Nu Nederland 3 over anabolen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Eeldesports View Post
    Zeg jij?

OT:
    Ik vraag mij af wat er zou gebeurt zijn als één van de wedstrijdatleten had toegegeven dat hij gebruikt. Want volgens mij staat er in het reglement dat gebruiken niet is toegestaan right? Dan creëer je als wedstrijdorganisatie ook een taboe omtrent het gebruiken van steroïden
    Zeg ik idd, mocht jij het tegendeel ervaren dan excuus maar volgens mij valt dat wel mee
    Mangs wa, aait nich

Comment

Originally posted by Protasius View Post
      Dus goed kunnen deadlift en is geen vaardigheid. Dat kan iedereen
      Ja, dat kan iedereen. Oefenen en beetje aansturing. Geen talent vereist.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hoe durftie zn naam af te korten tot Jk!!

Ik vind het een goed stuk en ik vind joop een held btw

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
          Zeggen dat je voor krachtsport geen vaardigheden nodig hebt. Ehhm dan heb je nog niet veel gezien van krachtsport denk ik.
          Het is nou niet bepaald rocket science. Iedereen die niet motorisch incapabel is zou de oefeningen kunnen doen die wij doen
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sinds wanneer traint een krachtsporter met dezelfde intensiteit en volume als iemand die in de gym loopt ter ondersteuning van zijn eigen sport tennis ofzo? Dat is toch niet te vergelijken. Beide gaan dan wel naar de gym en letten op hun eten, maar daar houdt de vergelijking ook wel op. Plus ik denk dat de mindfuck van diëten ook wordt onderschat door sommigen.

Zeggen dat je voor krachtsport geen vaardigheden nodig hebt. Ehhm dan heb je nog niet veel gezien van krachtsport denk ik.
            Gast dat jij het optillen en neerzetten van gewichten tot rocket-science hebt opgewaardeerd wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk meer voorstelt dan hetgeen ik hierboven noem. Jij bent in alles meer uitzondering dan regel hoor no offense.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
              Ja, dat kan iedereen. Oefenen en beetje aansturing. Geen talent vereist.
              toch zijn er legioenen van jongens die het niet doen, ondanks aansturen zijn ze eigenwijs.

oke met voetbal moet je een beetje talent hebben, maar om nou te stellen dat je met deze sport totaal geen vaardigheid hoeft te beschikken.

Comment

toch zijn er legioenen van jongens die het niet doen, ondanks aansturen zijn ze eigenwijs.

oke met voetbal moet je een beetje talent hebben, maar om nou te stellen dat je met deze sport totaal geen vaardigheid hoeft te beschikken.
                Zeg niet dat je geen vaardigheden hoeft te hebben. Bij een wc poetsen heb je dat ook. Ik zeg alleen dat de vaardigheden geen talent vereisen.

Iedereen kan leren goed deadliften en een bepaald niveau halen wat betreft de vaardigheden. Of denk je dat Phil Heath de beste poser is en daarom wint? Dan krijg je vanzelf dat mensen gaan zeggen ja van bb is het juist knap dat je alles samen moet voegen. Dat geldt echter voor iedere sport als je niveau wilt halen.

Don't get me wrong, ik lift heel graag, maar skillwise is het gewoon niet echt een kwestie van talent. De tijd die je eraan besteed, de focus die je erop legt en de hulpmiddelen tot je beschikking zijn van véél groter belang dan bij andere sporten waar je meer afhankelijk bent van aangeboren skills.

Dat is juist een goed iets, dat maakt het juist heel toegankelijk voor veel mensen die bijv afhaken bij andere sporten omdat er skill bij komt kijken die ze wellicht niet bezitten. Heb veel mensen zien stoppen met bepaalde sporten omdat ze het gewoon niet leuk vinden slechter dan de rest te zijn.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                  Ik ben nu aan het oefenen met poseren, moet je voor de grap eens doen.
                  dan ga je naast een ervaren man staan en doe je dezelfde poses, aangezien er niets te ontwikkelen valt mag ik aannemen dat de posses gelijk zijn?
                  Poseren is natuurlijk wel een vaardigheid, maar is nog steeds niet te vergelijken met andere sporten. Een voorbeeld: Maarten deed er (zo even uit m'n hoofd dus ik kan ernaast zitten) zo'n 10-20 weken over om acceptabel (niet denigrerend bedoeld, maar ik heb niet de kennis om te beoordelen of hij het goed kan of niet) te kunnen poseren. Dat deed hij standaard een uurtje na zijn training. Zes uur per week is dus in totaal ergens tussen de 60 en de 120 uur. Dat bleek voldoende te zijn voor een vierde plek bij een amateurwedstrijd. In welke sport krijg je het voor elkaar om binnen 120 uur vierde te worden op een amateurwedstrijd? Bij tennis, wielrennen, turnen, vechtsporten etc. lukt dat je in ieder geval niet. Het zijn dus wel allebei vaardigheden, maar bij andere sporten is dat op een heel ander niveau. Daar komt nog bij dat er geen inzicht nodig is om te kunnen poseren, terwijl je bij bijna alle andere sporten wel inzicht nodig hebt.

Sinds wanneer traint een krachtsporter met dezelfde intensiteit en volume als iemand die in de gym loopt ter ondersteuning van zijn eigen sport tennis ofzo? Dat is toch niet te vergelijken. Beide gaan dan wel naar de gym en letten op hun eten, maar daar houdt de vergelijking ook wel op. Plus ik denk dat de mindfuck van diëten ook wordt onderschat door sommigen.
                  En waarom zou een andere atleet niet 100% gaan in het krachthonk? Die gaat daar echt niet zijn tijd verdoen door te squatten met 30 kg hoor. Die gaat net zo hard voor krachtgains als alle andere atleten. Misschien zelfs nog wel harder, aangezien hij het nodig heeft om te kunnen presteren.
                  De dieetmindfuck geldt natuurlijk ook voor veel sporten die werken met gewichtsklassen. Die lui moeten ook vaak zwaar op dieet. De wedstrijd van Barao werd laatst afgelast, omdat hij flauwviel tijdens zijn weightcut. Die gozer ziet dus ook af door zijn dieet.

Dus goed kunnen deadlift en is geen vaardigheid. Dat kan iedereen
                  Deadliften is zeker een vaardigheid, maar die overige atleten die in het krachthonk trainen, hebben die vaardigheid ook. Alleen, zoals gezegd, de overige atleten doen dat er nog bij.
                  Ik doe een gok

Comment

Net te laat voor een edit: Het dieet is eigenlijk sowieso irrelevant. Het ging om de vaardigheden die bij verschillende sporten komen kijken en niet om welke sport nou zwaarder is.
                    Ik doe een gok

Comment

• Net even gekeken en ik vond het wel een leuke docu.

Je weet wat je kan verwachten als ze zoiets gaan doen ongeacht of ze met andere voorwenselen kwamen filmen.

Lisanne stond er in iedere geval weer goed op en zelfs de billetjes kwamen flink in close up.
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Originally posted by akito View Post
                        Gast dat jij het optillen en neerzetten van gewichten tot rocket-science hebt opgewaardeerd wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk meer voorstelt dan hetgeen ik hierboven noem. Jij bent in alles meer uitzondering dan regel hoor no offense.
                        Waarom probeer jij dan alles met wetenschap te doorgronden als het geen rocket science is volgens jezelf?

Ehhmm wat is het dan? Precies, hetgeen wat jij er in ziet. Ik zie bij voetbal enkel een vent die tegen een balletje trapt, terwijl er genoeg mensen zijn die zowat emotioneel geraakt worden van een of ander doelpunt.

Een sport is dus maar net wat je er van maakt, toch? Hoe dieper je in een sport duikt hoe meer er te leren valt en dat geldt voor alles.

Originally posted by Pren View Post
                        En waarom zou een andere atleet niet 100% gaan in het krachthonk? Die gaat daar echt niet zijn tijd verdoen door te squatten met 30 kg hoor. Die gaat net zo hard voor krachtgains als alle andere atleten. Misschien zelfs nog wel harder, aangezien hij het nodig heeft om te kunnen presteren.
                        De dieetmindfuck geldt natuurlijk ook voor veel sporten die werken met gewichtsklassen. Die lui moeten ook vaak zwaar op dieet. De wedstrijd van Barao werd laatst afgelast, omdat hij flauwviel tijdens zijn weightcut. Die gozer ziet dus ook af door zijn dieet.

Lol een bodybuilding wedstrijd is toch veel meer dan 120 uur poseren, man. Ga dat zelf nou eens na. Als een Jay Cutler er 16 jaar over doet om eerste te worden in bodybuilding? En die 10-12 weken wedstrijdprep van veel atleten is toch niet enkel die 10-12 weken. Meeste beginners trainen tot wel 2-3 jaar alvorens ze het podium opstappen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als een atleet in het krachthonk zo vaak, hard en intens traint als een krachtsporter dan kan hij niet meer presteren zoals moet in zijn sport. Tuurlijk zal er hard getraind worden door die lui, maar op een ander niveau. Dat is toch logisch? Beide gaan naar de gym, maar daar is ook alles mee gezegd.

En dieet geldt inderdaad voor de gewichtsklas sporten, maar niet bij allemaal dus.
                        Last edited by Iron Mind; 30-10-2014, 18:54.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                          Waarom probeer jij dan alles met wetenschap te doorgronden als het geen rocket science is volgens jezelf?

Ehhmm wat is het dan? Precies, hetgeen wat jij er in ziet. Ik zie bij voetbal enkel een vent die tegen een balletje trapt, terwijl er genoeg mensen zijn die zowat emotioneel geraakt worden van een of ander doelpunt.

Een sport is dus maar net wat je er van maakt, toch? Hoe dieper je in een sport duikt hoe meer er te leren valt en dat geldt voor alles.
                          Omdat ik de theorie achter voeding etc. interessant vind, maar die gaan voor elke sport op. Niet alleen voor bodybuilden.

Wat betreft trainen heb je mij nooit iets gecompliceerd horen zeggen, ik bepleit hier al sinds de dag dat ik lid ben basale, to the point barbell training (of andere vrij-gewichts varianten) en niet het mind-muscle connection incline decline reverse preacher shit wat degene die bodybuilding als sport beschouwen vaak doen. Dat is allemaal overbodige theorie. (Voordat je daarop ingaat: over het feit of een lichaam dat 120 kilo bankt een slechtere "verbinding" met de daarbij betrokken spieren heeft als iemand die geconcentreerd 70 kilo benched open ik graag een nieuw topic maar daar gaat het nu niet over).

Krachttrainen aan zich is gewoon een complementair iets aan andere sporten, geen sport op zich imo. Of vind jij schoonheidswedstrijden of een ander iets waarbij je op je uiterlijk beoordeeld wordt ook een sport?

Stel je de volgende 2 statische situaties voor. Een vrije trap vanaf 25 meter en een deadlift. Wat zou langer duren en meer motorische ontwikkeling (naast een dosis talent) vergen, een leek leren deadliften als phil heath of een leek vrije trappen laten nemen als Ronaldo?

Comment

• Had niet verwacht dat ik op tere zieltjes zou trappen met mijn iets wat gefrustreerde post gisteravond. Normaliter gebruik ik kanker niet als scheldwoord maar omdat ik van redelijk dichtbij meegemaakt heb wat er gebeurde kwam dat er iets te makkelijk uit. En ik me nog letterlijk de woorden van de organisatrische (is dat een woord?) herinner die super enthousiast was dat de EO aangeboden had een documentaire te maken waar in bodybuilding eens niet afgezeken werd. Beetje belachelijk dat het hele topic ineens over mijn gebruik van het woord kanker ging. Misschien niet de beste woordkeuze maar die stomp op zijn smoel verdiende die wel degelijk (of heb ik nou roidrage?)
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Laatste keer Kevster. Volgende keer ban ik je.

Comment

• Originally posted by rain View Post
                                De reactie van Joop Kasteel op DBB.

En zo is het!!

Vandaag, 11:07**** #39

Joop Kasteel

Cool Novice

Stats: M 50j 1m88 - -

Hey mannen,

Ik keek stiekem even mee naar jullie reacties. Ik kan een aantal reacties best begrijpen maar ben toch blij dat we een platform(pje) hebben gekregen om onze sport(en) te promoten. Dat is althans de tendens die ik meemaak de afgelopen dagen. Ik weet het, de uitzending was gister maar Johan trainde bij mij in de school dus men zag al eerder dat hij erg goed ging.****

Dit is trouwens maar deels aan mij te danken want de inzet van de man was fenomenaal! Dat was wel 1 van mijn eisen, ik had tenslotte ook e.a te verliezen, zowel als Joop Kasteel als FPA-man maar dat deed hij met verve.****

Ik denk echt in alle eerlijkheid dat de man nul fouten heeft gemaakt met zijn dieet, niet 1 keer gesmokkeld dus. Wie kan dat zeggen tegenwoordig...? Ook nooit zeiken, nooit eerder stoppen in een set en gewoon doen wat er gezegd/gevraagd wordt; geen discussie.

Ik zeg ook eerlijk dat Johan een zekere aanleg had en ook de oefeningen al kende maar dan nog heb ik zelden zo'n resultaat gezien. Zelfs op mij werkte dat stimulerend, ik moet het tegenwoordig ook stellen met replacement dus het echte spektakel is over maar als ik dat zo zie gebeuren van dichtbij, krijg je spontaan zin om je voeding weer op 1000% te zetten. Dat doe ik dan ook, en eerlijk waar, het gaat top!****

Tot slot, Johan kwam binnen met een kapotte knie, "kon geen benen trainen" maar heeft dat, na enig aandringen, toch gedaan...

Leg extension met zo ongeveer nul kilo, daar begonnen we mee maar na 10 weken was een sprintje de trap op geen probleem. Misschien ben ik daar nog wel het meest trots op.****

Go for it mannen,****

JK.
                                Hele mooie reactie.
                                Alleen kan iemand mij uitleggen wat replacement betekend??
                                "ik moet het tegenwoordig ook stellen met replacement dus het echte spektakel"

Ook een andere vraag die ik had...die johan werd steeds vermoeider en vermoeider. Dat begreep ik niet.
                                Zou dat komen omdat hij nooit traint? Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik 8 uur in de week KT doe en 5 uur per week cardio. Maar ik voel me dan juist super fit. Natuurlijk ben ik wel eens moe of te veel getraind en geen puf meer een dag. Maar serieus; dat komt bijna altijd omdat ik slecht gegeten heb;..ongezond vet, zout of te veel suiker. Als ik super clean eet dan BARST ik van de energie.
                                Hoe kwam dat het bij deze johan niet zo was? dat fascineert me :P...omdat ik iedereen in mijn kring zo trainen en eten altijd aanraad voor extra energie
                                You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X