Stoppen met blowen en roken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ben nu 8 weken gestopt met roken en blowen tegelijk, heb 8 jaar gerookt en zeker 6 jaar geblowd ging wel 20 euro per dag in de wiet de laatste 2,5 jaar!!!! ik kan iedereen aanraden om zo'n laserbehandeling te doen het heeft bij mij zeker geholpen toen ik naar buiten liep was de behoefte naar de nicotine weg! alleen het grijpen na je pakje cigarette in je zak blijf je nog wel een tijdje hebben maar dat kan je goed oplossen door bijv een doosje smintjes of dergelijke in je zak te doen.

Comment

Ik heb liever een mooie lijf met witte tanden, dan een mooie lijf met gele tanden

Zelfs rook ik een pakje marlboro light per dag , ik wil echt stoppen met roken !!
      Het is best moelijk, a.s. weekeinde ga ik weer een poging doen om stoppen met roken
      Echte mannen eten geen honing want die kauwen op bijen

Comment

Geen poging doen, stoppen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Roken is echt een lastige verslaving, ook omdat het sociaal nog steeds vrij geaccepteerd is. Zorg ook dat je steun van je omgeving hebt: samen stoppen is vaak effectiever dan in je eentje. Wie weet is er wel iemand uit je gezin of uit je vriendenkring die ook wil stoppen?
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Gewoon een pakje kauwgom kopen in plaats van een pakje sigaret
            Sigaret voegt helemaal niks toe maar je rookt ook witte papier rondom je sigaret , dat wil je toch niet ?

Voordelen van roken :
            - beetje high worden

Nadelen
            - Je portomonee wordt lichter
            - Je krijgt gele tanden
            - Je maag rammelt of beroerte
            - Je levensbalk wordt kleiner
            - Je kunt niet veel bankdrukken of langer sit ups doen
            - Verslaafd
            - Je huid wordt geler en rauwer / gescheurd ofzo

Kappen met dit shit man ! gooi gewoon je sigaretenpakje in de prullenbak en neem een pilsje bier en ga feest vieren want je hebt duizenden euro's gewonnen om door niet meer sigareten kopen

Comment

Het eerste wat ik merkte toen ik gestopt was met roken, was dat ik meer geld had. Ik vond het eigenlijk niet moeilijk om te stoppen met roken, maar ik was er eigenlijk ook wel klaar mee. Ik ben ook een tijdje niet omgegaan met mensen die roken. Dat hielp bij mij enorm

Naar een maand vond ik sigaretten rook stinken en had ik geen zin meer in een sigaret. Rond die tijd ging ik gewoon weer met iedereen om.

Comment

Haha, dat hoor ik wel van meer mensen die gestopt zijn: plotseling valt het op hoe hard het eigenlijk stinkt.
                Dat kun je hier ook zo goed ruiken: iedereen hier in de flat rookt, dus die lucht hangt permanent in het trappenhuis. Ieder ochtend zet ik ook even alles tegen elkaar open, zodat ik de lucht weer uit huis heb. Binnenkort maar eens even tochtstrips gaan fixen.
                Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Checker View Post
                  Beste is en blijft gewoon Cold Turkey van de ene op de andere dag. Gewoon alles weg flikkeren wat met roken en blowen te maken heeft en meteen stoppen en nooit meer aanraken. Zo ben ik in ieder geval toendertijd gestopt met roken, maar je moet er wel echt achter staan. Als je echt wil stoppen kan je ook stoppen. Mensen die zeggen ik wil wel maar ik kan niet geloof ik niet.
                  Wijze woorden.

Originally posted by Falstyr View Post
                  ware woorden. als je van een verslaving af wilt is het 9 van de 10x niks meer dan wilskracht. ongelofelijk hoeveel stoppende rokers als een stel mietjes gaan lopen zeuren en dan de nutteloze opmerking: "ja maar jij hebt nooit gerookt. hoe weet jij dat nu". Aanstellerige mietjes. projecteren op anderen ipv accepteren dat ze zelf te zwak zijn.

Cold Turkey gaan. En dan de hele dag met andere dingen bezig zijn. Zodra je gaat denken: "ik heb al 2 uur niet gerookt" vestig je er weer aandacht op en wil je het weer. Zorg dus voor voldoende afleiding als ondersteunende methode.
                  Zeer wijze woorden.

Originally posted by Maasproductions View Post
                  Gewoon geen bullshit, cold turkey en klaar.
                  Ik en nog veel meer op dit forum zijn zo gestopt en gestopt gebleven.

Cold turkey of lekker doorgaan, die 2 keuzes heb je, anders niks.
                  Cold turkey is de beste methode.

Originally posted by marnop View Post
                  Cold turkey na 30 jaar zware shag,...... en als je dus echte nicotine verslaving hebt dan? Hoe vang je dat op zonder er echt ziek van te worden?
                  Kauwgom werkt dan niet.

Een kookwekker zetten of aan andere dingen denken, andere dingen doen, werkt bij echte rokers niet. Kauwgom nemen dus ook niet.

Zo'n kauwgom kwat je na een tijdje weer uit en dan wil je wat roken, na het eten wil je roken, na of bij de koffie wil je roken enz enz.
                  Heb het gehad met gaan minderen en cigaretten gaan roken ipv zware shag, nog voor de cigaret op was had ik m'n shaggie al opgestoken, dussssss...................

Maar Kojak, wel stom dan om na 4 maanden toch maar weer te gaan beginnen he? Als je de eerste weken doorkomt ben je er wel vanaf dacht ik zo?
                  Wat een enorm zwak argument!
                  Cold turkey stoppen kun je ten alle tijde, of je nu 2 jaar rookt of 40, of je nu milde menthol sigaretten rookt of zeer zware Black Beauty, maakt echt geen ruk uit. Tis hoe sterk je mentaal bent.
                  Wat is een nicotine-verslaving volgens jou dan???
                  Die bestaat helemaal niet, de verslaving op zich duurt slechts enkele dagen. Je lichaam gaat in die dagen om stoffen vragen dat het niet meer krijgt. De trek in roken is dan het heftigst maar dat duurt maar een paar dagen. Dan geeft je lichaam zich gewonnen en zal het zonder doen.
                  Ziek worden??? Hahahaha. Als dat werkelijk zo is duurt dat ook slechts eventjes en dan voel je je weer oke.
                  Roken is een stukje levensstijl wat er langzaam insluipt en op een gegeven moment is het een gewoonte. En dat is wat het zwaarste van stoppen met roken is, om die manier van leven te veranderen. Dus geen shaggie wanneer je opstaat, geen shaggie als je pauze op je werk hebt, geen shaggie na je eten, geen shaggie tijdens het drinken van een biertje, etc., allemaal gewoonte!
                  En wat is in vredesnaam een echte roker???
                  Zijn er ook onechte rokers dan?
                  Je hebt een roker en een niet roker. Een roker is iemand die een sigaret in zijn mond heeft en de rook inhaleert. Een niet roker doet dat allemaal niet, klaar als een klontje!
                  Nogmaals, het gaat erom, hoe sterk sta je in je schoenen. Iemand die al een hele lange tijd rookt heeft nooit ECHT geprobeert te stoppen, heeft zich altijd zwak gevoelt en is mentaal ook niet sterk.
                  En ik kan het weten!
                  Vroeger dacht ik ook, ik kom er nooit vanaf, ik ben zwak en zal altijd roken/blowen. Tot het moment dat ik zei, nu is het genoeg en ik stopte COLD TURKEY met roken en blowen. Na 26 jaar te hebben gerookt, op het einde rookte ik zelfs twee pakjes sigaretten per dag. Na 21 jaar te hebben geblowt, ik was elk uur van de dag stoned, op de uren dat ik werktte uitgezonderd.
                  28 maanden geleden ben ik ook gestopt met het drinken van alcohol en ook dat ging mij gemakkelijk af. Ik kwam erachter dat ik helemaal niet zwak was maar juist een enorme discipline bezat. Die discipline stop ik nu in mijn sport en ik voel me wel 100x sterker als het mannetje dat ooit rookte, blowde en dronk.

Originally posted by Checker View Post
                  Nee hoor helemaal niet. Ik ben nu zo'n 2,5 jaar gestopt en nog heb ik af en toe wel zin in een sigaret, maar je kan dat gevoel nu gewoon makkelijker negeren. De verleiding om het daadwerkelijk te doen is een stuk kleiner, maar als je er eenmaal eentje opsteekt dan kan je het vergeten. Me vader is zelfs 5 jaar gestopt geweest en toen weer begonnen doordat hij één keer op een feestje de verleiding niet kon weerstaan.
                  Trek in een sigaret of jointje zal er altijd wel zijn als ex-roker en/of blower. Dit zal zich enkel maar manifesten als je eraan denkt, maar is zeer zwak en word naarmate steeds zwakker. Is ook gemakkelijk te handlen. Op een gegevn moment weet je niet beter meer en denk je er ook niet meer aan.

Originally posted by Beaudien View Post
                  Als je het echt wilt, lukt het je dus gewoon.
                  Nee, geen dooddoener, maar echt waar.
                  Ik heb 21 jaar gerookt en fors ook. Op een dag was ik er enorm klaar mee. Ik wilde echt niet meer.
                  Dat is nu bijna 9 jaar geleden, ik mis het nooit en ik was al na een dag of 3 van het "verslavingsgevoel" af.
                  Dat zit echt tussen je oren, de nicotine is met flink wat water drinken echt zó uit je bloed.
                  Inderdaad, gewoon doen dus.
                  Precies!
                  Er bestaat een groot verschil tussen verslavingsgevoel en gewoonte. De verslaving is niet het zwaarste gedeelte van stoppen met roken/blowen. Na een aantal dagen trekt de 'urge' om te roken weg. Tis de gewoonte wat zwaar weegt. Tis een stukje levensstijl die men dient te veranderen en dat kost veel tijd omdat het zo ingewortelt zit. Maar zolang je met je handjes van tabak of hasj/wiet kan afblijven zul je dat overwinnen. Je wordt met de dag sterker om het te laten. Na verloop van tijd weet je niet beter meer en ga je pas beseffen hoeveel beter het wel niet is nu je niet meer rookt.

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Stoppen met roken is niet zozeer de verslaving bevechten, eerder de gewoonte. Kun je dat, dan is het een makkie. Maar zoals met alle gewoonten: hoe langer je hem hebt, hoe lastiger het wordt.
                  Yep, helemaal mee eens.

Originally posted by barbarajudy View Post
                  Ik ben na ruim 30 jaar blowen cold-turkey afgekicked!
                  Had me aangemeld bij een klooster (In Hilversum) en heb daar in alle stilte en eenzaamheid 7 dagen naar mijn lichaam geluisterd en de afkick verschijnselen ondergaan.
                  Nu, na 3 en een halve maand nog steeds clean, en ik voel me TOP!!!!
                  Voordat ik dat klooster in ging had ik een lijst gemaakt waarom ik af wilde kicken van blowen;

Het stinkt. Het is gewoon vies!
                  • Ik heb al 30 jaar deze smerige gewoonte.
                  • Bezinning. Nú of nóóit.
                  • Het verdoofd, ook de fijne emoties.
                  • De chronische behoeft aan een blowtje is om gek van te worden!
                  • Kan nooit op vakantie naar buitenland. (Mag van mijn man niks meenemen!!)
                  • Kost me ongeveer 35 euro per week = 150 euro’s per maand!
                  • Mijn (klein)kinderen.
                  • MIJN TOEKOMSTPLANNEN.
                  • Minder angsten en paranoia.
                  • Misschien kom ik dan in gewicht aan.
                  • Slaapprobleem worden wellicht minder.
                  • Huid wordt beter, minder grauw.
                  • Conditie
                  • Energie
                  • Helderder leven. Leefde veelal in een waas.
                  • Mijn liefdesleven.
                  • Actiever sociaal leven.
                  • Meer Zelfvertrouwen en Moed.
                  • Alles ruikt en smaakt beter.
                  • Ik denk dat ik dan eerlijker zal zijn, vooral ten opzichte van mijzelf.
                  • S'morgens makkelijker uit bed komen.
                  • Misschien gaat mijn creatieve brein weer beter werken.
                  Zal ik nog even doorgaan!?

Ik kan nog wel meer redenen opsommen waarom blowen 'not done' is, maar het grootste verschil met toen en nu is vooral dat ik nu veeeeel meer energie heb en fut om elke dag naar de sportschool te gaan. Heb de ene verslaving omgeruild voor een andere; sporten!! Een gezonde verslaving!!
                  Zeer wijs besluit! Goed bezig.

Originally posted by Ellie View Post
                  Roken is echt een lastige verslaving, ook omdat het sociaal nog steeds vrij geaccepteerd is. Zorg ook dat je steun van je omgeving hebt: samen stoppen is vaak effectiever dan in je eentje. Wie weet is er wel iemand uit je gezin of uit je vriendenkring die ook wil stoppen?
                  Tis niet de verslaving wat het stoppen moeilijk maakt, tis de gewoonte het te doen.

Comment

Had het zelfde probleem, ben nu net 2 en halve week gestopt met roken en het bevalt me goed.
                    Blowen doe ik nog wel eens, maar dan ook echt in het weekend of met een feestje.
                    Dat is dus stap 2, naja begin is er in ieder geval en het wordt ook steeds duurder, haha.
                    Succes man, als je echt wil lukt het!

Greetzz

Comment

Je moet gewoon in 1 keer stoppen.
                      dat is het beste

Comment

gewoon niet meer roken of blowen, dan ben je in een keer vanaf

je rookt of je rookt niet
                        dit bericht typ ik met een sigaret in mijn mond

Comment

Je moet gewoon een soort van walging voor nicotine/shag/sigaretten ontwikkelen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                            Je moet gewoon een soort van walging voor nicotine/shag/sigaretten ontwikkelen.

Dat had ik wel voor halfzware shag en sigaretjes, vond ze smerig, als ik een pakje sigaretten had rookte ik amper wat, zelfde met halfzware shag.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb zelf nog nooit gerookt maar was in de piek van mijn puberteit verslaafd aan junkfood, op elk moment van de dag.

Nu walg ik van gevulde roomboter koeken en big mac's .

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post

Tis niet de verslaving wat het stoppen moeilijk maakt, tis de gewoonte het te doen.

Wat kan jij toch een hoop bullshit uitkramen af en toe.

Dat gelul hier en daar over gewoonte...slaat totaal nergens op.
                                Ik vond sigaretten dus smerig, rookte een sigaret op en stak dan een shaggie op, zo nu ff roken, lekker. Er komt niks uit een sigaret.
                                Ik was een tijdje over gegaan op sigaretten, shit man, kreeg gelijk meer lucht en betere geur in mijn neus. Maar het gaf me niks, geen voldoening niks, moest zware shag hebben. Niks gewoonte... bullshit.

Denk je nou dat ik wanhopig met een pen in mijn klauwen ga zitten als ik een paar uur niet rook, of dat ik een lolly in mijn waffel moet douwen, doe normaal man.
                                Waarom zou ik iets in mijn mond moeten hebben of in mijn handen/tussen de vingers? Zit alleen maar in de weg. Ben geen kleuter.

Stoppen met roken moet je klaar voor zijn en niks anders. Op dat ,moment heb je de discipline en andere momenten dus kennelijk niet.

Dan kan je met een bullshit verhaal komen, maar je hebt dus gewoon hetzelfde probleem lang genoeg gehad, dus ga niet moeilijk doen over anderen, je bent zelf jarenlang de slappeling geweest en nu moeten we dan omdat we nog roken respect voor je hebben ? En zijn wij rokers slappelingen met slappe excuses die je zelf nota bene ook had?

Als het gewoonte was, waarom duurde het bij jou dan zo lang voor je eindelijk stopte? Waarom duurde het zo lang voor jij de discipline had terwijl je amper iets rookte, sigaretjes....kom op zeg.

Je bent toen 2 pakjes per dag gaan roken om aan je nicotine behoefte te voldoen niet vanwege gewoonte, je gewoonte was 1 pakje, het werden er het dubbele....wat jij zegt is dat je het leuk vond om eem sigaret in je handen te hebben of in je mond...is dat een reden om zo lang te roken?

De slappeling is degene die niet de kracht kan opbrengen om gewoon toe te geven dat hij niet zomaar kan stoppen.

De hele dag high zijn was zeker ook puur gewoonte? Dat geeft al aan dat je jarenlang een grote slappeling was.
                                Dan ga JIJ mij nu de les lezen?
                                Ik rook geen wiet en drink niet al jaren niet en heb verder nooit geblowd, geen drugs gebruikt. Ik kan het leven gewoon aan met of zonder problemen of stress.

Ga jij nu eerst maar eens naar jezelf kijken want je bent er nog lang niet.
                                Als je ergens wordt tegengesproken schiet je al in de stress en wordt je lichtelijk agressief. Dus hoezo gewoonte?
                                1e Masters Superbody YBF 2011!
                                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X