Slechtste fabels met betrekking tot fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

`Ik kan eten wat ik wil maar kom niet aan`
    `flys zijn voor binnenkant borst`
    `je hoeft geen armen te trainen voor grote armen compounds zijn genoeg`(deze kan waar zijn maar voor veel mensen niet het geval)
    `niet verder dan 90 graden zakken met squats anders is het slecht voor je knieen`
    `ik wil meer atletisch gespierd worden daarom train ik functioneel`
    `bodybuilders hebben lege spieren/ ze zijn mischien wel groot maar ze kunnen er niks mee`
    `je kan een spiergroep niet vaker dan 1 keer per week trainen`
    `ik neem alleen orals want spuiten vind ik te ver gaan`(terwijl orals 9 vd 10 keer schadelijker zijn)
    `als beginner moet je alleen apparaten doen pas als je ervaring hebt met gewichten beginnen`
    `creatine moet je cycelen`
    `onder de 8 reps gain je geen massa`
    `ik gebruikafslankshakes want ik ben aan het droogtrainen`

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      Kan iemand me ff een definitie van "overtraining" geven?
      Ik denk niet dat hier werkelijk een definitie van is maar overtraining wordt vaak gebruikt wanneer iemand minder presteert dan wat er eigenlijk verwacht wordt, gebaseerd op zijn normale kunnen. De reden hiervoor is meestal dat iemand onder hersteld is lijkt me. Daarom zou je kunnen stellen over-trainen bestaat niet.

Net zoals hardgainers, zoiets bestaat imo gewoon niet...

Originally posted by NickP View Post
      Na 1 jaar trainen moet je minstens instaat zijn om 120 kg te bankdrukken.
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Je zult eerder iemand horen opperen dat er sprake is van overtraining dan dat overtrainen niet bestaat.
        Dat klopt wat je zegt. Heb het echter ook zo gehoord. Bestaat over training? Ik denk het wel.
        There are no pacts between lions and men!

Comment

Overtraining is het moment dat herstel en prikkel in negatieve fase komen, maw lichaam is niet voldoende hersteld om de volgende prikkel te kunnen verwerken.

Er zijn dus een aantal zaken die invloed hebben, verbeteren van herstel en aanpassen van volume/intensiteit van training/overige zaken die een belasting vormen voor je lichaam en in theorie zou je waneer herstel/prikkel in optimale balans zijn nooit in het stadium overtraind kunnen raken.

Praktijk is een ander verhaal!!!!!

Als je bei
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
            Overtraining is het moment dat herstel en prikkel in negatieve fase komen, maw lichaam is niet voldoende hersteld om de volgende prikkel te kunnen verwerken.

Er zijn dus een aantal zaken die invloed hebben, verbeteren van herstel en aanpassen van volume/intensiteit van training/overige zaken die een belasting vormen voor je lichaam en in theorie zou je waneer herstel/prikkel in optimale balans zijn nooit in het stadium overtraind kunnen raken.

Praktijk is een ander verhaal!!!!!

Als je bei
            Eigenlijk is dat "over reaching". Overtrainen gebeurt vooral bij elite atleten die maanden/jarenlang keihard trainen en daarin structureel te ver zijn gegaan. Zeggen dat je overtraind bent als je een keer niet hersteld bent van de vorige training is hetzelfde als zeggen dat je in 'starvation mode' zit als je geen 6 maaltijden per dag eet.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
              Ik denk niet dat hier werkelijk een definitie van is maar overtraining wordt vaak gebruikt wanneer iemand minder presteert dan wat er eigenlijk verwacht wordt, gebaseerd op zijn normale kunnen. De reden hiervoor is meestal dat iemand onder hersteld is lijkt me. Daarom zou je kunnen stellen over-trainen bestaat niet.

Net zoals hardgainers, zoiets bestaat imo gewoon niet...
              Dit was mijn hele punt met die vraag. Kennelijk heeft niemand een degelijke omschrijving dan lijkt het me lastig er inhoudelijk iets nuttigs over te zeggen, laat staan het met iemand eens of oneens te zijn.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Overreaching is een korte bewust gekozen periode van overtraining en heeft niets te maken met overtraining in de zin van stagnatie

Comment

Dit was mijn hele punt met die vraag. Kennelijk heeft niemand een degelijke omschrijving dan lijkt het me lastig er inhoudelijk iets nuttigs over te zeggen, laat staan het met iemand eens of oneens te zijn.
                  Volgens mij heb ik de juiste omschrijving toch al een paar keer langs zien komen, nl een negatieve balans tussen rust en belasting

Comment

Overreaching is een korte bewust gekozen periode van overtraining en heeft niets te maken met overtraining in de zin van stagnatie
                    En hoe heet onbewust overreachen dan volgens jou als dat volgens jou bestaat?

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                      En hoe heet onbewust overreachen dan volgens jou als dat volgens jou bestaat?
                      Het is toch wel een gave vind ik. Om ter plekke expressies te improviseren om zodoende toch je gelijk te kunnen behalen, koste wat het kost.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Ga effe lekker tegen 3xl in dynamix haha, kom je over paar maanden ook wel weer van terug pffff

Comment

Volgens mij heb ik de juiste omschrijving toch al een paar keer langs zien komen, nl een negatieve balans tussen rust en belasting
                          Ja maar dan zouden trainingskampen van 8 weken vóór belangrijke wedstrijden per definitie overtraining zijn, correct?
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Het is toch wel een gave vind ik. Om ter plekke expressies te improviseren om zodoende toch je gelijk te kunnen behalen, koste wat het kost.
                            Kundig met taal, heet dat
                            "Straight outta gym"

Comment

Ja maar dan zouden trainingskampen van 8 weken vóór belangrijke wedstrijden per definitie overtraining zijn, correct?
                              Of je schaart het onder de noemer overreaching

Comment

waarom?je hebt toch ook rust op zo'n kamp?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X