De afgelopen 6 maanden heb ik qua kracht veel vooruitgang geboekt. Alle oefeningen bij gelijke reps en sets gemiddeld 30% meer gewicht (BP van 90 naar 130, Squat van 160 naar 220, etc) prima heel blij mee.
Mijn gewicht van 87Kg en vet% van 4,7 (3pts meting calliper) zijn over de afgelopen 6 maanden grotendeels ongewijzigd gebleven, ook alle omtrekken borst, boven- en onderarm, boven- en onderbeen zijn op de cm precies hetzelfde gebleven.
Waar kan het aan liggen dat ik wel een stuk sterker ben geworden maar niet groter ben geworden? Het liefst zou ik wat groter zijn maar ik vraag me vooral af of ik het wel goed doe aangezien de spieren niet groeien?
Wat ik al heb geprobeerd:
alvast dank
Mijn gewicht van 87Kg en vet% van 4,7 (3pts meting calliper) zijn over de afgelopen 6 maanden grotendeels ongewijzigd gebleven, ook alle omtrekken borst, boven- en onderarm, boven- en onderbeen zijn op de cm precies hetzelfde gebleven.
Waar kan het aan liggen dat ik wel een stuk sterker ben geworden maar niet groter ben geworden? Het liefst zou ik wat groter zijn maar ik vraag me vooral af of ik het wel goed doe aangezien de spieren niet groeien?
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alles tussen 5x5 en 4x12 zo’n beetje, geen effect op omvang
- 4dagen split, UB/LB, FB trainingen, geen effect op omvang
- Meer eten van individuele en combinaties van alle macro’s resulteerde in vet% naar de 15% buik omtrek van 75 (normaal) naar max 85cm. terwijl borst 112 was en naar 113 (door vet denk ik) ging. Heb niks tegen bulken maar kap er wel mee als het alleen buikvet oplevert.
- Tot failure gaan en dan nog burnen tot en met 2 reps under failure blijven
- 1 week en 2 weken niet trainen
alvast dank
Comment