Roken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Roken

Beste bb'ers,

Ik sport nu zo'n 2 maanden, lekker intensief 5 dagen in de week. Probeer een beetje op mijn voeding te letten maar heb jammer genoeg nog geen eetschema gemaakt. (Geen tijd gehad/gemaakt).

Daarbij heb ik wel een slechte hobby; ik rook.

Nou is mijn vraag:
    Is roken echt zo slecht voor je? en dan bedoel ik qua conditie. Ik bedoel ik heb toch een aardige conditie, hele leven aan atletiek gedaan, nooit problemen met ademhaling e.d. en dat met 15-20 shaqqies per dag.

Heeft het roken verder ook nog invloed op mijn k.t.?

Ben namelijk goed gemotiveerd over het fitnessen, en daarvoor zou ik dus best willen stoppen met roken, tenzij het weinig/geen voordelen oplevert, want roken werkt bij mij toch een beetje als anti stress

Alvast bedankt

Stoppen. Roken is gewoon dodelijk voor je lichaam. Bloedtransport etc.

Stress knal je eruit tijdens de KT.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

ik vind het wel meevallen.. ik rook bewust niet op train dagen omdat mijn luchtwegen half dicht zitten waardoor ik niet goed kan ademhalen tijdens trainen -> minder gewicht/reps.

Maar op de overige dagen en met name in het weekend steek ik gerust een sigaretje op.

Comment

Originally posted by Resitive View Post

Nou is mijn vraag:
        a) Is roken echt zo slecht voor je?

b) want roken werkt bij mij toch een beetje als anti stress
        A) wat denk je nou echt zelf.......ja, roken is echt zo slecht voor je. Het vervuilt je lichaam totaal. En een ander mag vaak gezellig die lucht inademen als jij rookt, jippie.

b) Dat zit tussen je oren. Roken heft geen stress op. Je stressgevoel komt voort uit ontwenning, je bent weer hoognodig toe aan een sigaret. Je steekt hem op en pffffffffff, wat voel je je lekker kalm, man.
        En zo voelt een niet verslaafde, dus niet-roker, zich dus normaal al.

Roken is slecht. Punt.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

oke oke

Iemand in ieder geval enig advies voor het stoppen met roken?

Ik ken mezelf namelijk, ben ik een paar dagen gestopt, kom ik bijvoorbeeld bij een vriend die rookt, en dan kan ik het niet laten om mee te roken.

Comment

foto's bekijken van longen van mensen die roken en mensen die niet roken. stapje extremer: iemand zien die overlijdt aan de gevolgen van roken (ik weet dat dit bizar overkomt, zo is het niet bedoeld, maar dit is het moment geweest dat ik ben gestopt)

Comment

Vriend.

ik heb wel een goeie tip voor je.
              Als je het toch niet kan laten om te stoppen met roken.
              Neem vitamine C. Dat is op lange termijn gunstiger voor je longen.
              Je roggelt ook nog eens een keer je longen schoon.
              En je krijgt meer lucht !!

Comment

blowen helpt , wel puur dan he

haha

Comment

Originally posted by Melkert1978 View Post
                  Neem vitamine C. Dat is op lange termijn gunstiger voor je longen.
                  En je krijgt meer lucht !!

Wat een onzin. Extra Vit C nemen helpt om je weerstand op peil te houden die door de rotzooi uit je sigaret extra wordt afgebroken. Verder echt niet.

Iemand in ieder geval enig advies voor het stoppen met roken?

Ik ken mezelf namelijk, ben ik een paar dagen gestopt, kom ik bijvoorbeeld bij een vriend die rookt, en dan kan ik het niet laten om mee te roken.
                  Gewoon niet meer doen. Hoe simpel kan het zijn.
                  Na een paar dagen is de nicotine uit je bloed en de rest is doorbreken van je gewoonte/verslaving.
                  En als jij in de verleiding komt omdat iemand anders wel rookt en je dus mee gaat doen, wil je niet echt stoppen, denk ik.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Wat een onzin. Extra Vit C nemen helpt om je weerstand op peil te houden die door de rotzooi uit je sigaret extra wordt afgebroken. Verder echt niet.

Gewoon niet meer doen. Hoe simpel kan het zijn.
                    Na een paar dagen is de nicotine uit je bloed en de rest is doorbreken van je gewoonte/verslaving.
                    En als jij in de verleiding komt omdat iemand anders wel rookt en je dus mee gaat doen, wil je niet echt stoppen, denk ik.
                    Nouja ik wil stoppen, maar ik ben mentaal niet heel sterk daarmee Ik ga in ieder geval even kijken hoe het verloopt, nu dus een halve dag gestopt

Comment

Je bent 17 dus je kan nog vrij makkelijk stoppen.
                      Elke dag dat je langer rookt wordt het moeilijker te stoppen.

Ik rook nu ruim 30jaar.
                      Het doet niets met je KT maar...
                      ik heb sinds een aantal jaren al chronisch astmatische bronchitis, dus rokerslongen.
                      Dat betekent continu ontsteklingen aan de luchtwegen door het roken.
                      Verminderde weerstand door gebrek aan bijvoorbeeld vitamine C, dus ik ben ook zo'n 6x per jaar verkouden en dat slaat vrijwel onmiddellijk over op mijn longen. Geen lucht meer, veel hoesten, tegenwoordig ook pijn in de longen en dat zijn de milde dingen die ontstaan door te lang teveel roken en met name shag roken. Misschien bij mij wat erger omdat ik zware shag rook, dus meer kunststoffen en toevoegingen binnen krijg. (ik had ergens begrepen dat er een soort kunststof in de zware shag zit)

Anyway,
                      als je nog niet zo lang rookt en je longen nog vrij snel kunnen herstellen...
                      probeer het maar eens, ga nu rennen en rook niet..je zal snel buiten adem zijn.
                      rook de hele dag verder niet en ga morgen nog eens een stuk rennen, je zal zien dat je dan al het dubbele kan rennen, ja zo snel al.

Dus kies jongen, morgen 2x zover rennen of over 20 jaar 200 dagen per jaar verkouden, bronchitis en lucht te kort.
                      Vroeger vond iedereen roken prima, tegenwoordig vind iedereen je stinken en smerig, dus een vrouwtje vinden....gaat ook moeilijker worden.

mbt de nadelen er zijn nog veel meer nadelen, maar het verhaal wordt dan te lang.

succes, stop helemaal, doe het vandaag voor je er echt moeite mee krijgt.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Stoppen met roken leverd alleen maar voordelen op. Roken heeft geen voordelen. Er komt een moment dat de dokter tegen je zegt dat je longkanker hebt, dan is het te laat.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          ik heb sinds een aantal jaren al chronisch astmatische bronchitis, dus rokerslongen.
                          Dat betekent continu ontsteklingen aan de luchtwegen door het roken.
                          Verminderde weerstand door gebrek aan bijvoorbeeld vitamine C, dus ik ben ook zo'n 6x per jaar verkouden en dat slaat vrijwel onmiddellijk over op mijn longen. Geen lucht meer, veel hoesten, tegenwoordig ook pijn in de longen en dat zijn de milde dingen die ontstaan door te lang teveel roken en met name shag roken.
                          Het zal wel heel bijdehand klinken........maar waarom stop je niet, Martin?
                          Als ik dit zo lees, schrik ik daar best van, dat moet toch beter kunnen?

Comment

Is roken echt zo slecht voor je?
                            Nee joh,.. Al die onderzoeken zijn gewoon puur voor de overheid, dan maken ze meer winst.
                            Right.

Originally posted by Melkert1978 View Post
                            Ook zoiets.. Al die hoest-onderdrukkers die in sigaretten zitten

ik heb toch een aardige conditie, hele leven aan atletiek gedaan, nooit problemen met ademhaling e.d. en dat met 15-20 shaqqies per dag.
                            Kan je nagaan hoe goed je conditie zou zijn als je niet rookte

Comment

Misschien een goede reden om te stoppen: 10x zo aantrekkelijk bij de vrouwen!
                              Er zijn veel vrouwen (inclusief ikzelf) die echt niet kussen/daten met een kerel die rookt, is alsof je een asbak leeglebbert

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X