Pijn onderarm tijdens training. Na enige tijd ook na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Maasproductions View Post
    pfoehh, beetje late reactie maar zie dit topic nu pas weer staan :P
    Toen ik het net had was de pijn constant aanwezig, de hele dag voelde ik van die misselijke steken in mijn arm.
    Na een week rust gehad te hebben was ik weer begonnen met trainen en heb me stukken beter warm getrained. In deze week ook wat lichtere gewichten gebruikt met extra herhalingen. Tegenwoordig voel ik het helemaal niet meer alleen als ik de preacher curl loslaat voel ik het nog flink. De oefening gecontroleerder uitvoeren heeft bij mij veel geholpen!
    Dat van constante pijn en die misselijke steken herken ik inderdaad. Soms wel soms niet.. nu bijv. voel ik niks maar het kan zijn dat ik over half uur ofzo weer paar minuutjes gewoon voel.

Heb je helemaal afgewacht tot de pijn weg was of gewoon na die week rust het trainen weer dus heel licht opgepakt?

Heb namelijk wel het gevoel dat ik e.e.a. licht zou kunnen doen maar weet niet of dit in strijd is met het herstel.

Comment

update;
      BOUT!
      Dacht dat het zo'n beetje over zou zijn.. het werd steeds minder, maar net kwam het weer min of meer terug.. al een maand geen gewicht aangeraakt ben d'r he-le-maal naar van. Mensen nog tips? Ik ga nu iig weer fysio zoeken (ben half verhuisd dus drukke periode waar ik half thuis was en half niet dus afspraken maken helaas niet makkelijk)...

Comment

geef t ff rust, en proberen t af en toe te strekken op deze manier...

en ook met je hand naar voren wijzend.
        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

veel voorkomende klacht.. zoals brainiac aangeeft, goed rekken en strekken en vermijd de oefeningen waarmee je last krijgt voorlopig

Comment

Ik rek en strek nu een paar keer per dag en daarna voel je het even wel wat meer maar het lijkt erop dat het wel echt minder wordt. En nu maar geduld hebben.......

Comment

nog kleine update; na wat fysio behandelingen + rust + licht trainen is het "bijna" weg.. Maar juich niet te vroeg, het is een beetje naar de elleboog gekropen en voel daar een soort van "prikkeling" af en toe (dus geen pijn maar gewoon dat het niet helemaal goed voelt).. HOOP dat het slechts de laatste beetjes zijn en dat het binnenkort helemaal over is.

Comment

Originally posted by little View Post
                nog kleine update; na wat fysio behandelingen + rust + licht trainen is het "bijna" weg.. Maar juich niet te vroeg, het is een beetje naar de elleboog gekropen en voel daar een soort van "prikkeling" af en toe (dus geen pijn maar gewoon dat het niet helemaal goed voelt).. HOOP dat het slechts de laatste beetjes zijn en dat het binnenkort helemaal over is.
                Ik kan je helemaal volgen in je verhaal! Ik was al 6 maanden bezig tot ik die vervelende pijn in de arm kreeg. Ik bleef koppig door trainen en met het gedachte van: Ik train dat er wel even uit, maar niet dus. Ik kon niks meer vast pakken zonder pijn en moest gedwongen stoppen (ook na de training). Ik ben naar de dokter gegaan en die heeft mij ibuprofen 600mg gegeven. Deze hebben de meeste pijn weg genomen maar zeker niet alle.

Nu anderhalf maand later ben ik terug begonnen en ik voel mijn armen terug pijn doen. Zelf na 1 dag zeer licht trainen en ik ben bang dat dit een hele lange revalidatie periode gaat worden. Zijn er nog mensen die tips hebben?

Ik had last van allebei de armen maar nu is het meestal de linker die pijn doet!

Comment

diclofenac(ontsteking remmend en pijnstilend) en fysio om los te masseren.
                  en voldoende eiwitten eten voor je herstel, vooral na een training erg belangrijk.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by ProGunNL View Post
                    Ik kan je helemaal volgen in je verhaal! Ik was al 6 maanden bezig tot ik die vervelende pijn in de arm kreeg. Ik bleef koppig door trainen en met het gedachte van: Ik train dat er wel even uit, maar niet dus. Ik kon niks meer vast pakken zonder pijn en moest gedwongen stoppen (ook na de training). Ik ben naar de dokter gegaan en die heeft mij ibuprofen 600mg gegeven. Deze hebben de meeste pijn weg genomen maar zeker niet alle.

Nu anderhalf maand later ben ik terug begonnen en ik voel mijn armen terug pijn doen. Zelf na 1 dag zeer licht trainen en ik ben bang dat dit een hele lange revalidatie periode gaat worden. Zijn er nog mensen die tips hebben?

Ik had last van allebei de armen maar nu is het meestal de linker die pijn doet!
                    Ik heb het nog steeds alleen aan de linker arm al is de pijn wel wat verplaatst. Nu voelt het meer alsof iemand in mijn onderarm "knijpt" om het zomaar te zeggen maar niet echt pijn. Dus je voelt er druk op. Ik train ook weer maar niet op gewicht van eerst.. maar het lijkt idd niet weg te gaan echt klote. Zit dus nu al 4 maanden in een sleur (mei+juni+half juli niet getraind --> fysio).. en pas sinds de 2e week van augustus train ik echt weer... hoop dat het toch weg gaat anders maar weer is fysio bezoeken met die behandelingen die toch niet helpen (of nu een keer wel?).

Vooral mentaal is het dodelijk als je niet kan trainen of niet goed kan trainen en last hebt van blessures. Leven is in een keer stukken minder leuk

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      diclofenac(ontsteking remmend en pijnstilend) en fysio om los te masseren.
                      en voldoende eiwitten eten voor je herstel, vooral na een training erg belangrijk.

Best een zware pijnstiller die je adviseert. Krijg je trouwens alleen op doktersrecept en is een pijnstiller die bij langdurig gebruik zeer slecht is voor je maag.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

zal daar ook niet zomaar aan beginnen. gewoon goed blijven rekken en strekken, opwarmen etc ik heb het ook regelmatig, train dan een aantal weken met straps en dan wordt het minder.. dit is nou eenmaal een blessure die meestal terugkomt, maar dat hoeft niet altijd.

Comment

hmmm denk dat ik de maand september benen only en cardio om mijn conditie weer op pijl te krijgen doe.... Want gister borst/tricep getraind en voel 'm weer en ga dit keer niet weer naar de klote helpen. Hopelijk vanaf oktober weer een frisse start maken!

Comment

mis 1 goede tip. die pijn komt voornamelijk bij preacher curl of curls met ez bar. komt door dat je of te hard knijpt in de stang door dat je pols in een licht gebogen houding heb komt der druk en irritatie rond om het pols gewricht en de aanhechting van je pols en de flexor carpi ulnaris. tevens kan het zijn dat je bij de op waarste beweging de pols licht buigt. dan komt der weder om een iritatie alleen dan bij de flexor carpi radialis, palmaris longus. zijn de diepliggende onder arm spieren dat is de pijn die je dan voelt bij het los laten van de halter of uitvoering van de oefening. oplossing REKKEN!!! en probeer zo goed mogelijk uit te voeren en onspan je onder armen ! hoe je dat doe bij de opwaarste beweging als je bijna boven ben de vingers licht te openen.

Comment

thx..
                              lig nu al zowat 4 maanden stil heb het even geprobeerd maar ging niet weg dus nu weer laten rusten... Hoop eind deze maand weer te kunnen starten met trainen.

Comment

Originally posted by little View Post
                                thx..
                                lig nu al zowat 4 maanden stil heb het even geprobeerd maar ging niet weg dus nu weer laten rusten... Hoop eind deze maand weer te kunnen starten met trainen.
                                ik leef met je mee,
                                was vandaag wezen trainen en er was ffies geen EZ stang vrij dus ik d8 ffies met dumbells skull crusher te doen, ik pakte 8kg per kant en deed de oefening en opeens schoot de pijn weer in de plek waar jij beschrijft, meteen de gewichten neergelegd, hopen dat morgen met trainen beter gaat maar ik ben bang dat ik weer de sjaak ben
                                Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X