Slechtste fabels met betrekking tot fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slechtste fabels met betrekking tot fitness

Zoals de titel al zegt: wat is de slechtste fabel over fitness die jij ooit gehoord hebt.
    (Of gewoon een opmerkelijke fabel)

Om te beginnen: praatte laatst met een oudklasgenoot, hij had net getraind en zei dat hij snel naar huis moest omdat je na een training binnen een uur wat moest eten omdat je anders voor niks getraind had..

Hoge reps doen om je spierdefinitie groter te maken staat wel hoog op mijn lijstje.

Comment

Eet elke twee uur of je spieren versmelten waar je bij staat

Comment

- Hoge reps voor meer spier definitie.
        (hoe zit hoe dan wel?: Met hoge reps verbrand je inderdaad meer kcal. Maar je gebruikt minder gewicht en prikkelt de spieren minder waardoor je kracht en spiermassa zult verliezen).

- Om vet te verliezen moet je cardio doen (en voor spier opbouwen krachttraining).
        (hoe zit hoe dan wel?: vet verliezen doe je door meer te verbranden dan je tot je neemt aan kcal. Je kunt dus ook prima alleen krachttraining doen en je voeding hierop afstemmen om vet te verliezen).

- Je moet kwark voor het slapen eten (want dat zijn langzame eiwitten).
        (hoe zit hoe dan wel?: vrijwel alle eiwitten buiten whey zijn langzaam. Je kan dus ook prima een kipfilet, stukje zalm, biefstuk, omelet etc nemen).

- Je moet geen koolhydraten voor het slapen eten.
        (hoe zit hoe dan wel?: Je moet zorgen dat je de juiste hoeveelheid koolhydraten binnenkrijgt verspreid over de dag. Het liefst neem je in de ochtend en rondom je training een koolhydraat rijke maaltijd (vanwege betere en snellere verwerking van koolhydraten). Train je in de avond kun je dus prima een koolhydraat rijke maaltijd na je training nemen).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Mensen die vragen:

Hoe vaak train jij? Zeker elke dag!

Fabel: Hoe meer je traint hoe gespierder je bent

''Gebruik'' jij ook shakes?

Fabel: Shakes zijn een wondermiddel waarbij je van ''gebruik'' moet spreken

Ik ben dun dus ik zal nooit spieren krijgen

Fabel: Als je dun bent ben je gedoemt

Ik ben een vrouw dus ik mag alleen dumbells van 1kg pakken en geen compounds doen

Fabel: Vrouwen worden fucking ripped als Ronnie Coleman van compounds, en zwaar trainen.

Comment

Originally posted by Indiana View Post
            Mensen die vragen:

Hoe vaak train jij? Zeker elke dag!

Fabel: Hoe meer je traint hoe gespierder je bent
            Deze mag jij toch eens gaan uitleggen. Wanneer jij een dag meer in de week ga trainen en je rust komt er niet mee in de knoop dan ga je daarna toch sneller vooruit? Feit is wel dat het herstel bij meer trainen bij veel mensen wel in de knoop komen.

Ik doe nu bijvoorbeeld Phat wat 5 dagen in de week is en daarmee geef ik mijn lichaam toch echt wel meer stimulans dan een 4 daagse UB/LB.
            181 cm 85 kg 14%
            Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Dat googlelogen niet breed kunnen worden.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Arend-jan View Post
                Deze mag jij toch eens gaan uitleggen. Wanneer jij een dag meer in de week ga trainen en je rust komt er niet mee in de knoop dan ga je daarna toch sneller vooruit? Feit is wel dat het herstel bij meer trainen bij veel mensen wel in de knoop komen.

Ik doe nu bijvoorbeeld Phat wat 5 dagen in de week is en daarmee geef ik mijn lichaam toch echt wel meer stimulans dan een 4 daagse UB/LB.
                Dan moet je je trainingen beter indelen als je minder trained. Volume per week, daar zit ergens een sweetspot.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Brood is junk-food

Comment

"Je verbrandt bijna geen vet als je cardio doet met een hoge hartslag/intensiteit."

Comment

Iemand keek me een tijdje terug ook raar aan toen ik vertelde dat ik regelmatig in de ochtend of in de middag een bak magere kwark naar binnen schep.
                      "Maar dat zijn toch langzame eiwitten, dat moet je toch alleen voor het slapen gaan eten?"

Comment

De dextrose na de training voor insulinepiek en maximale eiwitsynthese. Zie ze altijd op een rijtje ziten na de training, de mannen, met zo'n shakebeker met 3 compartementjes waar dan ook 3 soorten poeders inzitten. Als ware chirurgen prepareren ze die elixers. Dit buiten de bcaa's die tijdens de training worden genuttigd uiteraard
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sit-ups doen om een sixpack te krijgen

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                            Dan moet je je trainingen beter indelen als je minder trained. Volume per week, daar zit ergens een sweetspot.
                            Ik vind dat je met 4 dagen niet alles zo optimaal kan pakken als met 5 dagen. Hoe meer dagen je traint hoe meer je de focus op een bepaalde spier kan leggen. Wil je de optimale sweetspot hebben qua volume heb je achterlijk lange dagen als je met een UB/LB traint + je pakt meerdere spieren op een dag, wat er automatisch toe leidt dat je voor sommige spieren al minder energie heb door de eerdere oefeningen die je die dag al doet. Die 2 problemen voorkom je door 5x pw te trainen. Mits je je schema daar natuurlijk op inricht
                            181 cm 85 kg 14%
                            Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                              De dextrose na de training voor insulinepiek en maximale eiwitsynthese. Zie ze altijd op een rijtje ziten na de training, de mannen, met zo'n shakebeker met 3 compartementjes waar dan ook 3 soorten poeders inzitten. Als ware chirurgen prepareren ze die elixers. Dit buiten de bcaa's die tijdens de training worden genuttigd uiteraard
                              haha hier val ik nu ook onder. Eiwit/dextrose en havermout voel
                              me na zo'n shake altijd wel wat beter dan daarvoor. Miss placebo maarja
                              Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X