BB: Nut van suiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BB: Nut van suiker

Heeft suiker enig nut bij het bouwen van spiermassa?
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Ja en nee, koolhydraten hebben nut bij het opbouwen van spiermassa. Echter zullen suikers sneller zorgen voor vetopslag op het moment dat je glycoceen voorraad vol is. Suikers kunnen nuttig zijn in een cut waarbij een snelle toevoeging van glycoceen gewenst is op bepaalde momenten. Ik kan het niet zo mooi uitleggen maar lees dit stuk van dynobet eens:

Klik!
    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Ah, bedankt.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ligt eraan wat je met suiker bedoelt:

Koolhydraten
        , ook suikers of sachariden genoemd, zijn een bepaald type verbindingen van koolstof-, waterstof- en zuurstofatomen. Aangezien bijvoorbeeld glucose vrij belangrijk is in je lichaam zeg ik ja. Als je tafelsuiker bedoelt zeg ik nee.
        Train hard or go hormone

Comment

antikatabool
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Nuttig om van te genieten in zware tijden ...
            Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
              Nuttig om van te genieten in zware tijden ...
              bier is geen suiker he frankey
              'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Mijn visie op suiker:

- Suiker is totaal niet nodig in je schema, zeker niet als je tafelsuiker bedoelt (50% fructose, 50% glucose)
                - Complexe carbs (uiteindelijk leveren deze allemaal glucose op voor je lichaam) zijn wel nuttig

Oftewel met complexe carbs krijg je uiteindelijk ook glucose voor je lichaam, enkel wordt deze glucose veel gelijkmatiger "aangeleverd" en aangezien massa bouwen of massabehoud een zaak is van continue je lichaam voeden en zo lang mogelijk anabool zijn. Zie ik het nut er niet van in om glucose pieken te creëren door pure glucose te nemen.

Pure glucose = dextrose zou ik enkel nemen aan het begin van een carb-load als je zo snel mogelijk anabool wilt worden, maar als jij aan het bulken bent en je nuttigt carbs wil je natuurlijk zo lang mogelijk anabool zijn door een meer gelijkmatige afgifte van je carbs door complexe carbbronnen te nuttigen.

Suiker in de zin van glucose is wel belangrijk, maar niet in de vorm van tafelsuiker of pure glucose naar mijn mening. En je kunt dus ook gewoon glucose krijgen uit complexe koolhydraten.

En tjah er zijn onderzoeken die beweren dat je net zo goed je carbs uit dextrose kan halen i.p.v. uit rijst, want het zou voor je lichaam niets uitmaken, maar dat moet je lekker zelf uitzoeken natuurlijk. Ik persoonlijk geloof daar niet in en ik zal dat dus ook nooit doen.
                Last edited by Iron Mind; 10-08-2013, 13:05.
                "Straight outta gym"

Comment

Een theelepel honig voor het trainen mjam.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                    Een theelepel honig voor het trainen mjam.
                    Precies, alleen honing...
                    " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Suikers zijn koolhydraten, dus ja. Zolang het binnen je macro's past, kan je lichaam die prima gebruiken voor spieropbouw.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                        Suikers zijn koolhydraten, dus ja. Zolang het binnen je macro's past, kan je lichaam die prima gebruiken voor spieropbouw.
                        Bij deze dan maar m'n rijst en amandelen vervangen voor een milka oreo en een eiwitshake

​GAINS!
                        Broomstick_bodybuilding op insta
                        F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          Dit betwijfel ik, zolang je glycogeen voorraden niet leeg genoeg of leeg zijn kunnen suikers worden opgeslagen als lichaamsvet.

Comment

Originally posted by Tobasco2681 View Post
                            Dit betwijfel ik, zolang je glycogeen voorraden niet leeg genoeg of leeg zijn kunnen suikers worden opgeslagen als lichaamsvet.
                            Waarom denk je dat?

Comment

Originally posted by Wessle View Post
                              Bij deze dan maar m'n rijst en amandelen vervangen voor een milka oreo en een eiwitshake

​GAINS!
                              Zolang je macro's hetzelfde zijn maakt het weinig uit. Feiten zijn feiten, of je ze gelooft of niet. Zelfs toen ik een tijd lang dagelijks voor 30-50% mijn macro's uit junkfood haalde ging ik vooruit op alle oefeningen én ik viel een beetje af. Als je een goed cut- en trainingsschema hebt kom je prima weg met junkfood.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X