Slapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by generalix View Post
    wisselt. Soms heb je extra slaap nodig, soms is het gewoon beter om je nest uit te stappen met een gevoel van "godverdomme veel te kort geslapen", en daarna trekt dat dan gewoon goed bij, terwijl je als je langer was blijven liggen gegarandeerd de hele dag sloom was geweest.
    +1...
    Mind is everything.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Wisselt. Soms heb je extra slaap nodig, soms is het gewoon beter om je nest uit te stappen met een gevoel van "godverdomme veel te kort geslapen", en daarna trekt dat dan gewoon goed bij, terwijl je als je langer was blijven liggen gegarandeerd de hele dag sloom was geweest.

dit heb ik ook meestal.als ik langer in mijn bed blijf .ben ik gewoon vermoeid suf etc.

toch heb ik zeker 7u nodig.of anders voel ik het echt wel .trainen werken etc.

Comment

Muizen hebben een bepaalde gen die bepaald of ze veel of weinig slaap nodig hebben

mensen volgens mij ook
        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

als ik werk dan moet ik er wel acht hebben, maar in de weekenden kan ik het rustig met een uurtje of 6 af .

Comment

Ritme is vaak belangrijker dan de duur van de slaap. Of je nu 7 uur of 9 uur slaap nodig hebt, wanneer je weinig regelmaat hebt voel je sowieso vaak minder fit dan wanneer je ritme hebt.

Zelf heb ik het liefst 8 uur slaap.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Ritme is vaak belangrijker dan de duur van de slaap. Of je nu 7 uur of 9 uur slaap nodig hebt, wanneer je weinig regelmaat hebt voel je sowieso vaak minder fit dan wanneer je ritme hebt.

Zelf heb ik het liefst 8 uur slaap.
              Ritme is iets wat ik niet heb omdat ik in ploegendienst werk. Toch slaap ik telkens 6-8 uur, behalve in de nachtdienst. Dan is het steeds 4 tot 5 uur.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik slaap zeer onregelmatig, terwijl mijn leven redelijk regelmatig is. Ik heb regelmatig moeite om in slaap te komen en slaap dan nog onrustig. Vervolgens ben ik s'ochtends dan zo moe dat ik niet meer mijn bed uit kan komen. Doordeweeks ging ik dan gewoon werken, maar in het weekend bleef ik lekker liggen zolang mijn kinderen / vrouw het toeliet. Ik denk dat ik normaal zo'n 9 a 10 uur sliep, afgewisseld met dagen slechte slaap.

Ik ben gisteren begonnen met de everyman 2-nap. Dit wil zeggen dat je 4 a 4,5 uur snachts slaapt en dan 2x 20 minuten een powernap.
                Voordelen (wat ik erover kan vinden):
                - Minder uren kwijt aan slaap per dag
                - Meer energie
                - Effectievere slaap (sneller in slaap, etc)

Ik ben begonnen met 5 uur s'nachts te slapen en 2x 30 minuten. Dit omdat ik erg moeilijk in slaap kom, dat duurt meestal wel een uur. Zodra het in slaap komen gereguleerd is ga ik het afbouwen naar 2 x 20 minuten en naar 4 a 4,5 uur.
                "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Heb je hier een boek van oid. Ikzelf zou het ook wel prettig vinden als ik wat minder hoefde te slapen. Ik hou van slapen, maar minder is toch beter denk ik af en toe..
                  "Straight outta gym"

Comment

Ik slaap zelf meestal tussen de 5en 6uurtjes in en dan af en toe es lekker uitslapen met 8 uurtjes.
                    Je moet uit proberen te vinden wanneer je in een rem slaap zit en wanneer niet.
                    Als de wekker gaat als je in een diepe slaap zit is moeilijker dan dat je licht slaapt. Je kunt dit uitproberen door je wekker op een andere tijd te zetten in de ochtend. Bv normaal om 07:00 en je komt er dan moeilijk uit dan schuif je het een half uur naar voren. Er zijn natuurlijk mensen die er altijd moeilijk uitkomen
                    Voor de iphone/ android mensen daar zijn ook apps voor te vinden

Gr. Ximon
                    http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Slaap vaak 11 a 12 uur per nacht.

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
                        Ik slaap zelf meestal tussen de 5en 6uurtjes in en dan af en toe es lekker uitslapen met 8 uurtjes.
                        Je moet uit proberen te vinden wanneer je in een rem slaap zit en wanneer niet.
                        Als de wekker gaat als je in een diepe slaap zit is moeilijker dan dat je licht slaapt. Je kunt dit uitproberen door je wekker op een andere tijd te zetten in de ochtend. Bv normaal om 07:00 en je komt er dan moeilijk uit dan schuif je het een half uur naar voren. Er zijn natuurlijk mensen die er altijd moeilijk uitkomen
                        Voor de iphone/ android mensen daar zijn ook apps voor te vinden

Gr. Ximon
                        Welke dan voor Android?

@Topic: Ik slaap echt maar 5-6 uurtjes per dag. Soms eens wat langer als ik vrij heb ofzo maar vind slapen zo'n tijdverspilling en voel me zelfs nog redelijk fit als ik 4 uurtjes heb geslapen. Wordt dan misschien wel wat eerder op de avond gaperig maar het remt me verder niet. Ik vind het altijd zo zonde om de hele dag in mijn nest te liggen dus ik sta meestal ook om 8 uur op op vrije dagen en ga dan gewoon andere dingen doen. Ga ook echt altijd laat naar bed. In het weekend of als ik niet hoef te werken de volgende dag kan ik vaak tot het licht wordt zitten te gamen. Of ik ga na mijn nachtdienst naar huis, kleed me om en ga dan nog even lekker trainen. Maar ben altijd wel een energiebom geweest. Vroeger brak ik als kind het hele huis af omdat ze me niet naar bed kregen omdat ik niet moe werd.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik probeer zelf altijd rond 8 uur slaap te pakken per nacht. Ik heb begrepen dat je elke avond tussen de 7,5 en 8 uur moet slapen om de productie van cortisol tegen te gaan.

Comment

@kevster ff zoeken in de market naar sleep cycle. Ik heb zelf geen Droid maar de meeste apps voor Ios zijn er ook voor Droid.
                            http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
                              @kevster ff zoeken in de market naar sleep cycle. Ik heb zelf geen Droid maar de meeste apps voor Ios zijn er ook voor Droid.
                              Ah cool, thanks.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik slaap minimaal 8 uur. In het weekend 10 uren (of langer). Mijn hoeveelheid uren slaap is vrij constant maar de tijd waarop ik ga slapen is onregelmatig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X