Nieuwe kuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Myobolix ik weet niet of je weleens de manier van Cycleon hebt gelezen over het opbouwen/afbouwen van T-3. Kan je vinden op anabolic review.

Deze vond ik zelf erg interessant. Je zit dan relatief lang op een hoge dosis.

Zelf zit ik nu al zon 6wkn op 12.5mcg T-3 elke dag. Dit zonder AS, en gewoon een klein calorisch overschot. En het lijkt wel alsof mn vet% daalt maar ik hebt het nog niet laten meten.

Comment

Ey ik zou je eiwitten toch een stuk verhogen. Met as is het juist helemaal niet goed om je eiwitten niet te verhogen. Dat hadden ze mij verteld, weet ook niet waarom dit juist niet goed zou zijn. Denk wel dat met as je veel meer eiwit kan opnemen. Zelf zit ik op 4 gr/kg lichaamsgewicht.

Comment

@ Bruce: Sorry maat ik heb geen foto's tot nu toe. Zal er eens werk van maken.

@ Melkman: Neen, Cycleon ken ik niet. Zal es surfen op AR. Is dit de eerste keer dat je t3 gebruikt? Want dan zou ik niet langer dan 6 weken proberen. Natuurlijk als je het al eerder gebruikt hebt... Wat wil je eigenlijk bereiken met die 12.5 mcg? Als je wil cutten, moet je volgens mij wel aan een aantal dingen aandacht besteden.
        Het beste effect had ik op 100 mcg in combinatie met clenbuterol 80-120 mcg. Nu moet je er wel rekening mee houden dat dit op AAS is en dat je dit nooit mag proberen zonder want je verbrandt gewoon je spierweefsel mee.

Hoewel sommige bronnen het lijken tegen te spreken, zou de schildklier stoppen met werken van zodra exogeen schildklierhormoon wordt toegediend. Nu blijkt dat in de praktijk niet altijd zo te zijn, dus ben ik wel benieuwd naar jouw bevindingen. Een eventuele bloedname ter controle, 4-6 weken na je laatste inname zou voor jou richting kunnen geven of je dit in de toekomst nog kan doen.

@ Marcos: Ey, maat, lees effe mee... Dit is een cutting fase. Wat wil zeggen een laag calorische fase met gevoelige vermindering van koolhydraten en vetten. Nu maat, als ge echt nog lager wilt gaan met uw calorieën, dan moet ge u toch realiseren dat er ook aan uw eiwitten moet gesnoeid worden. Dus is het dieet aangepast van 350g eiwitten naar ongeveer 200-250 g per dag wat wil zeggen 30 g eiwit over 8 maaltijden. Als je op 2000 kcal staat moet er gesnoeid worden ook in je eiwitten.

Comment

Ik heb nu alles eens door gelezen myobolix en moet zeggen dat je zeker uw huiswerk hebt gemaakt en je weet waarmee je bezig bent, zelf heb ik van deze materie niet veel kaas gegeten maar zo alles lezen leer ik ook bij.

grtz
          stil growing

Comment

waarom snoeien in je eiwitten, terwijl je juist je kh zo laag mogelijk moet houden. Eiwitten en vetten hoog houden. Kh zijn de bronnen van energie, als je geen energie aan het verbranden bent, wat ga je dan verbranden. Correct ew en vt. Daarom die eiwitten zo hoog mogelijk houden

Maar ja je moet het zelf weten. Ik heb er geen zin in een discussie nu, dus ga ik ook nergens meer op in.

Succes met je kuur en moge je veel kilo's verliezen

Comment

Marco, discussie is de basis van alle wetenschap.
              Meningen verschillen, en maar goed ook, want daaruit leren we allemaal.
              Forums ontstaan, om elkaars mening te uiten en in discussie te gaan. Wat me opvalt is dat deze thread mensen er toe aanzet informatie te vergaren en te vergelijken, wat uiteindelijk de juiste instelling is.

Omdat ik vanuit mijn beroep in de medische sector al notie had van voedingsbeleid, was het eenvoudig om bij te scholen naar BB toe. En al vlug kwamen de eerste experimenten, er gaat niets boven eigen ervaring op het veld. En zodoende kwamen er ook fouten... waaruit men moet leren.

In deze cyclus won ik 7 kg en verloor ong. 4-5% vet tot nu toe. Wat mijns inziens een veel te pover resultaat is naar verlies van vet ( wat het doel was), maar gezien de periode van het jaar, ben ik blij dat ik al wat ben kwijtgeraakt en niet juist bijgekomen.

Indien ik dit dieet zonder AAS doe verlies ik idd spierweefsel. Dat klopt. Maar AAS brengen me momenteel de bescherming die ik nodig heb. (Na deze cyclus wordt er terug overgeschakeld naar het onderhouds niveau wat toen 2200 kcal en nu ondertussen 2400 haalt. Carbs worden verhoogt tot 50-60%, en dit onder geleide van vet% huidplooimetingen en de weegschaal.)

De bedoeling is van vet te doen smelten, dus geen massa winst.
              Dus moet er een caloriedeficit zijn. Simpel.
              Feiten: startgewicht: 78 kg. Wat het basis calorie-niveau op 2200 kcal brengt.

Stel dat ik ongeveer 500g vet per week wil kwijtspelen:
              1g vet = 9kcal *500= 4500kcal deficit per week = 645 kcal per dag

Dieet 2000 kcal.
              Met cardio (350-400kcal) en training (400 kcal) brengt dat op weekbasis
              6x350+5x400=4100/7=585 kcal/d
              Deficit totaal is ongeveer 200 van dieet + 585 van training = 785 kcal per dag.

Of langs andere weg in de praktijk verloor ik zonder AAS 1% vet om de 10 dagen. 1% ligt met gewicht op 78 kg op 780g. Verm met 9 kcal is 7000 kcal per 10 dagen. Ongeveer 700 kcal deficit per dag. Wat ongeveer overeen komt met vorige berekeningen.
              Zonder supplementen verloor ik idd ongeveer 1% vet per 10 dagen op het huidige dieet en trainingsbeleid.

Verdere update volgt.

Comment

Oke ik snap 't. Weer wat bij geleerd.

Even offtopic: Ik zelf heb afgelopen donderdag m'n laatste inject gezet en ga volgende week nakuren. Nou zat ik er aan te denken clen te nemen na m'n nakuur en daarmee honger te creeren, dus goed eten zonder te veel aan te komen in vet. Goed idee?
                Maar dan wil ik ook zo vroeg mogelijk gaan droogtrainen. Zou ik dit bijv. halverwege maart kunnen doen met as(winny/primo) of zit dit dan toch te kort op elkaar dat er te weinig rust is tussen de kuurtjes?

Graag jouw/jullie advies?

alvast bedankt marcos

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (Myobolix @ Jan. 03 2004,21:07)]Is dit de eerste keer dat je t3 gebruikt? Want dan zou ik niet langer dan 6 weken proberen. Natuurlijk als je het al eerder gebruikt hebt...  Wat wil je eigenlijk bereiken met die 12.5 mcg? Als je wil cutten, moet je volgens mij wel aan een aantal dingen aandacht besteden.

Hoewel sommige bronnen het lijken tegen te spreken, zou de schildklier stoppen met werken van zodra exogeen schildklierhormoon wordt toegediend. Nu blijkt dat in de praktijk niet altijd zo te zijn, dus ben ik wel benieuwd naar jouw bevindingen. Een eventuele bloedname ter controle, 4-6 weken na je laatste inname zou voor jou richting kunnen geven of je dit in de toekomst nog kan doen.
                  Hey Myobolix,

Is de eerste keer dat ik T-3 gebruik. De reden dat ik 12.5mcg neem is omdat dat de de proteine syntheze vergroot,mijn vet verbranding verhoogt en extra energie krijgt.
                  Deze dosis werkt dus als het ware nog anabool en niet zoals bij hogere dosissen catabool.

Tevens zou dit je eigen T-3 aanmaak niet verstoren.
                  Zelf was ik van plan om een zeker tot het einde van mijn volgende kuur deze dosis te blijven nemen.

Link naar cycleon's verhaal
                  Zonde dat ik op Elite niet platinum ben want daar staat nu een interessante discussie tussen verschillende guru's omtrent bovenstaand stukje.

Comment

nog eeen ding: waar zijn al die koolhydraten dan goed voor als ik vragen mag?

Comment

@Marcos: Het is zo dat clem "beschermend" zou werken na je kuur, en dat je er de pomp goed inhoud. Klopt. Maar... op voorwaarde dat de schildklier niet te hard belast is tijdens kuur. Dwz, wanneer je ook maar een kleine dosis t3 zou gebruikt hebben, zou de clem best weggelaten worden, want dit heeft negatief effect op de herstellende schildklier.

Betreffende koolhydraten, weerom de schildklier. Kijk, tijdens kuur kan men vrij laag gaan in KH zonder te veel spierverlies indien men AAS gebruikt. Nu werd er ook schildklierhormoon toegevoegd wat effect nog vergroot van het laag KH gehalte van het dieet.
                      Echter na het stopzetten van schildklierhormoon, moet deze in de ideale omstandigheden terug herstellen, en dwz dat de KH hoeveelheid zeker niet te laag mag zijn. Eerder hoger om de schilklier te stimuleren. Alles met mate natuurlijk.

@ Melkman: De lage dosis werkt vooral in op stikstofbalans, zal dus eiwitmetabolisme versnellen. Vetverbranding zal op deze dosis niet bevorderd worden vrees ik.

Of het de eigen t3 aanmaak verstoort in lage dosis is wel een interressant gegeven. Best zou er een controle bloedname gebeuren na 4-6 weken na stopzetten van t3, dan weet je zeker of het jouw t3 aanmaak niet onderdrukt.
                      Als het de eerste keer is dat je het gebruikt zou je het echter moeten beperken tot 6 weken, maar goed die keuze maak je zelf.

Bedankt voor de verwijzing naar het artikel. Interressant!
                      Ga het eerst eens doornemen en laat je hier dan een reaktie achter, ok?

Comment

@ Marcos: Ga zelf volgende kuur niet beginnen voor mei. Wanneer echter bloedwaardes genormaliseerd zijn eind maart, zie ik niet in waarom je niet dan zou kunnen beginnen.
                        Dit afhankelijk van welke AAS je laatst geprikt hebt, en hoelang natuurlijk.
                        Gebruik je AAS met lange esters, zoals deca, sustanon duurt het 3 weken voordat de AAS uitgewerkt zijn ten opzichte van 3 dagen met bvb test prop. By the way, deca kan soms tot 1 jaar in het bloed aanwezig zijn, afhankelijk van de duur van de kuur.
                        Kuur je bvb zes weken zal je sneller herstellen dan bvb 6 maanden. En er zijn mensen die 6 maanden kuren.

@ Melkman: interressant artikel. Mijn eigen bevindingen lagen in deze richting, dwz sneller naar top concentratie t3 en traaaaaaag afbouwen. 5/40/55 regel lijkt evident. Goede basis.

Comment

ey myo thnx

ik heb nu gekuurd met tren en sustanon. Ben toch wel redelijk tevreden, 10 kg's waarvan ook natuurlijk wat vocht en vet, naar vooral qua kracht eerst kon ik maar 90 banken 6x en nu 140.

Ik heb deze kuur trouwens iets minder dan 12 weken gedaan en begin over een aantal dagen dus met nakuur

Comment

USING INSULIN WITH T3 BETWEEN CYCLES FOR RETENTION OF LBM
                            by Maximus

There has been a lot of talk on the discussion board lately about the use of insulin with and without T3 for bridging between cycles to maintain gains.  This being the case I thought I would write an article about how to do this effectively with and without the use of PGF2 alpha. .

There are many different types of insulin on the market but I am going to limit our discussion to Humulin ™  R and Humalog ™.  These are the two fastest acting insulin types on the market right now.  

It is of utmost importance to understand the pharmacokinetics of these products before using them in order to avoid diabetic coma.  Humulin R starts to work within 30 minutes of subcutaneous injection, its action peaks in 90 minutes and the drug has cleared the body within 4-5 hours.  Humalog is faster acting than its counterpart and starts to work almost immediately upon injection, peaks in 30-45 minutes and clears in about 2-3 hours.  It is very important to have roughly 10 grams of carbohydrate in the system per International Unit (IU) injected when the drug peaks or you may find yourself in an ER somewhere.  

The beautiful part about Insulin is that it not only stores carbohydrates in muscle, it also stores protein, and fat which is a negative, but I will deal with how to counteract this later.  This means that if we used insulin and had our carbohydrates in our bloodstream along with ample protein and minimal fat that our muscles would be force fed the nutrients needed to grow and recover.  I will provide a hypothetical sample of how one might do this in theory after I explain our friend T3.  

Liothyronine sodium is the chemical name for T3, also known as cynomel, cytomel, etc.  This is a thyroid drug used to treat hypothyroidism.  It will raise one’s metabolic rate and speed up whatever activity your cells are doing.  T3 is also lipolytic, meaning it causes the release of fat for energy due to an increased metabolic rate.  Using T3 will speed up the anabolism in the muscle cells caused by insulin and most likely keep fat levels in check.  Insulin tends to store fat, T3 will help keep it off while increasing the rate of protein synthesis in your muscle cells induced by insulin.  

Thyroid hormone is also not without danger.  It has side effects such as irregular heartbeat, sweating, nausea, headache, and possible metabolic disorder.  In proper dosages these should not be a problem but one should monitor oneself for any of these problems when using thyroid medication.  Also there is a possibility of shutting down your own thyroid output which will cause a rebound effect resulting in fat gain when coming off it.  This may or may not happen depending on the dosage used.  Using 25mcg. 2 on /1 off does not usually pose a problem for most.  

Using these hormones together after a cycle of AAS could help one maintain their newfound muscle mass before starting their next cycle or allow a retention of gains before an extended “off” period from AAS.  

In countries where drugs like these are legal one might use them in the following manner.

Week 1:  25 mcg. T3 2 days on 1 day off.  

Humulin R or Humalog taken upon waking or post workout starting with a low dose (4iu) and slowly bringing it up depending on tolerance to a max of around 12 iu for those who tolerate it well and 8 iu for those who are moderately tolerant.  

Week 2:  50mcg T3 2 days on/ 1 day off.

Humulin R in the morning upon waking(*) and Humalog post-workout.  

Week 3:  Repeat week 3.  

Week 4:  Bring the dosages back down to week 1 levels.

Week 5:  Off all of it.

*Theoretically using insulin in the morning would look something like this.

4-12 iu’s of Humulin R right away in the morning followed by glutamine and a shake within 10 minutes.  The shake should contain around 80-100 grams of carbs, 70-80 grams of protein and minimal fats. 50 minutes after taking the Humulin one should eat a breakfast meal consisting of  80 grams of complex carbohydrates and 40-50 grams of quality protein and minimal fat.  After this one would continue their normal bodybuilding diet of eating every 2-3 hours.  

When using Humalog post-workout one would take it right after completing the workout and immediately follow with a large shake containing 120 grams of dextrose or simple sugar, 80 grams or more of protein and minimal if any fat.  

40 minutes after the shake one should eat a balanced meal containing ample carbohydrates, protein and minimal fat.  

Keeping the fat intake minimal for the duration of the insulin action in the body will keep fat storage to a minimum.  

Adding PGF2 alpha to the Mix
                            Adding PGF2, brand name Lutalyse, and/or Site Enhancement Oil to this post-cycle mix is also very effective at maintaining size in small bodyparts, thus minimizing any mental lows from reduced size in the post cycle time.  Site enhancement oil can be found on the discussion board and at nuclear nutrition, among other places, but these two are reputable.  Site oil is legal because it is for topical use only, as posing oil.  

PGF2 has a host of interesting side effects, which are uncomfortable but tolerable.  These include pain and swelling at the injection site for a few hours, coughing for about 10-20 minutes, and possible abdominal cramping depending on how far from the stomach you are using the product.  Feelings similar to the flu would be a good likening.  This gets better the longer one uses it in this writers opinion.  

Now for the good news.  An insulin syringe is used to administer prostaglandin F2, and the local effect it has can and will induce local hyperplasia (muscle growth) that should be permanent.  

If one were to theoretically use such a product it would be used in the morning and at night in increments of ½  cc in each side of the body for the body part being enhanced.  This is a total of 2 cc daily and that is the high mark in my opinion for comfortable but effective use.  

I see two theoretical routes of using this product post-cycle.  One would be to pick a weak bodypart and then use the PGF2 in that part twice per day every day for the post-cycle period (3-4 weeks).  Two would consist of picking 2-3 weak spots from the possible sites such as deltoids, biceps, triceps, or calves and then rotating those parts in a cyclical fashion.  

1.      Say you had weak delts, theoretically one could inject ½  cc per delt of PGF2 morning and night every day of this post cycle stack.  This would drastically improve your delts.  Of course this could be done with any body part listed above in theory.

2.      Say you had weak delts and calves, then one could theoretically alternate injecting ½ cc of PGF2 twice per day into delts one day, calves the next, delts the next, and so on.  Calves would have to be done differently.  ¼ cc in each gastrocnemius head of each calf in theory of course.  

This stack could be followed for the 3-4 weeks post cycle in conjunction with clomid, which as we all know is used to stimulate testicular function.  

The post-cycle days are of utmost importance, we have built a lot of new muscle (hopefully) and we need to take measures to keep it.  This stack is an effective way to retain gains made on a cycle.  Adding erythropoieten would also be very effective, but Grendel has covered this topic already.   Maybe more another day.  

*This article for entertainment purposes only.

Comment

zeer interresant stukje myobolix!
                              miischien wel om te proberen na mijn volgende kuur..

Comment

@marcos: Sorry voor het wachten. De eigenschap van sus wordt bepaald door de combinatie van de verschillende esthers, zoals je wel zal weten. Dit houdt dus ook in dat sus nog zo'n 3 tal weken nawerkt.
                                De tren zal sneller uitgewerkt zijn, acetaat na 3 dagen, enantaat na 10 dagen.

Heb je ook orals genomen? Dan kun je deze best verder blijven nemen tijdens de overbrugging, laat ons zeggen tot 3 weken na je laatste spuit. Orals als stanazolol, proviron zijn na acht uur uitgewerkt.

En dan na 3 weken beginen nakuren. Misschien al wat vroeger, maar weet dat de sus nog nawerkt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X