Stoppen met blowen en roken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stoppen met blowen en roken

Ik wil heel en heel graag stoppen met roken en blowen maar alleen lukt het me niet

Zijn er nog meer mensen met die met het zelfde probleem rondlopen??

tel het aantal peuken dat je dagelijks rookt, knip een 1/4 van je kankerstokje en rook het aantal wat je normaal rookt, vervolgens 2/4, 3/4 en uiteindelijk heb je het niet meer nodig.
    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
      tel het aantal peuken dat je dagelijks rookt, knip een 1/4 van je kankerstokje en rook het aantal wat je normaal rookt, vervolgens 2/4, 3/4 en uiteindelijk heb je het niet meer nodig.

thnx voor de tip ga er meej aan de slag

Comment

hoevaak blow je?

Comment

Hou niet van Blowen.

Wel van geblowt worden
          Who's the Chef

Comment

Heletijd gerookt en geblowt.
            Hoe raar het ook klink op een dag ben ik gwoon gestopt met beide.
            Rookte heel af en toe nog op feesten maar dat nu ook niet meer.

Dus mijn tip: Niet zeiken als je echt wilt stoppen, die zooi weggooien en kappen.
            Mind is everything.

Comment

ik ben destijds ook gewoon van de ene dag op de andere gestopt... had het voordien ook met allerlei hulpjes geprobeerd maar hielp niet

denk dat ik toen niet echt wou stoppen, als je het echt wilt... gewoon alles weggooien en niets meer kopen, ijzeren wil hebben
              onderweg naar 90kg bij 10% BF

Comment

Beste is en blijft gewoon Cold Turkey van de ene op de andere dag. Gewoon alles weg flikkeren wat met roken en blowen te maken heeft en meteen stoppen en nooit meer aanraken. Zo ben ik in ieder geval toendertijd gestopt met roken, maar je moet er wel echt achter staan. Als je echt wil stoppen kan je ook stoppen. Mensen die zeggen ik wil wel maar ik kan niet geloof ik niet.
                “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

eey zina stuur maar bericht
                  Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Hoe sweet is sweet? Roken is wel zondegeld..
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by resike View Post
                      Dus mijn tip: Niet zeiken als je echt wilt stoppen, die zooi weggooien en kappen.
                      ware woorden. als je van een verslaving af wilt is het 9 van de 10x niks meer dan wilskracht. ongelofelijk hoeveel stoppende rokers als een stel mietjes gaan lopen zeuren en dan de nutteloze opmerking: "ja maar jij hebt nooit gerookt. hoe weet jij dat nu". Aanstellerige mietjes. projecteren op anderen ipv accepteren dat ze zelf te zwak zijn.

Cold Turkey gaan. En dan de hele dag met andere dingen bezig zijn. Zodra je gaat denken: "ik heb al 2 uur niet gerookt" vestig je er weer aandacht op en wil je het weer. Zorg dus voor voldoende afleiding als ondersteunende methode.

Comment

kauwgom werkt ook erg goed... en iets in je handen waar je mee kan spelen / prutsen. neemt vaak de peuk behoefte al weg bij mij

Comment

ik zou zeggen koop het goedkoopste merk SIGAREN wat je kunt vinden duz zonder filter. de rest van je rookzooi gooi je weg. vervolgens als je drang zo groot word dat je wil roken steek je de sigaar aan vul je hele mond zo vol met rook als je maar kunt en probeer het dan maar eens in je longen te krijgen nou als je dat een paar keer op een dag doet durf ik te wedden dat je in een week er wel mee nokt ps: bij de aldi hebben ze de meest vieze sigaren in zo'n houten doosie vreselijke troep ik zeg doen

Comment

Stoppen is voor mij doen en snappen. Het doen is een kwestie van niet meer opsteken die rommel. Met snappen bedoel ik inzicht in wat verslaving is. Mij hielp dit: Cirkels - Profiel ; de cirkels van van Dijk, een model dat verslaving verklaard. En je hebt dit model:
                            Gezondheidsvoorlichting | Mens en gezondheid: Diversen de basis daarvan is dat het willen stoppen bestaat uit:
                            -intentie
                            -attitude tot roken en blowen
                            -sociale invloed (blowende vrienden die willen dat je blijft blowen en bijvoorbeeld ouders die willen dat je stopt en je steunen)
                            -eigen effectiviteit

En nu de praktijk: ik blowde zo 5-10 joints per dag en ben cold turkey gegaan. Ik werd heel onrustig de hele dag door en kon absoluut niet slapen. Veel valeriaan gebruikt dat hielp en was toen veel alcohol gaan drinken (dat hielp van regen in drup) Na twee weken nog geen 3-4 uur per nacht slaap was ik inmiddels doodmoe en ging het slapen elke week wat beter. Achteraf gezien zou ik kunnen gaan hardlopen tegen die onrust. Dat helpt mij enorm, vooral als ik zo om 20.00 een uurtje loop dan douche en lekker ga slapen. Maar nogmaals, los van de praktische tips vond ik het snappen heel belangrijk. Inzicht in het begrip verslaving. Dat heeft met dat puntje eigen effectiviteit te maken, als je inzicht hebt kan je beter een strategie bedenken op maat gemaakt voor jezelf die werkt.

Comment

En voor de noodgevallen tenslotte; zet een kookwekker op een uur en spreek met jezelf af dat je dat uur niet blowt. Na dat uur stel je jezelf de vraag of de trek meer of minder is en stop je nog een uur. Trek kan soms alles overheersend zijn, je moet er wel aan toe geven....Het inzicht dat je best een uur de baas kan zijn over die trek kan helpen tot het inzicht dat niet de trek maar jij "achter het stuur zit" Dat als je zegt nee dat het nee blijft, trek blijft er wel bestaan maar na verloop van tijd ontstaat er vertrouwen dat jij sterker bent dan die trek.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X