ksnap zowiezo niet dat je uberhaupt begint met roken. Het is duur, je stinkt uit je bek, het is slecht voor je longen/gezondheid en witte muren blijven blijkbaar niet meer wit xD. heb roken en blowen wel is geprobeerd maar zag de meerwaarde er niet van in. De nadelen wegen voor mij zwaarder dan de voordelen.
Stoppen met blowen en roken
Collapse
X
-
Originally posted by Limit View Postksnap zowiezo niet dat je uberhaupt begint met roken. Het is duur, je stinkt uit je bek, het is slecht voor je longen/gezondheid en witte muren blijven blijkbaar niet meer wit xD. heb roken en blowen wel is geprobeerd maar zag de meerwaarde er niet van in. De nadelen wegen voor mij zwaarder dan de voordelen.
Comment
-
Originally posted by Eagle66 View Postik snap wel dat je er aan begint gezien de sociale druk die iemand soms kan voelen hoor..''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''
Comment
-
Ik ben na ruim 30 jaar blowen cold-turkey afgekicked!
Had me aangemeld bij een klooster (In Hilversum) en heb daar in alle stilte en eenzaamheid 7 dagen naar mijn lichaam geluisterd en de afkick verschijnselen ondergaan.
Nu, na 3 en een halve maand nog steeds clean, en ik voel me TOP!!!!
Voordat ik dat klooster in ging had ik een lijst gemaakt waarom ik af wilde kicken van blowen;
• Het stinkt. Het is gewoon vies!
• Ik heb al 30 jaar deze smerige gewoonte.
• Bezinning. Nú of nóóit.
• Het verdoofd, ook de fijne emoties.
• De chronische behoeft aan een blowtje is om gek van te worden!
• Kan nooit op vakantie naar buitenland. (Mag van mijn man niks meenemen!!)
• Kost me ongeveer 35 euro per week = 150 euro’s per maand!
• Mijn (klein)kinderen.
• MIJN TOEKOMSTPLANNEN.
• Minder angsten en paranoia.
• Misschien kom ik dan in gewicht aan.
• Slaapprobleem worden wellicht minder.
• Huid wordt beter, minder grauw.
• Conditie
• Energie
• Helderder leven. Leefde veelal in een waas.
• Mijn liefdesleven.
• Actiever sociaal leven.
• Meer Zelfvertrouwen en Moed.
• Alles ruikt en smaakt beter.
• Ik denk dat ik dan eerlijker zal zijn, vooral ten opzichte van mijzelf.
• S'morgens makkelijker uit bed komen.
• Misschien gaat mijn creatieve brein weer beter werken.
Zal ik nog even doorgaan!?
Ik kan nog wel meer redenen opsommen waarom blowen 'not done' is, maar het grootste verschil met toen en nu is vooral dat ik nu veeeeel meer energie heb en fut om elke dag naar de sportschool te gaan. Heb de ene verslaving omgeruild voor een andere; sporten!! Een gezonde verslaving!!
Comment
-
Originally posted by Limit View Postja ik snap wat je bedoelt, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat iemand je probeert te dwingen om te roken dus het ligt gewoon aan jezelf. Een soort van wil je erbij horen of niet situatie. Als iemand je een sigaret aanbied kun je ook gewoon nee dankje zeggen. Maargoed dat is dan mijn mening.
Iig: een puber is meer te beïnvloeden als jij en ik
Comment
-
Originally posted by Eagle66 View PostJa klopt, zo denk ik ook hoor ben zelf ook geen roker, kan er bovendien zelf ook erg slecht tegen als ik een in een ruimte kom waar veel gerookt wordt (traan ogen/ last met ademhalen).
Iig: een puber is meer te beïnvloeden als jij en ik''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''
Comment
-
Originally posted by barbarajudy View PostIk ben na ruim 30 jaar blowen cold-turkey afgekicked!
Had me aangemeld bij een klooster (In Hilversum) en heb daar in alle stilte en eenzaamheid 7 dagen naar mijn lichaam geluisterd en de afkick verschijnselen ondergaan.
Voordat ik dat klooster in ging had ik een lijst gemaakt waarom ik af wilde kicken van blowen;
• Mijn (klein)kinderen.
• MIJN TOEKOMSTPLANNEN.
• Conditie
• Energie
• Mijn liefdesleven.
Ik kan nog wel meer redenen opsommen waarom blowen 'not done' is, maar het grootste verschil met toen en nu is vooral dat ik nu veeeeel meer energie heb en fut om elke dag naar de sportschool te gaan. Heb de ene verslaving omgeruild voor een andere; sporten!! Een gezonde verslaving!!
Comment
-
Originally posted by Limit View Postja ik snap wat je bedoelt, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat iemand je probeert te dwingen om te roken dus het ligt gewoon aan jezelf. Een soort van wil je erbij horen of niet situatie. Als iemand je een sigaret aanbied kun je ook gewoon nee dankje zeggen. Maargoed dat is dan mijn mening.
Comment
-
Met het lijstje van barbarajudy ben ik het op 1 puntje na eens...
Namelijk het slaap geval.
Toen ik ophield met blowen (ook voor m'n sport) lag ik nachtenlang wakker omdat ik maar niet kon slapen... op d'n duur lukte het wat beter maar werd ik elke nacht standaard rond de klok van 4 wakker. Werd er helemaal gek van, gelukkig was ik op d'n duur gewend om nuchter in slaap te vallen!
Voor de rest klopt het zeker herken er veel in terug
4,5 jaar gerookt waarvan zeker 3 dagelijks maar heb er geen spijt van, weet zeker dat ik mede dankzij mijn stoney times, echt een zwaar leuke tijd gehad heb.
Comment
-
volgens mij heeft het ene lichaam er ook meer moeite mee dan andere maar ik geloof dat het toch vooral zit in je hoofd. sommige mensen stoppen na x jaren van de een op de andere dag terwijl anderen erin blijven hangen en er misschien nooit vanaf komen, denk toch dat het te maken heeft met je instelling en omgeving kan ook een rol spelen.
oftewel, gewoon niet meer doen, niet meer over nadenken, niet meer twijfelen maar gewoon klaar.
Comment
-
Niet aan denken is denkik onmogelijk. als ik over straat loop erger ik me er soms aan om te zien hoeveel mensen er wel niet roken. Niet dat ik darom iets tegen die mensen heb het is gewoon raar om echt zoveel mensen te zien roken. En ik weet niet hoeveel nicotine echt invloed heeft op je lichaam dat echt je lichaam ernaar gaat verlangen. Heb toch denkik nog nooit iemand weten stervan aan teweinig nicotine.While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded
Comment
-
Originally posted by barbarajudy View PostIk ben na ruim 30 jaar blowen cold-turkey afgekicked!
• Mijn (klein)kinderen.
• MIJN TOEKOMSTPLANNEN.
• Conditie
• Energie
• Mijn liefdesleven.
Wat voor ontwenningsverschijnselen had je dan? Ik bedoel, ik rook ook weleens wat, maar ik kan me echt niet herkennen in jouw lijst. Of ligt het meer aan de hoeveelheden die je gebruikte? Die kosten zijn wel zonde geweest over de jaren, had je beter een eigen plantagetje in je huis neer kunnen zettenIn college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by janjaap2 View Postwaar zit dat klooster in hilversum als ik vragen mag, gewoon intresse ( was namelijk vrij overtuigd dat er geen kloosters waren in hilversum , althans nooit gezien de afgelopen 10 jaar )
maar even terug naar het onderwerp.
ja ik heb zelf ook gerookt voor 1 jaar(niet om stoer te doen, was de eerste vast begonnen van mijn vrienden groep/klas). de laatste drie maanden rookte ik een pakje per dag... dus dat ging er hard door heen.
maar heb heel vaak gezegt ik stop met roken en dan lukte het niet, omdat groot aantal van mijn vrienden roken en met uitgaan werd er niet echt gehouden aan de regel verboden te roken in kroegen. ook gingen mijn vrienden van hier wil je een sigarret.
toen zei mijn ma van zeg iedere ochtend tegen jezelf 10x vandaag rook ik geen sigarret (klinkt heel dom maar hielp).
ik ben op een gegeven moment gestopt op een zondag omdat ik dan toch meestal mijn pakje op had van de avond ervoor en had gelezen op internet dat na 24 uur na je laaste sigaret dat de nicotine uit je bloed is, dus dan is het al een beetje makkelijker om te stoppen.
1 je kan zo vaak stoppen als je wilt, laat je omgeving je niet naar beneden halen.
2 vraag je omgeving om je te helpen dus vrienden die roken of niet bij je in de buurt te roken en je geen siggaret aan te bieden ook niet als je vraagt. ook zodra jij een siggaret heb hem af te pakken.
3 zoek een ander iets, ik zelf gebruik kauwgom. en in plaats van een vieze adem krijg je er een goede adem van.
4 denk nooit na lange tijd ow 1 siggaret kan ik wel weer aan, want mijn EHBO docente dacht dat ook na 5 jaar, nu is ze weer vaste roken.
ik ben nu bijna 2 maanden gestopt, en totaal geen behoefte meer aan sigarreten.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door hivetechsolutionsOur Digital Marketing Company in Fort Worth TX, is dedicated to providing cutting-edge digital marketing solutions tailored to your business needs. We...
-
Kanaal: Algemeen
2 uur geleden -
-
At Appliance Repair Service, we specialize in providing expert repair services for a wide range of household appliances. Our team of highly trained technicians...
-
3 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 110kg 1x
- 80kg 2x4
Deadlift:
- 163kg 1x
- 120kg 5x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door roloffrobert986Vidalista pills are a trusted solution for treating erectile dysfunction (ED), offering various strengths to suit individual needs. Vidalista 20mg is...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzGister langs fysio geweest, overspannen pec minor is zijn diagnose > kan/mag gewoon alles doen, natuurlijk op geleide van eventuele pijn sensatie....
-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door Muhammad FarrukhAn Assignment Writing Service In Pakistan offer service to students that need help in their course works. These services provide uniquely researched,...
-
4 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
5 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
6 dagen geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment