Ideetje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ideetje

Ondanks dat ik zelf niet kuur vind ik het altijd wel boeiend om mezelf hierin te verdiepen. Al mooie (bijna biomedische) discussies langs zien komen. Nu had ik aan de hand van een college vandaag een ideetje.

Is de anabole werking van testosteron op basis van het testosteron zelf of het DHT waarin het wordt omgezet? Ik had vandaag namelijk een college over 5alfa-reductase inhibitors, zoals finasteride, welke de omzetting van testosteron naar DHT blokkeert. Deze omzetting vindt plaats, logischerwijs, door 5alfa-reductase. Zou je een kuur dan kunnen combineren met finasteride? Zo voorkom je kaalheid, welke veroorzaakt wordt door DHT en hou je je test niveau hoger.
    Train hard or go hormone

Geen idee hoe groot de invloed van finasteride op je testlevels is maar het wordt wel vaker tijdens (en na) een kuur gebruikt idd om haaruitval tegen te gaan.
    Als het werkelijk een significante invloed zou hebben hadden we dit ws. wel allang op de amerikaanse boards gehoord,
    Currently riding the Bicycle.

Comment

Originally posted by YB3K View Post
      Geen idee hoe groot de invloed van finasteride op je testlevels is maar het wordt wel vaker tijdens (en na) een kuur gebruikt idd om haaruitval tegen te gaan.
      Als het werkelijk een significante invloed zou hebben hadden we dit ws. wel allang op de amerikaanse boards gehoord,
      Hehe, dat begrijp ik. Maar vond het toch leuk om te vragen of het bekend was e.d.
      Train hard or go hormone

Comment

DHT wordt geassocieerd met kracht en agressie, test direct met anabole werking. Hoewel je finasteride naast de test kunt laten lopen en zo de 5-alfa reductase omzeilt en derhalve je dht laat zakken, is het de vraag of je resultaat nog zo goed zal zijn. Veel gebruikers hebben het namelijk ook over de "drive" die extra is, etc. Als je dat weghaalt, c.q. het met dht geassocieerde effect, kan het zijn dat je resultaten minder groot zullen zijn dan wanneer je de finasteride niet gebruikt.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          DHT wordt geassocieerd met kracht en agressie, test direct met anabole werking. Hoewel je finasteride naast de test kunt laten lopen en zo de 5-alfa reductase omzeilt en derhalve je dht laat zakken, is het de vraag of je resultaat nog zo goed zal zijn. Veel gebruikers hebben het namelijk ook over de "drive" die extra is, etc. Als je dat weghaalt, c.q. het met dht geassocieerde effect, kan het zijn dat je resultaten minder groot zullen zijn dan wanneer je de finasteride niet gebruikt.
          Ja, ik las net ergens dat DHT een krachtigere werking heeft dan gewoon test, dus wellicht is dat die "drive". Wellicht dan voor diegene die bang is voor kaalheid
          Train hard or go hormone

Comment

Zo kun je van heelveel hormonen afvragen wat nou het werkzame/anabole deel is. Het hormoon of de omzettingsproducten? Dan kun je ook nog kijken naar diverse signaaltransductieroutes en daar de omzettingen bekijken.
            Je moet dan vooral kijken naar aangrijpingspunten van de hormonen of de omzettingsproducten in de metaboleroutes die ze volgen, en daarbij de eventuele up- of downregulatie kunnen inschatten. Simpel een stofje/enzym blokkeren geeft soms bypass routes voor de omzetting of ongewenste up- of downregulatie. En dat voorspellen valt niet mee, dan zal praktijkonderzoek antwoorden moeten geven.

Comment

Het wachten blijft op de myostatinblockers.

Comment

Originally posted by YB3K View Post
                Het wachten blijft op de myostatinblockers.
                Als die werken zoals je in theorie zou verwachten..... wat zou er dan mogelijk zijn? Freaks van 200kg?

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Als die werken zoals je in theorie zou verwachten..... wat zou er dan mogelijk zijn? Freaks van 200kg?
                  Zoiets maar dan in mensenvorm.

Ook interessant stukje:

SuppVersity - Nutrition and Exercise Science for Everyone: Doping 2.0 - Myostatin Blocker. We are Finally There! Orally(!) Administered Recombinant Yeast Increases Body Weight and Muscle Composition in Rodent Model.

.

Comment

Wel gaaf dat je zo'n shit op school krijgt. Welke opleiding volg je?

Hoort wel vaker dat Finasteride word genomen bij cycles of bij mensen die last hebben van vervroegde kaalheid of prostaat. Maar volgens mij moet je er ook mee uit kijken. Je hebt ook DHT nodig, aangezien DHT verantwoordelijk is voor al het mannelijke in je zoals bijvoorbeeld je libido. Als je DHT weg zou nemen krijg je deca-only achtige toestanden zoals impotentie e.d.

Myostatine-remmers zijn echt kut, volgens mij zijn die een beetje geflopt meen ik ergens gelezen te hebben, schijnen je pezen te verneuken.

Edit: Linkje: http://www.ergogenics.org/medisch32.html#1
                    Last edited by Kevster; 27-04-2012, 07:46.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X