

Zelfs in niche groepen van individuen die hetzelfde nastreven is dit soms een probleem. Laat staan in een groep waar je te maken hebt met aspirant bodybuilders, krachttrainers, powerlifters, etc.
    Scherp punt, zou niet in mij opgekomen zijn
    Die Shannasse is in 2008 voor het laatst online geweest. Welke mensen actief zijn veranderd wel.

En wat als er bijvoorbeeld een Luppie in gaat wroeten, met nogal een uuuuhm bijzondere visie? Of zoals die gast met die bapou broodjes hahaha
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Damn View Post
      Denk dat er een community gevormd zou moeten worden die de wiki beheerd, en vervolgens een aantal mensen die in eerste instantie de artikelen plaatsen.

Vervolgens kan iedereen dan artikelen indienen, maar moet de community deze goedkeuren.
      Dat is volgens mij het beste plan.
      Heb inderdaad gereageerd op je PM, voorzie precies hetzelfde idee inderdaad, hopelijk kunnen we snel babbelen

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Dan zul jij je het volgende moeten afvragen:
      • Hoe wordt bepaald wie lid wordt van de community? (1)
      • En wat als hetgeen dat wordt ingediend totaal niet stookt met de algemene visie van de community? (2)
      • Is er wel sprake van een soort visie? (3)

Zelfs in niche groepen van individuen die hetzelfde nastreven is dit soms een probleem. Laat staan in een groep waar je te maken hebt met aspirant bodybuilders, krachttrainers, powerlifters, etc.
      1: Dat kan op basis van activiteit/bijdragen aan qualiteit van de wiki gekozen worden, kan over gestemd worden, kan door admins/mods van BN gekozen worden allerlei opties mogelijk.
      2: De wiki is gemaakt door de community dus dit zal niet snel gebeuren, mocht dit wel gebeuren is het forum de uitgelezen plek hierover te discussieren.
      3. Ik heb persoonlijk een visie die goed strookt met die van andere betrokkenen zoals Damn, echter kunnen wij pas van een groepsvisie/projectvisie spreken zodra we een concreet proces-plan hebben (verwacht deze zsm.)

Originally posted by nbtp View Post
      Wat een kinderachtig gedoe hier. Snap niet wat iedereen hier zo negatief aan vindt.
      Het zal sowiezo iets bijbrengen. Is het niet voor ons dan is het voor zichzelf bij het opzoeken en verwerken van nieuwe informatie.

Tenslotte vergeet niet "knowledge is power".
      Lijkt mij ook, daarbij kan ik mij haast niet voorstellen dat er leden zijn die vinden dat het forum idee hierbij verdwijnt; ik vraag mij altijd af wat topics als 'krijg ik roid rage van creatine' 'ik heb 17 borst oefeningen op maandag is dit goed?' toevoegen aan het forum, naast een buitenkansje voor sommige gefrustreerde forum leden om een nieuw lid de grond in te boren.

Comment

Gasten hou gewoon op met je idee dat je nu hebt door iedereen zijn strot te drukken.
        Reageer hier niet meer in dit topic en ga lekker aan de slag met hetgeen wat jullie graag willen doen.

Je komt er in dit topic toch niet meer uit en alle tijd die je nu steekt in het reageren op andermans reactie ongeacht of die nu wel of niet gelijk hebben (en/of krijgen) is tijd die je beter had kunnen besteden (lees je BN guide maken)

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. (of kwamen gisteren )
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Lijkt mij ook, daarbij kan ik mij haast niet voorstellen dat er leden zijn die vinden dat het forum idee hierbij verdwijnt; ik vraag mij altijd af wat topics als 'krijg ik roid rage van creatine' 'ik heb 17 borst oefeningen op maandag is dit goed?' toevoegen aan het forum, naast een buitenkansje voor sommige gefrustreerde forum leden om een nieuw lid de grond in te boren.
          'krijg ik roid rage van creatine' heb ik nog nooit hier gelezen, maar ik kan wel lachen om je voorbeeld. Enerzijds begrijp ik je punt.
          Maar aan de andere kant: die enkele keer dat er een hele interessante discussie komt, of een discussie waar onbekende punten worden aangehaald die voor iedereen nuttig kunnen zijn, hebben vaak geen hoogstaande openingspost.

Er was een periode dat vrijwel ieder lamlendig topic uitliep een discussie haha. Dat als er gevraagd werd of je wel koffie kon drinken als je creatine nam, dat er uitgepuzzeld werd wat precies de werking van caffeine op atp, en welk gevolg dat uiteindelijk had. En of je nu echt iets aan zulke info hebt met je training, ik weet het niet. Maar ik vond het wel altijd leuk om te lezen. En wat ik daarmee bedoel te zeggen: niveau is geen eenrichtingsverkeer.

En is juist dat -bepaalde discussies- niet hetgeen waar een forum om draait? Als het alleen maar lezen (en eventueel complimenteren) zou zijn, zou het een blog zijn. En om informatie te vinden zijn meerdere bronnen dan enkel de fora.
          En daarbij: is info rondom bb eenrichtingsverkeer? Is er in de standaard route een succesformule? Of is alles afhankelijk van diverse gecombineerde factoren?

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar hetgeen waar jullie mee komen En als je inhoudelijk hetgeen kan maken wat je zegt, vind ik dat knap.
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

NIbor mag de inleiding schrijven want 50% dat de wiki er komt
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

hoe gaat die wiki eruit zien zo Hoofdpagina
              het wiel hoef je geen 2x uit te vinden...
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                hoe gaat die wiki eruit zien zo Hoofdpagina
                het wiel hoef je geen 2x uit te vinden...
                De dbb zou ik graag aanduiden als een kapot wiel, mooie voorpagina 0 inhoud klik maar eens rond, enkel 'Begrippen' met uitleg zoals 'Squat' of 'Gyno'.

-----------
                Hieronder dus het eerste plan-concept, zie dit nog niet als definitieve versie van ons concept maar misschien dat de bedoelingen er nogmaals mee verduidelijkt worden.

Het team zal dus voorlopig bestaan uit Damn, Dexie , Pescatore en ikzelf, onze taken zullen zijn: het plannen/ van de grond krijgen van de wiki, online houden wiki, bijeenbrengen benodigde kennis op de onderstaande vakgebieden, erop toezien dat de informatie op een zo hoogstaand mogelijke manier wordt verwerkt, hierin geldt het motto dat men beter 2 goede pagina’s kan hebben dan 10 pagina’s met rotzooi (bij wijze van).
                Ik hoop dat dit voor een zo kort mogelijke tijd zo zal zijn want zodra de organisatie staat moet het beheren van informatie overgedragen worden aan mensen die daar verstand van hebben, en hoeven wij enkel te voorzien in een continue stroom van nieuwe kennis (zie onderstaand concept.)

Het idee is dat elk vakgebied gemodereerd wordt door 1 persoon, een expert op het gebied, het grotere geheel moet gecontroleerd en beheerd worden door een groep gerenomeerde BN leden die die taak op zich willen nemen (en nee dan bedoel ik niet mezelf )

Wat ik dus voorstel is draagvlak creeren, met gerespecteerde leden aan de top, en een groep fanatiekelingen/ervaren leden daaronder die de rauwe informatie verwerkt tot een goedlopend ,overzichtelijk en begrijpelijk geheel.

Trainingsschema’s/methodiek
                Hierbij wordt allereerst de basis uitgelegd (wat is training, welke impact heeft training op het lichaam ,hoe (snel) herstelt het lichaam etc), daarnaast zal worden ingegaan op een aantal basisschema’s met bijbehorende oefening en consequenties (lees welk schema werkt naar welk resultaat toe.)
                Verder wordt er standaard-informatie in verwerkt wat betreft bv rep ranges, om bij een beginner een basis-fundering aan te leggen waarmee hij bestaande schema’s kan aanpassen/toepassen naar zijn wens.
                Ik had zelf iemand als Falstyr in gedachte om hier de bewaker van de qualiteit te zijn, met anderen om hem heen die informatie verwerken.

Oefeningen
                Een uitgebreid subthema van het bovenstaande kopje, een mogelijkheid is een complete database met oefeningen waar oefeningen gegeven in schema’s dan naar door zouden kunnen linken.
                Ik zat hier zelf aan Robbie te denken maar aangezien hij had aangegeven weinig te zien in een wiki zullen we hier iemand anders voor moeten zoeken, die persoon zal uiteraard ondersteund worden door enthousiastelingen die facts verwerken in de wiki.

Voeding
                Hierbij wordt een stevig fundament met betrekking tot de relevante voedingsstoffen en hun functies weergeven, wederom hun impact op het lichaam, herstelmogelijkheden, massa-verlies/toename, gewichtsverlies/toename en noem zo maar op.
                Verder wordt er wat standaard-informatie in verwerkt wat betreft het opstellen van een correct voedingsschema, de essentie van verschillende aspecten van een voedingsschema etc etc.
                Hier zie ik een rol voor Dynobet weggelegd, ikzelf zal hier als student voedingsschappen aan werken maar uiteraard is hulp altijd welkom.

Voedingssuplementen
                Dit lijkt me voor zich spreken maar van de veelgebruikte voedingssuplementen zal een fact-figure op worden gemaakt met bewezen effecten, er zal benadrukt worden waarom het ‘supplementen’ heet (lees: geen vervanging voor voeding/training)
                Ik denk dat de algemene mening over supplementen zonadig genuanceerd is dat er in principe niemand nodig is om het in goede banen te leiden, maar misschien dat bijvoorbeeld Kevster deze taak op zich kan nemen wederom met anderen om hem heen die informatie verwerken.
                Begrijp dat deze namen slechts wensen zijn van onze kant (lees: geen van deze mensen heeft nog toegezegd voor bovenstaande taak in te willen staan) PM's naar betrokkenen gaan zsm de deur uit
                Daarbij zijn de beschrijvingen van de topics slechts onze visie, deze zal dus uiteindelijk bepaald worden door de betrokken expert.

Uiteraard zijn er en willen wij meer topics verwerken zoals anatomie, aas etc. maar we willen ons voorlopig focussen op het van de grond krijgen van de structuur en het invullen van bovenstaande 4 kopjes alvorens meer hooi op de vork te nemen.

En nogmaals elke vooruitgang zal te vinden zijn op http://justworkout.nl/wiki/index.php/Hoofdpagina en indien nodig hier gepost worden

Comment

Leuk initiatief.

Twijfel niet aan jullie inzet, maar zoiets lijkt me niet te doen, er bestaan in deze sport(en) niet zomaar meerdere wegen naar Rome, maar zowat oneindig veel. En wie gaat beslissen welke de juiste is/zijn?

Maar toch, veel succes gewenst.

En no offence, maar snap het vleugje scepticism wel wat, jullie zijn allevier lid sinds dit jaar, nu is dat niet perse alleszeggend, maar snap wel dat sommigen verwachten dat dit (als het er doorkomt ) door mensen met enige ervaring wordt gedaan.
                  (daar moet je mij trouwens niet bijrekenen, spreek niet voor mezelf, maar kan het wel goed begrijpen dat personen zo denken )
                  Last edited by Triple Aces; 09-10-2012, 21:12.
                  Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by aktito View Post
                    De dbb zou ik graag aanduiden als een kapot wiel, mooie voorpagina 0 inhoud klik maar eens rond, enkel 'Begrippen' met uitleg zoals 'Squat' of 'Gyno'.

eens.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                      [*]Hoe wordt bepaald wie lid wordt van de community?

Met een beetje whey shake besprenkelen zeker.
                      Community moet ik gelijk aan David Goresh denken brrrr

Als het van Berry de Mey is heeft ie mijn zegen
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

• Denk dat jullie er een beetje te zwaar over denken. Wat mij betreft moet het in eerste instantie echt bij de basis blijven. Dus beginnen echt met de basis van het trainen/ bodybuilding, waar dus vooral beginnelingen echt iets aan hebben, maar dus ook waar je gewoon eens wat op kan zoeken.

Dat is dus de basis.

Daarnaast kunnen ervaren leden dan af en toe eens wat gevorderde artikelen toevoegen, zodat het wat meer diepgang gaat bevatten. De basis moet naar mijn idee simpel zijn.

Comment

• Zijn er al vorderingen ?
                          If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

• Originally posted by richard21 View Post
                            Zijn er al vorderingen ?

Ze zulle der vast nog druk mee bezig zijn

Dio - Aye ft. Sef - YouTube

Comment

• Originally posted by lucky_luc View Post
                              Ze zulle der vast nog druk mee bezig zijn

Dio - Aye ft. Sef - YouTube

niks tegen jou hoor maar wat een kneusjes in die clip!

Dit is echte muziek :

Metallica - Whiskey In The Jar [Official Music Video] - YouTube
                              If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

• Is het plan van de baan of wordt er nog aan gewerkt ?
                                Never Never Never Give Up !!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X